Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen może zwiększyć o 160 liczbę stacji benzynowych

0
Podziel się:

PKN Orlen może w horyzoncie do 2017 r. zwiększyć liczbę stacji benzynowych
o 160 placówek. Spółka nie wyklucza nowych akwizycji w tym segmencie - mówili członkowie zarządu
płockiego koncernu podczas piątkowej konferencji prasowej.

PKN Orlen może w horyzoncie do 2017 r. zwiększyć liczbę stacji benzynowych o 160 placówek. Spółka nie wyklucza nowych akwizycji w tym segmencie - mówili członkowie zarządu płockiego koncernu podczas piątkowej konferencji prasowej.

"W przypadku detalu planujemy raczej rozwój organiczny. Zakładamy rozwój sieci o 160 stacji, przede wszystkim na polskim rynku" - powiedział wiceprezes PKN Orlen Sławomir Jędrzejczyk.

"Jeśli będą okazje akwizycyjne, to nie będziemy się uchylać" - dodał prezes PKN Orlen Jacek Krawiec. Nie chciał powiedzieć, czy płocki koncern jest zainteresowany siecią Neste, która podobno wystawiona jest w Polsce na sprzedaż.

PKN Orlen, przedstawiając w piątek aktualizację strategii na lata 2013-17 podał, że w latach 2006-12 "nastąpił znaczny wzrost efektywności europejskiej sieci stacji" płockiego koncernu: średnia sprzedaż paliw na stację powiększyła się z 2,3 do 3,4 mln litrów rocznie. Według PKN Orlen nowa strategia zakłada dalszą poprawę tego wskaźnika - do poziomu 4 mln litrów na stację w 2017 r.

Jak zaznaczył PKN Orlen, założenia strategiczne przewidują zwiększenie udziału w rynkach macierzystych spółki: w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie o 3 pkt proc. i wyższe zyski ze sprzedaży pozapaliwowej. "Osiągnięcie tych celów będzie możliwe m.in. dzięki wsparciu silnych i rozpoznawalnych marek. Struktura wydatków na obszar sprzedaży detalicznej zakłada zmniejszenie inwestycji dostosowawczych, których większość zakończy się w bieżącym roku i większe zaangażowanie finansowe w rozwój sieci, w tym stacji autostradowych. Łączne nakłady rozwojowe w ciągu najbliższych lat wyniosą 1,7 mld zł" - podało w komunikacie biuro prasowe PKN Orlen.

Obecnie PKN Orlen posiada 2695 stacji na swych rynkach macierzystych, w tym 1759 w Polsce, 566 w Niemczech, 335 w Czechach i 35 na Litwie. W Polsce udział spółki w rynku tego segmentu wynosi 34 proc., w Niemczech 6 proc., Czechach 13 proc., a na Litwie 4 proc. (PAP)

pel/ mb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)