Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Miasta Metropolii Silesia promują się w Mediolanie

0
Podziel się:

12 spośród 14 miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego, które używają
wspólnej nazwy Metropolia Silesia, przygotowało ofertę inwestycyjną na odbywające się we wtorek we
włoskim Mediolanie targi nieruchomości EIRE 2012.

12 spośród 14 miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego, które używają wspólnej nazwy Metropolia Silesia, przygotowało ofertę inwestycyjną na odbywające się we wtorek we włoskim Mediolanie targi nieruchomości EIRE 2012.

Mediolańskie targi to jedna z największych branżowych imprez w Europie. W jej ubiegłorocznej edycji uczestniczyło ok. 500 wystawców, a targi odwiedziło ok. 14 tys. osób.

Metropolia Silesia promuje się we Włoszech po raz pierwszy. Wcześniej swoją ofertę przedstawiała podczas podobnych imprez w Wiedniu, Monachium, Cannes i Madrycie.

Wspólna promocja to część unijnego projektu "Metropolia Silesia - atrakcyjne miejsce inwestycji", realizowanego przez Górnośląski Związek Metropolitalny (GZM).

Przewodniczący GZM Dawid Kostempski jest przekonany, że obecność Metropolii Silesia w Mediolanie pozwoli na lepszą promocję regionu w Europie, a także zwiększy zainteresowanie inwestorów śląsko-zagłębiowską ofertę. Np. dzięki ostatnim targom inwestycyjnym w Madrycie regionem zainteresowała się hiszpańska firma z sektora budownictwa komunalnego. Z jej przedstawicielami rozmawia Sosnowiec.

"Mam nadzieję, że po targach w Mediolanie w naszym mieście pojawią się również włoscy inwestorzy" - podkreślił wiceprezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

Spore nadzieje z targami w Mediolanie wiążą również przedstawiciele Chorzowa. "Utworzyliśmy niedawno Śląskie Centrum Targowe, które na terenie dawnych Międzynarodowych Targów Katowickich ma zająć się organizacją targów. Chcemy zdobyć trochę doświadczenia i zobaczyć, jak organizuje się takie imprezy w Europie" - wyjaśnił wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik.

Głównym elementem projektu "Metropolia Silesia - atrakcyjne miejsce inwestycji" była przygotowana w kilku wersjach językowych multimedialna oferta inwestycyjna. Zawiera ona 73 oferty inwestycyjne z 12 miast metropolii. Każda oferta zawiera krótki opis miasta, typ inwestycji, powierzchnię nieruchomości, dostępną infrastrukturę techniczną i dostępność komunikacyjną.

Oferta została przygotowana w siedmiu językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, chińskim i arabskim. Na realizację tego projektu GZM dostał blisko 900 tys. zł unijnego dofinansowania.

Po zakończeniu tego projektu GZM przystąpi do realizacji podobnego przedsięwzięcia pod nazwą "Inwestuj w Metropolii Silesia". W jego ramach zaplanowano udział w targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium w latach 2012-2013, stworzenie kolejnej multimedialnej oferty inwestycyjnej (złożonej z oferowanych 97 działek 13 miast GZM) oraz produkcję materiałów promocyjnych. Wartość projektu to prawie 1 mln zł. (PAP)

mab/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)