Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Modernizacja przejazdu, na którym w ub.r. tir staranował pociąg

0
Podziel się:

Rozpoczęła się modernizacja przejazdu kolejowego k. Białogardu
(Zachodniopomorskie), na którym w ub.r tir staranował pociąg osobowy - poinformowała we wtorek PAP
Romana Nakoneczna z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w Szczecinie.

Rozpoczęła się modernizacja przejazdu kolejowego k. Białogardu (Zachodniopomorskie), na którym w ub.r tir staranował pociąg osobowy - poinformowała we wtorek PAP Romana Nakoneczna z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w Szczecinie.

Modernizacja polega na przebudowie przejazdu z kategorii "D" (przejazd bez urządzeń ostrzegawczych, oznaczony jedynie znakami drogowymi) na kategorię "B" (przejazd z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami - szlabanami zamykającymi prawy pas ruchu).

Inwestycja będzie kosztować ok. 1,2 mln zł. Kwotą 50 tys. zł dofinansował ją powiat białogardzki.

Przebudowę przejazdu realizuje poznańska spółka Komunikacyjne Zakłady Automatyki Trans-Tel Spółka. Z powodu prac budowlanych do 15 października nie będzie przejezdna droga wojewódzka nr 166 łącząca Białogard z krajową "6" Szczecin - Gdańsk.

Wszystkie prace na przejeździe mają być zakończone 15 listopada br.

O przebudowie przejazdu leżącego na linii kolejowej 404 Szczecinek-Kołobrzeg władze PLK SA zdecydowały w zeszłym roku po badaniach natężenia ruchu drogowego. Wynikało z nich, że w ciągu doby przejeżdża tamtędy średnio 77 tys. samochodów. Drogę nr 166 przekraczało w ub.r 20 pociągów ma dobę.

Do staranowania osobowego pociągu przez tira doszło 6 kwietnia 2009 r. 31-letni kierowca ciężarówki z pustą naczepą nie zatrzymał się przed przejazdem i uderzył w skład relacji Kołobrzeg-Poznań.

Jeden z wagonów wykoleił się, ciężarówka stanęła w płomieniach. Jej kierowca zginął na miejscu. W szpitalu zmarła jedna z pasażerek pociągu. Pomocy medycznej udzielono wówczas 35 osobom. W prowadzonym przez białogardzką prokuraturę śledztwie nie udało się ustalić, dlaczego tir nie zatrzymał się przed przejazdem.

W Polsce jest 6 rodzajów przejazdów kolejowych. Najwyższą kategorią jest "A" - przejazdy strzeżone wyposażone w rogatki zamykające całą szerokość jezdni; najniższą kat. "F - przejazdy niepubliczne, zamknięte dla ruchu i otwierane na życzenie kierującego. O kategorii przejazdu decyduje m.in. liczba torów, maksymalna dopuszczalna prędkość pociągów, rodzaj drogi, na której znajduje się przejazd oraz występujące na niej natężenie ruchu.(PAP)

sibi/ je/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)