Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSW: dwukrotnie więcej pieniędzy na telefon ws. zaginionych dzieci

0
Podziel się:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przyznało Fundacji Itaka 200 tys. zł na
prowadzenie telefonu interwencyjnego (116 - 000) w sprawie zaginionych dzieci. Tegoroczna dotacja
MSW jest o 100 tys. złotych wyższa od ubiegłorocznej.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przyznało Fundacji Itaka 200 tys. zł na prowadzenie telefonu interwencyjnego (116 - 000) w sprawie zaginionych dzieci. Tegoroczna dotacja MSW jest o 100 tys. złotych wyższa od ubiegłorocznej.

Linia 116 000 została uruchomiona w Polsce w marcu 2009 r. Działa przez całą dobę, jest bezpłatna. Do tej pory linię obsługiwała Fundacja Itaka - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. W lutym MSW ogłosiło konkurs na prowadzenie w tym roku linii 116 000. Jak poinformowała rzeczniczka MSW Małgorzata Woźniak, w konkursie wygrał - podobnie jak w ubiegłych latach - projekt Fundacji Itaka.

Organizacja będzie odpowiedzialna także za udzielenie wsparcia psychologicznego, prawnego i socjalnego rodzicom poszukiwanego dziecka, prowadzenie działań informacyjnych dotyczących funkcjonowania linii, a także za współpracę z instytucjami zaangażowanymi w poszukiwania zaginionych dzieci m.in. z policją, mediami.

Woźniak wcześniej mówiła PAP, że resortowi zależy m.in. na tym, by środki przeznaczone w tym roku na prowadzenie telefonu pozwoliły na zwiększenie czasu pracy ekspertów - m.in. psychologów przy infolinii.

Według Joanny Gogolińskiej z Fundacji Itaka podwojenie środków na funkcjonowanie telefonu ułatwi jego obsługę. "W poprzednich latach przeznaczano na numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci mniej pieniędzy niż na inne linie, choć ta funkcjonuje przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Byliśmy zmuszeni do poszukiwania dodatkowych środków, m.in. od sponsorów, czy z 1 procenta" - mówiła.

Według danych policji w 2010 r. zgłoszono 118 zaginięć dzieci do lat 7, 436 zaginięć dzieci w wieku od 7 do 14 lat oraz 2915 zaginięć dzieci w wieku od 14 do 17 lat. Z telefonu interwencyjnego skorzystało ok. 4,5 tys. osób (przede wszystkim bliskich zaginionych dzieci).

W 2007 r. Komisja Europejska zdecydowała o rezerwacji krajowego zakresu numerów zaczynających się na 116 na usługi społeczne. Chodziło o to, by obywatele całej Europy mogli otrzymać tę samą usługę, dzwoniąc na ten sam numer. Linia 116 000 to numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, trzeci numer - 116 123 - został zarezerwowany dla telefonu zaufania dla dorosłych.

Jak poinformowała Woźniak, w 2011 r. na prowadzenie telefonu w sprawie zaginionych dzieci ówczesne MSWiA przeznaczyło 100 tys. zł, zaś 150 tys. zł przeznaczono na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, który działa od poniedziałku do soboty w godz. 12-20 (zadanie to realizuje Fundacja Dzieci Niczyje).(PAP)

akw/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)