Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przeglad wiadomości ze spółek, 25 sierpnia, godz. 15.

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, 25 sierpnia, godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, 25 sierpnia, godz. 15

ASSECO

Obecny portfel zamówień Asseco Business Solutions na 2009 r. ma wartość 123,7 mln zł. W 2009 r. wyniki spółki mogą okazać się porównywalne r/r. Asseco BS w najbliższym czasie nie przewiduje akwizycji ani zmian wynikających z porządków wewnątrz grupy Asseco. Wolne środki posiadane obecnie przez spółkę mogą zostać wykorzystane na dywidendę.

"Nasz obecny backlog stanowi 73 proc. ubiegłorocznej sprzedaży. Z taką wartością portfela zamówień czujemy się dosyć bezpiecznie" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki, Romuald Rutkowski.

Portfel zamówień Asseco BS na 2009 r. w segmencie ERP ma wartość 103,13 mln zł, w outsoursingu 16,8 mln zł, a 3,8 mln zł to zamówienia z pozostałych segmentów.

"Backlog jest dosyć mocny i możliwe jest uzyskanie w tym roku wyników porównywalnych do ubiegłorocznych, jednak obecnie prognozowanie całorocznych rezultatów obarczone jest dużym ryzykiem błędu" - powiedział prezes.

W drugim kwartale 2009 r. Asseco BS poprawiło zysk netto o 20,8 proc. do 4,2 mln zł, zysk operacyjny wzrósł o 1,2 proc. do 4,94 mln zł, a przychody o 0,2 proc. do 37,7 mln zł.

"Jesteśmy zadowoleni z tych wyników. Udało się poprawić rezultaty w stosunku do tych uzyskanych w analogicznym okresie ubiegłego roku, który był bardzo dobry dla spółki i nie było w nim jeszcze widocznych skutków kryzysu" - powiedział Rutkowski.

Po pierwszym półroczu informatyczna spółka ma 10,2 mln zł zysku netto, 12,05 mln zł zysku operacyjnego i 78,4 mln zł przychodów.

Prezes Asseco BS zwrócił uwagę na wysoką dywersyfikację spółki zarówno pod względem produktowym, jak i klientów. Poinformował, że poza Polską Asseco BS ma klientów w 11 innych krajach oraz planuje wejście do kolejnych.

Zdaniem Rutkowskiego, kierowanej przez niego firmie w pozyskiwaniu zleceń pomaga obecność w grupie Asseco. W jego ocenie systemy oferowane przez Asseco BS mają szanse być wdrożone w Asseco Dach oraz hiszpańskiej spółce Asseco - Raksonie.

Na koniec drugiego kwartału Asseco BS posiadało 27,9 mln zł wolnych środków pieniężnych.

Zdaniem przedstawicieli spółki w najbliższych kwartałach nie jest planowany rozwój przez akwizycje m.in. dlatego, że nadal prowadzone są prace nad optymalizacją funkcjonowania firmy po wcześniejszych fuzjach. Prawdopodobnie też nie należy oczekiwać zmian w związku z porządkami w całej grupie Asseco.

Rutkowski powiedział, że Asseco BS rozważało możliwość skupu akcji własnych, ale m.in. ze względu na niską ich płynność na GPW, zostało to odrzucone.

W ocenie prezesa, w obecnej sytuacji nadwyżki gotówki posiadane przez spółkę prawdopodobnie zostaną wykorzystane na wypłatę dywidendy za 2009 r.

BRITISH AIRWAYS

Linie lotnicze British Airways obchodzą 90-lecie swojego istnienia. 25 sierpnia 1919 roku uruchomione zostało pierwsze międzynarodowe połączenie lotnicze z Londynu do Paryża. Loty obsługiwane były codziennie przez linię Air Transport&Travel, poprzednika British Airways.

Od 1919 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 1,2 mld klientów. BA podróżowali m.in. Winston Churchill w czasie II wojny światowej, Królowa Elżbieta po śmierci jej ojca króla Grzegorza VI.

W Polsce pierwszy samolot British Airways wylądował 17 kwietnia 1939 roku, kiedy linie BA rozpoczęły loty na trasie pomiędzy Londynem, a Warszawą przez Berlin. Loty zostały wstrzymane po rozpoczęciu wojny, we wrześniu 1939 r. Regularne połączenia BA z Warszawy do Londynu odbywają się od kwietnia 1958 roku, a od marca 1997 także z Krakowa.

W czasie tygodniowych obchodów wewnątrz Terminalu 5 londyńskiego Heathrow będzie wystawiona m.in. ekspozycja pamiątek związanych z działalnością linii z ostatnich dziewięciu dekad.

CALL@ACTION

Akcje Call2Action, oferującego sprzedaż powierzchni reklamowych na własnych nośnikach multimedialnych, wzrosły na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 16 proc., do 0,36 zł.

Call2Action nie przeprowadzała emisji nowych akcji przed debiutem.

Wcześniej spółka informowała, że wprowadzenie części akcji na rynek NewConnect podyktowane jest chęcią zaprezentowania i uwiarygodnienia spółki, wzmocnienia jej wizerunku oraz zapewnienia pełnej transparentności dla potencjalnych inwestorów przed planowanym na koniec tego roku pozyskaniem środków pieniężnych poprzez nową emisję akcji.

Do końca roku spółka chce pozyskać z prywatnej emisji 4 mln zł.

Spółka posiada obecnie 336 ekranów zainstalowanych w sieci supermarketów "Piotr i Paweł", a w najbliższym czasie zainstaluje kolejne 200 ekranów w sieci saloników prasowych "Kolporter".

Plany Call2Action zakładają rozbudowę sieci nośników, która do końca 2012 roku ma obejmować około 3.800 ekranów.

Z informacji podanych przez spółkę wynika, że w 2012 roku wielkość rynku reklamowego, na którym działa ma sięgnąć ponad 160 mln zł.

DELKO

Grupa kapitałowa Delko, dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, liczy, że w 2010 roku wyniki spółki wzrosną dwucyfrowo, bez uwzględnienia planowanych na przyszły rok akwizycji - powiedział w rozmowie z PAP Dariusz Kawecki, prezes grupy.

Akwizycje to główny cel emisyjny oferty publicznej Delko. Spółka chce pozyskać z emisji maksymalnie 18 mln zł, z czego nie mniej niż 10,6 mln zł chce przeznaczyć na przejęcia dystrybutorów artykułów drogeryjnych i kosmetycznych.

"Rynek, na którym działamy jest wart 3,5 mld zł i rośnie w tempie 6 - 8 proc. rocznie. Nie jest duży, ale dość wyspecjalizowany, bariery dostępu są wysokie. Jest też bardzo rozdrobniony, szacuje się, że jest około 2 tys. podmiotów hurtowych. Oceniamy, że liczących się firm jest około 250. Większość z nich się skonsoliduje, a część zniknie z rynku" - powiedział Kawecki.

"Jesteśmy zainteresowani podmiotami mającymi silną lokalną pozycję, o solidnych podstawach biznesowych, z doświadczoną kadrą, o dobrych i ugruntowanych relacjach z klientami i sprawną logistyką" - dodał.

Spółkę głównie interesują dystrybutorzy kosmetyków i środków czystości o przychodach w okolicy 50 mln zł. Do przejęć mogłoby dojść prawdopodobnie w przyszłym roku, gdyż spółka musi wcześniej otrzymać zgodę UOKiK.

Prezes powiedział, że gdyby spółce nie udało się pozyskać planowanej kwoty z emisji, ewentualne przejęcia może częściowo finansować z kredytów. Gdyby do przejęć nie doszło, środki planowane na ten cel spółka wyda na rozwój sieci drogerii.

Obecnie Delko ma 15 Blue Drogerii w systemie franczyzowym. "Chcemy, by docelowo było ich 70" - powiedział prezes.

W 2007 roku przychody spółki wyniosły 306,8 mln zł, a zysk netto 3,56 mln zł. W 2008 roku Delko miał 405,6 mln zł przychodów, 9,42 mln zł zysku operacyjnego i 6,25 mln zł zysku netto. Prognoza na ten rok zakłada wypracowanie 7,8 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 457 mln zł.

Delko jest największym hurtowym dystrybutorem produktów drogeryjnych w Polsce. Posiada ok. 11 proc. udziału w rynku. Sprzedaż produktów jest prowadzona w oparciu o 13 regionalnych dystrybutorów, którzy posiadają 45 magazynów. W ofercie publicznej Delko zaoferuje 1.500.000 akcji serii C, z czego 1.125.000 akcji w transzy dużych inwestorów i 375.000 w transzy małych inwestorów. Cena emisyjna zmieści się w przedziale 9 - 12 zł, czyli spółka pozyska z oferty maksymalnie 18 mln zł.

Około 10,6 mln zł z oferty spółka zamierza wydać na przejęcia regionalnych dystrybutorów artykułów drogeryjnych i kosmetycznych. Kwotą 2,5 mln zł spółka zamierza zasilić kapitał obrotowy, a ok. 1,2 mln zł chce wydać na działania marketingowe. Chce też kupić system informatyczny, na co chce wydać ok. 0,7 mln zł.

Budowa księgi popytu dla inwestorów w transzy dużych inwestorów odbędzie się w dniach 27 - 28 sierpnia. 28 sierpnia opublikowana zostanie cena emisyjna, a od 31 sierpnia do 2 września przyjmowane będą zapisy na akcje spółki w transzy małych i dużych inwestorów. Przydział akcji ma nastąpić 9 września.

Oferującym akcje jest DM BOŚ.

DOM DEVELOPMENT

Dom Development miał w I połowie 2009 roku 64,2 mln zł zysku netto wobec 133,8 mln zł rok wcześniej - podała spółka w komunikacie. Według wyliczeń PAP zysk netto w samym II kwartale wyniósł 22,6 mln zł i był niższy od konsensusu rynkowego na poziomie 30,7 mln zł.

Zysk operacyjny w I półroczu wyniósł 84,2 mln zł wobec 160,4 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 382,6 mln zł w porównaniu z 500,2 mln zł w I półroczu 2008 roku.

Według wyliczeń PAP zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 30,7 mln zł. Analitycy spodziewali się, że EBIT wyniesie 38,6 mln zł.

Przychody Dom Development wyniosły w II kwartale 191,4 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 166 mln zł.

Na początku września Dom Development podejmie decyzję o rozpoczęciu nowych projektów. Spółka może rozpocząć cztery inwestycje liczące łącznie 800 mieszkań. Niewykluczone jest, że spółka rozpocznie przed końcem roku więcej niż jeden projekt.

Wszystkie cztery inwestycje, które mogą zostać uruchomione w tym roku zlokalizowane są w Warszawie. Trzy znajdują się na Białołęce, jeden z nich to projekt z tanimi mieszkaniami. Czwarty projekt znajduje się na Gocławiu.

MAKARONY POLSKIE

Makarony Polskie liczą, że w II półroczu tego roku wynik netto będzie lepszy niż w pierwszej połowie roku. W całym roku grupa chce osiągnąć rekordowy wynik netto, czyli wyższy niż w 2007 roku, gdy wyniósł 2,4 mln zł - poinformował prezes spółki, Paweł Nowakowski.

"Liczymy na lepsze wyniki w II półroczu w stosunku do pierwszej połowy roku. Chcemy, by na koniec roku wynik netto był historycznie najwyższy, czyli wyższy niż w 2007 roku, kiedy skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,42 mln zł" - powiedział na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami Nowakowski.

Spółka podtrzymuje plan osiągnięcia w tym roku 30-proc. wzrostu przychodów.

"Podtrzymujemy nasze plany co do zwiększenia tegorocznej sprzedaży grupy o 30 proc." - powiedział prezes.

Po pierwszym półroczu Makarony Polskie mają 55,88 mln zł przychodów, co oznacza 28-proc. wzrost rdr. Zysk netto grupy wyniósł w I półroczu tego roku 1,15 mln zł wobec 2,64 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W samym II kwartale tego roku grupa miała 30,9 mln zł przychodów i 0,63 mln zł zysku netto.

Prezes poinformował, że w drugiej połowie roku spółka skoncentruje się na poprawie efektywności i zakończeniu reorganizacji wewnętrznej, która ma przygotować spółkę do ekspansji rynkowej. Firma nie planuje większych inwestycji.

"W bieżącym roku i przyszłym nie planujemy dużych inwestycji. Na ten cel będziemy wydawać jedną trzecią amortyzacji, resztę będziemy kumulować" - powiedział prezes.

Po I połowie roku spółka miała rentowność EBITDA na poziomie 9,3 proc. Plan na koniec roku zakłada rentowność EBITDA na poziomie 7-8 proc.

W stosunku do końca 2008 roku spółce udało się zmniejszyć poziom zobowiązań oprocentowanych o 6 mln zł.

"Będzie to miało wpływ na zdolność kredytową i zdolność realizowania ciekawych projektów" - powiedział prezes.

MEDIATEL

Mediatel w październiku rozważy, czy zmieniać prognozy wyników na 2009 rok - poinformował we wtorek prezes spółki, Marcin Kubit.

"Obecnie jeśli chodzi o prognozę to idziemy zgodnie z planem, jesteśmy dość spokojni. Nasze założenia lekkiego spadku przychodów kwartał do kwartału się potwierdzają" - powiedział na konferencji Kubit.

"Kwestia jakiejkolwiek korekty prognozy to październik. Jeśli nic nadzwyczajnego się nie wydarzy, nie będziemy jej zmieniać" -dodał.

Spółka podała we wtorek wyniki za I półrocze 2009 roku. Jej skonsolidowane przychody wyniosły w tym okresie 105,2 mln zł, EBITDA 9,04 mln zł, a zysk netto 4,1 mln zł.

Obecna prognoza zakłada uzyskanie w 2009 roku 195 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 22,5 mln zł EBITDA. Prognoza nie uwzględnia akwizycji.

PSW

Grupa PSW, notowana na rynku NewConnect, planuje emisję do 2,5 mln akcji serii J z wyłączeniem prawa poboru - poinformowała spółka w komunikacie.

Decyzję w sprawie emisji nowych akcji podejmie walne zgromadzenie Grupy PSW, zwołane na 29 sierpnia.

PSW Holding oferuje usługi w zakresie transportu, spedycji, sprzedaży pojazdów użytkowych, hurtowej sprzedaży węgla. Działa też na rynku nieruchomości i tzw. nowych mediów.

SYGNITY

Sygnity, w konsorcjum z Miejskim Przedsiębiorstwem Geodezyjnym w Łodzi oraz spółką Systherm Info, zawarło umowę na budowę baz danych, dostawę aplikacji oraz innych rozwiązań informatycznych dla Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi. Wartość kontraktu to 28 mln zł brutto.

Celem projektu "System Informacji o Terenie dla miasta Łodzi" jest podniesienie standardu obsługi mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji, poprzez integrację baz danych i efektywne wykorzystanie informacji przestrzennej, niezbędnej do zarządzania regionem łódzkim. Projekt potrwa do końca 2011 roku.

W ramach projektu Sygnity zajmie się m.in. unowocześnieniem aplikacji obsługującej obieg dokumentów, integracją aplikacji wspierających MODGiK w realizacji swoich statutowych zadań, utworzeniem nowego serwisu internetowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, modyfikacją portalu GIS oraz wdrożeniem systemu informacji turystycznej.

Ponadto, pracownicy Sygnity będą zarządzać projektem oraz przewodniczyć Radzie Konsorcjum. Sygnity poprowadzi też Centrum Zgłoszeniowe, wspierające użytkowników nowych rozwiązań.

O wygraniu przez Sygnity przetargu organizowanego przez MODGiK PAP informowała w połowie sierpnia.(PAP)

aop/ jru/ gsu/ seb/ pr/ pel/ ana/ jru/ pam/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)