Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSW: 150 tys. zł na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

0
Podziel się:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych rozstrzygnęło konkurs na prowadzenie
telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Fundacja Dzieci Niczyje, która prowadzi linię 116 111 już
czwarty rok, wygrała konkurs i otrzyma 150 tys. zł dotacji.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych rozstrzygnęło konkurs na prowadzenie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Fundacja Dzieci Niczyje, która prowadzi linię 116 111 już czwarty rok, wygrała konkurs i otrzyma 150 tys. zł dotacji.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest całkowicie bezpłatny i anonimowy. Działa od poniedziałku do soboty w godz. 12-20. Z konsultantami można skontaktować się także za pośrednictwem strony www.116111.pl

W 2007 r. Komisja Europejska zdecydowała o rezerwacji krajowego zakresu numerów zaczynających się na 116 na usługi społeczne. Chodziło o to, by obywatele całej Europy mogli otrzymać tę samą usługę, dzwoniąc na ten sam numer. Linia 116 000 to numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, trzeci numer - 116 123 - został zarezerwowany dla telefonu zaufania dla dorosłych.

Linia 116 111 uruchomiona została w Polsce w listopadzie 2008 r., obsługiwana jest przez Fundację Dzieci Niczyje (FDN), dyżurują przy niej m.in. wykwalifikowani psychologowie i pedagodzy.

Jak poinformowała rzeczniczka MSW Małgorzata Woźniak, FDN, która wygrała konkurs na obsługę telefonu zaufania w 2012 r., będzie również odpowiedzialna za jego promocję na terenie całego kraju.

W ubiegłym roku konsultanci linii 116 111 przeprowadzali ponad 930 rozmów tygodniowo. W roku 2010 r. prawie 65 tys. dzieci zadzwoniło na numer 116 111, a w 2011 r. prawie 69 tys. W 2010 r. konsultanci otrzymali około 2 tys. pytań drogą mailową, podobnie było w roku 2011. Kontaktowały się głównie dzieci w wieku 12-15 lat. Wśród najczęściej poruszanych spraw były problemy w środowisku rówieśniczym oraz trudne relacje z rodzicami i rodzeństwem.

Dyrektor FDN dr Monika Sajkowska uważa, że linia wypełniła ogromną lukę w systemie pomocy dzieciom - taki telefon był - jej zdaniem - bardzo potrzebny, od pierwszego dnia dzwoni bez przerwy. Dzwoniące dzieci chcą rozmawiać m.in. o codziennych smutkach, kłopotach w szkole, kłótniach z przyjaciółmi i rodzicami, czasem sięgają po słuchawkę, gdy myślą o samobójstwie, są ofiarami przemocy czy wykorzystywania seksualnego, czasem potrzebują po prostu, żeby ktoś ich wysłuchał.

MSW udziela dotacji na funkcjonowanie numeru 116 111 od 2009 r.(PAP)

akw/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)