Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci

0
Podziel się:

Przemoc w rodzinie i wśród rówieśników, kłopoty szkolne i uczuciowe oraz -
coraz częściej - cyberprzemoc zgłaszają dzieci i młodzież, dzwoniąc na telefony zaufania. Dla wielu
młodych to ostatnia deska ratunku - powiedział w czwartek szef MSW Jacek Cichocki.

Przemoc w rodzinie i wśród rówieśników, kłopoty szkolne i uczuciowe oraz - coraz częściej - cyberprzemoc zgłaszają dzieci i młodzież, dzwoniąc na telefony zaufania. Dla wielu młodych to ostatnia deska ratunku - powiedział w czwartek szef MSW Jacek Cichocki.

Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej w MSW z okazji Międzynarodowego Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci, przedstawiciele organizacji pozarządowych opowiadali o działaniu czterech bezpłatnych linii dla dzieci i młodzieży. Są to: Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12, Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, telefon w sprawie zaginionego dziecka 116 000 prowadzone przez Fundację Dzieci Niczyje (FDN) oraz linia 800 100 100, powołana, by pomagać dzieciom i młodzieży w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w internecie.

Rozmowa telefoniczna jest często najprostsza dla tych, którzy - z różnych względów - nie chcieliby rozmawiać o swoich osobistych problemach twarzą w twarz - podkreślali obecni na czwartkowej konferencji specjaliści reprezentujący telefony zaufania. Zaznaczali, że ważna jest dla nich współpraca z policją i pogotowiem - szczególnie, gdy istnieje podejrzenie, że dziecko może popełnić samobójstwo.

"Dla wielu osób telefon zaufania to ostatnia deska ratunku. Szczególnie ważne jest to, by poważnie traktować problemy młodych ludzi. One wymagają szczególnej delikatności" - mówił szef MSW. Podkreślił, że działanie telefonów zaufania jest dla jego resortu jednym z priorytetów.

"Bardzo ważne jest, aby dzieci znały numery telefonów zaufania i wiedziały, że w razie trudnej sytuacji zawsze mogą uzyskać pomoc" - dodał.

Bezpłatny telefon zaufania dla dzieci - 800 12 12 12 - działa od 2008 r. przy Biurze Rzecznika Praw Dziecka. Jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.15-20. Tu można też zgłosić problem za pośrednictwem strony internetowej www.brpd.gov.pl.

Jak podano na konferencji, na numer 116 111 dzwoni młodzież, opowiadając o kłopotach szkolnych, kłótniach z przyjaciółmi i rodzicami oraz doświadczeniach przemocy. Młodzi dzwonią także, gdy czują się samotni i chcieliby podzielić się z kimś swoimi myślami i uczuciami. W ubiegłym roku konsultanci przeprowadzili - jak informuje MSW - ponad 930 rozmów tygodniowo, dzwoniło 150 tys. dzieci, głównie w wieku 12-15 lat.

Pod numerem 116 000 dyżurują psychologowie, prawnicy i mediatorzy gotowi pomóc wrócić do domów młodzieży, która uciekła lub planuje ucieczkę z miejsca zamieszkania, a także rodzicom zaginionych bądź porwanych dzieci.

Z kolei linia 800 100 100 została powołana, by pomagać dzieciom i młodzieży w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w internecie. Pod tym numerem młodzi zgłaszają przede wszystkim cyberprzemoc - także przy użyciu telefonów komórkowych, tworzenie fałszywych profili na portalach społecznościowych - z ośmieszającymi treściami, uwodzenie dzieci przez internet, kradzież danych i uzależnienie od internetu. (PAP)

wni/ abr/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)