Sześć firm, w tym jedno konsorcjum, chce dokończyć budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Zachód do Świlczy. Najniższą ofertę złożył Mostostal Warszawa - 129,7 mln zł, to ok. 25 proc. mniej niż zakładała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W rzeszowskim oddziale GDDKiA otwarto w poniedziałek oferty na dokończenie tego fragmentu S19.
Jak powiedziała PAP rzeczniczka oddziału GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus, teraz kolejnym etapem będzie weryfikacja złożonych w przetargu ofert. "Nowy wykonawca będzie miał 10 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka S19. W zakres robót wchodzi m.in. budowa węzła Świlcza, dokończenie budowy obiektów inżynierskich, m.in. trzech wiaduktów" - dodała.
Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka S19 oraz autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny z firmą Radko. Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej, co wiązało się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd z Indii.
Konsorcjum budowało - za ponad 441 mln zł - ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jego skład wchodzi 4-kilometrowy odcinek autostrady A4 i fragment drogi ekspresowej S19.
W ub. tygodniu otwarto oferty na dokończenie odcinka autostrady A4, który budowało konsorcjum z firmą Radko.
Droga ekspresowa S19 ma przebiegać przez wschodnią część Polski; od granicy z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej do granicy ze Słowacją w Barwinku. (PAP)
huk/ amac/