Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podsumowano kampanię "Stuprocentowy Rodzic. Stuprocentowy Pracownik"

0
Podziel się:

Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym to grupa wykluczona społecznie,
tymczasem rodzice chorych dzieci, dzięki zaradności, determinacji i odporności na stres są
świetnymi pracownikami - przekonują organizatorzy kampanii "Stuprocentowy Rodzic. Stuprocentowy
Pracownik".

Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym to grupa wykluczona społecznie, tymczasem rodzice chorych dzieci, dzięki zaradności, determinacji i odporności na stres są świetnymi pracownikami - przekonują organizatorzy kampanii "Stuprocentowy Rodzic. Stuprocentowy Pracownik".

W poniedziałek Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą" podsumowała kampanię "Stuprocentowy Rodzic. Stuprocentowy Pracownik", którą prowadziła od listopada zeszłego roku na terenie Mazowsza.

Celem kampanii była aktywizacja zawodowa rodziców dzieci niepełnosprawnych oraz przekonanie pracodawców, że mogą być oni dobrymi pracownikami.

"Nie chcemy przekonywać przedsiębiorców, by zatrudniali rodziców dzieci niepełnosprawnych z litości, pokazujemy, że mają oni wiele cech pożądanych przez pracodawców: odpowiedzialność, zaradność, wytrwałość, odporność na stres, determinację" - mówiła Karolina Czynsz-Grabiec, psycholog z Fundacji Dzieciom "Zdążyć z Pomocą". Podkreśliła, że podjęcie pracy jest również bardzo ważne ze względu na sytuację finansową rodziny, a opieka na chorym dzieckiem jest zazwyczaj kosztowna.

"Pracuję zawodowo i cieszę się, że ktoś w końcu zauważył ten problem. Dzieci niepełnosprawne i ich rodzice to grupa wykluczona społecznie. Narodziny chorego dziecka to dla wielu wyrok życiowy i zawodowy, konieczność rezygnacji z pracy" - mówiła Urszula Dymek, mama jednego z podopiecznych fundacji.

Jej zdaniem powrót do pracy to dla rodziców dzieci niepełnosprawnych jeden z najważniejszych sposobów na odbudowanie równowagi psychicznej. "Dlatego jesteśmy bardzo silnie zmotywowani. A dzięki temu, że pracodawca często idzie nam na rękę, np. dostosowując godziny pracy do naszych możliwości, jesteśmy lojalnymi pracownikami i wykonujemy pracę z dużym zaangażowaniem" - przekonywała. "Nie chcemy litości, chcemy być docenieni" - dodała.

Renata Pawłowska ze Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza zwróciła uwagę, że rodzice dzieci niepełnosprawnych są świetnie zorganizowani, a umiejętność planowania i logistyki jest bardzo pożądaną cechą u pracowników.

Była minister pracy i polityki społecznej Anna Kalata podkreśliła, że szansą dla rodziców chorych dzieci są elastyczne formy zatrudnienia, takie jak telepraca, nienormowany czas pracy, praca w niepełnym wymiarze godzin, dzielenie etatu. Przypomniała, że mają one zalety zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców, którzy w ten sposób obniżają koszty zatrudnienia.

W ramach kampanii zachęcano rodziców także do samozatrudnienia, udziału w szkoleniach dla osób chcących założyć własne firmy.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Według badań GUS, na które powołują się organizatorzy kampanii, w Polsce jest prawie pół miliona rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi, w których opiekunowie nie pracują.(PAP)

akw/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)