"Gdańsk. Tu się żyje" - to hasło nowej kampanii promocyjnej miasta Gdańska, rozpoczętej w poniedziałek w całym kraju.
Na kampanię składa się 30-sekundowy spot reklamowy, który będzie emitowany w telewizjach TVN i TVN24, ponad 300 reklam zewnętrznych (billboardy i citylighty) w kilku największych polskich miastach, a także ogłoszenia w internecie i tygodnikach.
"Nasz przekaz adresowany jest do grupy wiekowej od 16 do 35 roku życia. Chcemy pokazać Gdańsk jako miejsce szczególne, nie tylko ze względu na dziedzictwo historyczne, ale także jako miasto, które jest otwarte na młodych ludzi i daje im dużo możliwości samorealizacji" - powiedziała na konferencji prasowej kierownik Referatu Promocji Miasta Gdańska Anna Zbierska.
Punktem wyjścia do nowej kampanii promocyjnej Gdańska jest raport "Diagnoza społeczna 2007" sporządzony przez Radę Monitoringu Społecznego pod kierownictwem profesorów Janusza Czapińskiego i Tadeusza Panka. Wynika z niego, że Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród 10 największych polskich miast.
Kampania "Gdańsk. Tu się żyje" potrwa do 18 maja i będzie kosztować 1,1 mln zł. (PAP)
rop/ la/ mag/