Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, 24 sierpnia godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, 24 sierpnia godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, 24 sierpnia godz. 15

LOTOS PALIWA

Spółka Lotos Paliwa podpisała umowę z ESSO Deutschland/ExxonMobil o rozszerzeniu współpracy flotowej w ramach programu międzynarodowych kart Lotos/Esso. Rzecznik Grupy Lotos Marcin Zachowicz poinformował w poniedziałek, że dzięki porozumieniu polska spółka od 1 września 2009 stanie się wyłącznym przedstawicielem ExxonMobil i zyska prawo do samodzielnego pozyskiwania i obsługi firm transportowych z Litwy, Łotwy i Estonii.

Rzecznik powiedział, że negocjacje z ExxonMobil rozpoczęto w lipcu ubiegłego roku. Dotyczyły one wielu złożonych aspektów technicznych oraz ekonomicznych całego przedsięwzięcia. Dla Lotos Paliwa priorytetem było zapewnienie odpowiedniego poziomu wpływów z prowizji agencyjnej, jak i utrzymanie bezpieczeństwa kredytowego przy współpracy z kontrahentami zza wschodniej granicy. Zachowicz zapewnił, że oba cele udało się osiągnąć.

"Oprócz poszerzenia dotychczasowej działalności agencyjnej o nowe kraje partnerzy z ExxonMobil zaproponowali nam przejęcie obsługi całości własnego portfela klientów z Litwy, Łotwy i Estonii. To około trzystu firm transportowych" - powiedziała prezes Lotos Paliwa Hanka Krzyżańska.

Rzecznik Grupy Lotos dodał, że z uwagi na dużą skalę całego przedsięwzięcia w pierwszym etapie dokonany zostanie transfer kilkudziesięciu klientów z republik nadbałtyckich, którzy od 1 września, po podpisaniu umów z Lotos Paliwami, zostaną wyposażeni w karty co-brand Lotos/Esso.

"To z pewnością nie pierwsza, ani ostatnia nasza inwestycja w krajach bałtyckich. Sprzedajemy tam z powodzeniem oleje silnikowe, nasz udział w tamtejszym rynku asfaltów wyniósł w ubiegłym roku 20 procent, a na samej Litwie sięgnął 35 procent. Poprzez litewską spółkę Petrobaltiku jesteśmy również zaangażowani w projekty poszukiwawczo-wydobywcze w tamtym regionie" - skomentował wiceprezes i dyrektor do spraw handlu Grupy Lotos Maciej Szozda.

Spółka Lotos Paliwa już w 2008 roku aktywnie weszła na rynek litewski oraz częściowo łotewski oferując karty paliwowe Lotos Biznes tamtejszym przewoźnikom, działającym w ruchu międzynarodowym i przejeżdżającym w tranzycie przez Polskę.

"Mimo znaczących sukcesów i pozyskaniu wielu największych kontrahentów z tamtego regionu od początku towarzyszyło nam przekonanie, że obok oferty zakupu paliw w Polsce cenna byłaby możliwość scementowania współpracy o ofertę międzynarodową. Teraz możemy się pochwalić w pełni kompleksową i nowoczesną międzynarodową ofertą flotową, która jest z pewnością konkurencyjna na rynku" - powiedział kierownik działu klienta biznesowego Lotos Paliwa Mariusz Kordecki.

Lotos Paliwa od grudnia 2005 roku są przedstawicielem koncernu ExxonMobil w Polsce w zakresie pozyskiwania i obsługi działających w ruchu międzynarodowym polskich firm transportowym, dla wspólnie wydawanych kart flotowych Lotos/Esso. Karty umożliwiają kierowcom zakup paliw i innych produktów oraz usług w sieci Esso, a także dodatkowo na stacjach Shell w całej Europie. W sumie daje to możliwość korzystania z usług na preferencyjnych warunkach w sieci około 13 tysięcy stacji paliw.

Lotos Paliwa odpowiada w Grupie Lotos za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw. Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje około 320 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych.

NG2

NG2 liczy, że w perspektywie 5 lat jej udział w krajowym rynku obuwniczym wzrośnie do 20-30 proc. Do końca roku zamierza przejąć ok. 25 sklepów od swoich partnerów franczyzowych - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

"Naszym zdaniem możliwe jest osiągnięcie udziału 20-30 proc. w rynku w perspektywie do 5 lat. Krajowy rynek obuwniczy jest rozproszony i mało nasycony" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.

Spółka szacuje, że obecnie jej udział wartościowy w krajowym rynku wynosi ponad 10 proc.

NG2 zamierza do końca roku przejąć sklepy od dwóch swoich franczyzobiorców.

"Planujemy przejąć sklepy dwóch naszych dużych partnerów, prawdopodobnie w końcówce drugiego półrocza" - powiedział wiceprezes.

Dariusz Miłek, prezes spółki, dodał, że chodzi o około 25 sklepów franczyzowych z regionu Poznania i Krakowa.

"To około jedna czwarta obrotów naszej franczyzy" - powiedział.

Spółka zamierza kontynuować strategię przejmowania swoich partnerów franczyzowych.

Obecnie sklepy franczyzowe odpowiadają za 22 proc. obrotów grupy.

Spółka nie widzi jednak ciekawych konkurencyjnych sieci obuwniczych do przejęcia.

"Nie widzimy podmiotów, które byłyby wartością dodaną dla naszej sprzedaży, nie widzimy spółek do przejęcia" - powiedział Nowjalis.

Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy NG2 obejmowała 649 placówek, w tym 237 salonów firmowych CCC w kraju, 41 butików QUAZI, 181 sklepów własnych BOTI, 158 sklepów sieci franczyzowej i 32 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej.

Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach w Polsce i Czechach wzrosła o 31,4 proc. do 114,3 tys. mkw z 87 tys. mkw na koniec czerwca 2008.

W całym 2009 roku NG2 zamierza otworzyć co najmniej 132 sklepy własne.

pel/ jtt/ szf/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)