Notowania

wiadomości
05.06.2012 17:08

Miasta Metropolii Silesia promują się w Mediolanie

12 spośród 14 miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego, które używają wspólnej nazwy Metropolia Silesia, przygotowało ofertę inwestycyjną na odbywające się we wtorek we włoskim Mediolanie targi nieruchomości EIRE 2012.

Podziel się
Dodaj komentarz

12 spośród 14 miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego, które używają wspólnej nazwy Metropolia Silesia, przygotowało ofertę inwestycyjną na odbywające się we wtorek we włoskim Mediolanie targi nieruchomości EIRE 2012.

Mediolańskie targi to jedna z największych branżowych imprez w Europie. W jej ubiegłorocznej edycji uczestniczyło ok. 500 wystawców, a targi odwiedziło ok. 14 tys. osób.

Metropolia Silesia promuje się we Włoszech po raz pierwszy. Wcześniej swoją ofertę przedstawiała podczas podobnych imprez w Wiedniu, Monachium, Cannes i Madrycie.

Wspólna promocja to część unijnego projektu "Metropolia Silesia - atrakcyjne miejsce inwestycji", realizowanego przez Górnośląski Związek Metropolitalny (GZM).

Przewodniczący GZM Dawid Kostempski jest przekonany, że obecność Metropolii Silesia w Mediolanie pozwoli na lepszą promocję regionu w Europie, a także zwiększy zainteresowanie inwestorów śląsko-zagłębiowską ofertę. Np. dzięki ostatnim targom inwestycyjnym w Madrycie regionem zainteresowała się hiszpańska firma z sektora budownictwa komunalnego. Z jej przedstawicielami rozmawia Sosnowiec.

"Mam nadzieję, że po targach w Mediolanie w naszym mieście pojawią się również włoscy inwestorzy" - podkreślił wiceprezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

Spore nadzieje z targami w Mediolanie wiążą również przedstawiciele Chorzowa. "Utworzyliśmy niedawno Śląskie Centrum Targowe, które na terenie dawnych Międzynarodowych Targów Katowickich ma zająć się organizacją targów. Chcemy zdobyć trochę doświadczenia i zobaczyć, jak organizuje się takie imprezy w Europie" - wyjaśnił wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik.

Głównym elementem projektu "Metropolia Silesia - atrakcyjne miejsce inwestycji" była przygotowana w kilku wersjach językowych multimedialna oferta inwestycyjna. Zawiera ona 73 oferty inwestycyjne z 12 miast metropolii. Każda oferta zawiera krótki opis miasta, typ inwestycji, powierzchnię nieruchomości, dostępną infrastrukturę techniczną i dostępność komunikacyjną.

Oferta została przygotowana w siedmiu językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, chińskim i arabskim. Na realizację tego projektu GZM dostał blisko 900 tys. zł unijnego dofinansowania.

Po zakończeniu tego projektu GZM przystąpi do realizacji podobnego przedsięwzięcia pod nazwą "Inwestuj w Metropolii Silesia". W jego ramach zaplanowano udział w targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium w latach 2012-2013, stworzenie kolejnej multimedialnej oferty inwestycyjnej (złożonej z oferowanych 97 działek 13 miast GZM) oraz produkcję materiałów promocyjnych. Wartość projektu to prawie 1 mln zł. (PAP)

mab/ amac/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz