Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Planowany remont mostu drogowo-kolejowego w Płocku

0
Podziel się:

Na 11-12 mln zł oszacowano koszt niezbędnego remontu nawierzchni mostu
drogowo-kolejowego przez Wisłę w Płocku wraz z trasami dojazdowymi. Miejski Zarząd Dróg szuka
możliwości pozyskania środków zewnętrznych na przeprowadzenie tej inwestycji w 2013 r.

Na 11-12 mln zł oszacowano koszt niezbędnego remontu nawierzchni mostu drogowo-kolejowego przez Wisłę w Płocku wraz z trasami dojazdowymi. Miejski Zarząd Dróg szuka możliwości pozyskania środków zewnętrznych na przeprowadzenie tej inwestycji w 2013 r.

Jak poinformował płocki Urząd Miasta, ostateczna decyzja w sprawie terminu i zakresu remontu będzie zależała głównie od możliwości budżetu miasta. Decyzja ma zostać podjęta w tym roku.

Most drogowo-kolejowy w Płocku im. Legionów Marszałka Józefa Piłsudskiego został wybudowany w latach 1937-38. Był wtedy najdłuższym mostem w Polsce. Jego unikalna konstrukcja polega na tym, że różnica między przyczółkami na lewym i prawym brzegu Wisły wynosi około 10 metrów. Obecnie to jedna z dwóch przepraw w mieście.

"Optymalnym rozwiązaniem, do którego będzie dążył Miejski Zarząd Dróg, będzie remont mostu wraz z dojazdami" - poinformował płocki Urząd Miasta. Przewidywany koszt inwestycji bez remontu dróg dojazdowych do mostu szacowany jest na 7,5 mln zł.

W ramach przygotowań do inwestycji opracowana została dokumentacja projektowa remontu części drogowej mostu bez części kolejowej. Dokumentację przygotował Transprojekt Gdański, który z ofertą na 158,3 tys. zł wygrał ogłoszony w czerwcu 2011 r. przetarg. W postępowaniu uczestniczyło 6 oferentów, a oferta Transprojektu Gdańskiego została najwyżej oceniona.

"Opracowana dokumentacja projektowa ma na celu poprawę stanu użytkowania przeprawy mostowej. Zakres remontu dotyczy wyłącznie części drogowej i nie ingeruje w część kolejową" - podał płocki Urząd Miasta. Zakres projektowanych prac remontowych obejmuje m.in.: wymianę nawierzchni jezdni i chodników mostu, a także wymianę części nawierzchni na dojazdach oraz zabezpieczenie przed korozją części stalowej konstrukcji przeprawy.

Wstępnie planuje się, że podczas remontu most będzie całkowicie wyłączony z ruchu pojazdów - oprócz ruchu kolejowego - na około 3 miesiące. W tym czasie ruch samochodowy z przeprawy zostanie skierowany na drugi płocki most przez Wisłę im. Solidarności, który został oddany do użytku w 2007 r. (PAP)

mb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)