Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pentor: poprawa nastrojów konsumenckich w listopadzie

0
Podziel się:

W listopadzie indeks nastrojów konsumenckich poprawił się po trzech
kolejnych spadkach, a jego wartość wyniosła minus 10,0 pkt - poinformował w poniedziałek Pentor.

W listopadzie indeks nastrojów konsumenckich poprawił się po trzech kolejnych spadkach, a jego wartość wyniosła minus 10,0 pkt - poinformował w poniedziałek Pentor.

"Tym samym dołączyliśmy do licznej grupy krajów, w których zaufanie konsumentów przed końcem roku wyraźnie rośnie. Listopadowy pomiar nastrojów konsumenckich przeprowadzony został przez Pentor jeszcze przed wyborami samorządowymi. Zatem nie wyniki wyborów kształtowały nastroje; raczej przeciwnie - poprawiające się nastroje mobilizowały +wyborcokonsumentów+ do uczestnictwa w wyborach i być może, do nieco zaskakujących ich wyników" - napisano w komentarzu.

"Dodatni odczyt indeksu Penkon, wskazujący na przewagę optymistów nad pesymistami, umocnił się wśród konsumentów młodych w wieku do 24 lat, legitymujących się wykształceniem wyższym, mieszkańców stolicy i regionu stołecznego, urzędników i menedżerów oraz reprezentantów typu psychograficznego +zdobywcy+. W listopadzie indeks uzyskał wartość dodatnią w trzech innych ważnych segmentach - w grupie osób w wieku 30-39 lat, uzyskujących dochody gospodarstwa powyżej 4 tys. złotych oraz reprezentantów typu psychograficznego +dojrzali+" - napisano.

Pentor podaje, że poprawie sentymentu konsumentów towarzyszą lepsze notowania złotego.

"Ponownie więcej Polaków uważa, że polska waluta zyskuje bądź nie traci na wartości niż odczuwa spadek siły nabywczej złotego (wzrost z 48 do 58 proc.). Utrzymuje się 40 pkt przewaga zwolenników polskiej transformacji oraz 30 pkt zwolenników inwestycji zagranicznych nad przeciwnikami. Nie zmienia się również poziom przeświadczenia, że z naszymi problemami gospodarczymi możemy poradzimy sobie sami, bez korzystania z zagranicznej pomocy. Ma to niewątpliwie znaczenie w kontekście gospodarczych problemów takich krajów, jak Grecja i Irlandia" - napisano

"Wzrost zaufania konsumentów, potwierdzony tym razem dobrą dynamiką sprzedaży detalicznej (9 proc. w skali roku) dobrze rokuje okresowi świątecznych zakupów. Należy nawet oczekiwać, że w grudniu wzrastającą skłonność konsumentów do zakupów jeszcze bardziej wzrośnie" - dodano.

Badanie zrealizowane zostało w dniach 8-13 listopada 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

wartość XI zmiana mdm . PESK - -12,3 pkt +5,7 pkt . OGD - -7,7 pkt +3,1 pkt . PENKON - -10,0 pkt +4,4 pkt . PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju. . OGD - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych . PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego.

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)