Notowania

wiadomości
15.06.2012 11:56

Polskie marki na Facebooku żyją Euro

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej zdominowały tematykę mediów społecznościowych. W pierwszej setce postów najbardziej angażujących użytkowników na profilach polskich marek na Facebook-u, aż 95 procent to komunikaty traktujące o grze polskiej drużyny na Euro.

Podziel się
Dodaj komentarz

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej zdominowały tematykę mediów społecznościowych. W pierwszej setce postów najbardziej angażujących użytkowników na profilach polskich marek na Facebook-u, aż 95 procent to komunikaty traktujące o grze polskiej drużyny na Euro.

Użytkownicy, mimo dużej liczby takich treści, wciąż reagują na nie bardzo chętnie.

Twórcy Sotrendera, narzędzia pomiaru efektywności marketingu w mediach społecznościowych, przeanalizowali wszystkie najlepsze wpisy Facebookowych profili polskich firm i marek od początku Euro do 14 czerwca. Wśród pierwszych 100, tylko pięć odnosi się do spraw niedotyczących mistrzostw Europy w piłce nożnej. Użytkownicy portalu, mimo tak dużego natężenia komunikatów związanych z piłką, bardzo chętnie komentują je i udostępniają znajomym.

W czołowej 100, zarówno wśród stron, prowadzonych przez największe firmy, jak i serwisy internetowe, 95 proc. to komunikaty nawiązujące do gry polskiej drużyny. Mniejsze i większe marki wykorzystują motywy związane z mistrzostwami, niezależnie od tego, czy są sponsorami imprezy i czy w jakikolwiek sposób są związane z piłką nożną.

Najbardziej angażujące użytkowników posty pochodzą ze strony "Serce i Rozum", prowadzonej przez jednego z operatorów Użytkownicy, mimo dużej liczby takich treści, wciąż reagują na nie bardzo chętnie.

Twórcy Sotrendera, narzędzia pomiaru efektywności marketingu w mediach społecznościowych, przeanalizowali wszystkie najlepsze wpisy Facebookowych profili polskich firm i marek od początku Euro do 14 czerwca. Wśród pierwszych 100, tylko pięć odnosi się do spraw niedotyczących mistrzostw Europy w piłce nożnej. Użytkownicy portalu, mimo tak dużego natężenia komunikatów związanych z piłką, bardzo chętnie komentują je i udostępniają znajomym.

W czołowej 100, zarówno wśród stron, prowadzonych przez największe firmy, jak i serwisy internetowe, 95 proc. to komunikaty nawiązujące do gry polskiej drużyny. Mniejsze i większe marki wykorzystują motywy związane z mistrzostwami, niezależnie od tego, czy są sponsorami imprezy i czy w jakikolwiek sposób są związane z piłką nożną.

Najbardziej angażujące użytkowników posty pochodzą ze strony "Serce i Rozum", prowadzonej przez jednego z operatorów telekomunikacyjnych. Rekordowy post zawierający tekst: "Chłopaki! Dziś wszyscy jesteśmy z Wami!", został zamieszczony 8 czerwca. Polubiło go ponad 15,5 tys. użytkowników, skomentowało ponad 700, a udostępniło znajomym - 61 tys. ludzi. Najbardziej popularny wpis, niezwiązany z piłką nożną, dotyczył zatrzymania wokalistki Kory Jackowskiej. Otrzymał 8140 oznaczeń "lubię to" i 450 komentarzy a udostępniony został 1430 razy.

"Ważne jest to, że tysiące +lajków+ dobrze wpływa na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrujący treści i decydujący o tym, jakie treści w ogóle dotrą do użytkowników - mówi dr Jan Zając, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca Sotrendera. "Nawet po zakończeniu mistrzostw będziemy jeszcze wiele razy widzieli proszenie o lubienie czy komentowanie wpisów, zwane przez niektórych +żebraniem o lajki+. Jak na razie, wydaje się to skuteczne, przynajmniej w chwilach narodowych uniesień sportowych" - dodaje.

Pozostałe, najbardziej angażujące użytkowników wpisy, odnoszą się przede wszystkim do meczu Polska-Rosja, w szczególności obronionego przez Przemysława Tytonia rzutu karnego oraz bramki strzelonej przez Jakuba Błaszczykowskiego. (PAP)

kpk/ ls/ tom/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz