Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poznań: Konferencja na temat przyszłości e-handlu

0
Podziel się:

Zakupy online produktów oglądanych właśnie w serialu emitowanym w TV - taka
może być, zdaniem uczestników konferencji "E-nnovation more than experience", przyszłość e-handlu.
W Poznaniu perspektywy handlu elektronicznego omawia 350 osób z kraju i ze świata.

Zakupy online produktów oglądanych właśnie w serialu emitowanym w TV - taka może być, zdaniem uczestników konferencji "E-nnovation more than experience", przyszłość e-handlu. W Poznaniu perspektywy handlu elektronicznego omawia 350 osób z kraju i ze świata.

Według organizatorów wydarzenia poświęconego przyszłości biznesu internetowego i trendom na rynku e-handlu, to jedno z najważniejszych spotkań tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Od czwartku biorą w niej udział przedstawiciele największych firm, marek i biznesów związanych z handlem w sieci.

Swoimi doświadczeniami z uczestnikami dzielą się uznani naukowcy, przedsiębiorcy, osoby, które miały i mają udział w rozwoju największych przedsięwzięć sektora e-commerce na świecie. Do Poznania zaproszeni zostali m.in: wizjoner, fizyk teoretyczny i popularyzator nauki Michio Kaku, czy zajmujący się robotyką powietrzną ekspert branży e-commerce Chris Anderson.

Wśród tematów, jakimi zajmują się uczestnicy wydarzenia, są m.in. kwestie nowych technologii mobilnych i ich wpływu na e-handel, czy rozwoju rynku płatności internetowych.

Jak powiedział PAP Łukasz Nowak z Grupy Allegro, szacuje się, że obecnie ok 3,5 proc. handlu detalicznego w Polsce odbywa się przez internet. Ta wartość stopniowo rośnie. "Do sieci wchodzą właśnie najwięksi gracze ze świata handlu tradycyjnego. Są to chociażby duże, uznane marki odzieżowe" - powiedział.

Jego zdaniem w przyszłości zakupy w sieci mogą stać się ściślej powiązane z treściami przekazywanymi przez media.

"Już dzisiaj 80 proc. konsumentów ogląda telewizję i jednocześnie korzysta ze smartfona, weryfikując informacje. W USA duzi gracze e-handlu współpracują z producentami branży medialnej. Dzięki temu potrafią zaoferować konsumentom przedmioty właśnie prezentowane w wyświetlanym odcinku serialu" - powiedział.

Jego zdaniem takich rozwiązań można się spodziewać na polskim rynku nawet w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

Ocenił, że duży wpływ na dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce ma upowszechnienie tabletów i smartfonów. "To wykorzystanie mobilnych urządzeń w różnych momentach życia będzie coraz szersze; potrzeby zakupowe będą się pojawiały w większej liczbie sytuacji i kontekstów. W tym widzimy naszą szansę na rozwój, by dotrzeć do siedzącego na kanapie klienta z aplikacją, stroną, produktem czy sposobem prezentacji oferty" - powiedział.

Według Nowaka wśród polskich nabywców kupujących przez internet zauważyć można wzrost zainteresowania produktami, ubraniami i zabawkami dla dzieci, odzieżą, ale także częściami samochodowymi i elektroniką.

Konferencja "E-nnovation more than experience" potrwa do piątku. Rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy pomysł na biznes internetowy. Zwycięzca otrzyma 10 tys. euro na rozwój i realizację własnego projektu.

Organizatorami wydarzenia są: Grupa Allegro, PayU i Miasto Poznań. (PAP)

rpo/ pad/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)