Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ponad 1, 6 mld zł na modernizację linii kolejowej w pomorskiem

0
Podziel się:

Ponad 1, 6 mld zł netto ma kosztować modernizacja linii kolejowej w rejonie
Iławy i Malborka. Zostanie wyremontowana infrastruktura kolejowa na odcinku ponad 100 km. Prace
potrwają prawie trzy lata.

Ponad 1, 6 mld zł netto ma kosztować modernizacja linii kolejowej w rejonie Iławy i Malborka. Zostanie wyremontowana infrastruktura kolejowa na odcinku ponad 100 km. Prace potrwają prawie trzy lata.

W piątek w Malborku podpisane zostały dwie umowy na prace budowlane na trasie z Zajączkowa Lubawskiego do Szymankowa.

Modernizacja trasy odbywa się w ramach remontu linii kolejowej E 65 na odcinku Warszawa Wschodnia-Gdynia Chylonia (ponad 350 km). W połowie 2014 r. jednym z efektów remontu infrastruktury kolejowej będzie przyspieszenie podróży do 160 km/godz., a na niektórych odcinkach nawet do 200 km/godz. dla pociągów pasażerskich oraz dla pociągów towarowych do prędkości 120 km/godz.

Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował PAP, że w Lokalnym Centrum Sterowania Iława zostanie zmodernizowany odcinek linii kolejowej o długości 52,1 km pomiędzy Zajączkowem Lubawskim a Suszem.

Na tej trasie zostaną wymienione tory na łącznym odcinku ponad 104 km i ponad 120 km sieci trakcyjnej; zostanie zbudowanych 18 wiaduktów a istniejących siedem wiaduktów i cztery mosty zostaną unowocześnione. Powstanie również sześć nowych przejść dla pieszych pod torami, a dwa istniejące będą zmodernizowane. Nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Kontrakt o wartości prawie 760 mln zł netto zrealizuje w okresie 30 miesięcy konsorcjum firm: Budimex S.A. Warszawa, Tchas Polska Sp. z o.o., oraz Eiffage Budownictwo Mitex S.A. Warszawa.

W Lokalnym Centrum Sterowania w Malborku zostanie zmodernizowany odcinek linii kolejowej o długości prawie 51 km pomiędzy Prabutami i Szymankowem.

Projekt modernizacji linii na tej trasie przewiduje wymianę ponad 110 km torów i ponad 120 km sieci trakcyjnej, budowę 2 mostów, 11 wiaduktów i dwóch przejść pod torami dla pieszych.

Kontrakt o wartości prawie 870 mln zł netto zrealizuje konsorcjum firm: Trakcja Polska S.A. Warszawa, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., Zakończenie prac planowane jest na listopad 2013 roku

Kuczyński zaznaczył, że efektem modernizacji kolei oprócz skrócenia czasu podróży będzie także poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżowania, bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań dróg z koleją, zmniejszenie kosztów eksploatacji linii oraz poprawa stanu środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej.

Projekt znajduje się na Liście Indykatywnej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.

Przewiduje się, że koszt modernizacji całego 350. km. odcinka trasy kolejowej Gdynia-Warszawa może wynieść ok. 10 mld zł.

Projekt modernizacji linii kolejowej jest w 70 proc. finansowany ze środków Unii Europejskiej. Pozostałe 30 proc. kosztów pokrywa budżet państwa i kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. (PAP)

bls/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)