Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, 7 kwietnia, czwartek godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 7 kwietnia godz.15.00

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 7 kwietnia godz.15.00

ATLANTA POLAND

Atlanta Poland ocenia, że przez przynajmniej trzy kolejne lata może osiągać 20-proc. wzrost przychodów rok do roku. Dynamika sprzedaży eksportowej ma wyprzedzić krajową w III kwartale 2011 r. - poinformował PAP prezes spółki, Dariusz Mazur. Do połowy maja zarząd spółki zdecyduje o realizacji planów inwestycyjnych. Atlanta nie wyklucza rozwoju poprzez przejęcia.

Atlanta Poland szacuje, że wstępne przychody za I kwartał 2011 roku wyniosły ok. 49,5 mln zł w porównaniu do 39,9 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Oznacza to wzrost rdr w wysokości ok. 24 proc.

"Przychody osiągnięte w I kwartale są wynikiem ciężkiej pracy, jaką wykonaliśmy przez pierwsze trzy miesiące tego roku, ale również w roku ubiegłym. Zdobywanie nowych klientów w kraju i za granicą, poszerzanie oferty produktowej i prowadzenie akcji promocyjnych przyniosło efekty. Wyższe przychody przełożą się na większe zyski" - skomentował Mazur.

Po I kwartale 2010 r. zysk netto spółki wynosił 1,3 mln zł, a operacyjny 1,7 mln zł.

Prezes dodał, że ponad 20-proc. dynamika sprzedaży nie jest zdarzeniem jednorazowym.

"Moim założeniem jest, żeby w przypadku przychodów spółka rosła rdr o 20 proc. w kolejnych latach. Taka dynamika jest możliwa na pewno w okresie najbliższych trzech lat. Mamy nowe pomysły, które napędzą wzrost sprzedaży i pomogą nam utrzymać zeszłoroczną rentowność oraz zwiększyć zyski" - poinformował.

Po czterech kwartałach 2010 r. zysk netto Atlanta Poland wyniósł 5,9 mln zł wobec 4,8 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 9,4 mln zł z 7,8 mln zł, a przychody zwiększyły się rdr do 173,3 mln zł ze 142,7 mln zł.

Atlanta Poland utrzymuje obecnie zbliżoną dynamikę przychodów na rynku krajowym i zagranicznym, jednak, zdaniem Mazura, w III kwartale przewagę w tym względzie osiągnie sprzedaż eksportowa.

"W przypadku eksportu możemy od drugiej połowie III kwartału oczekiwać większej dynamiki sprzedaży niż w kraju. Na rynkach zagranicznych liczymy również na utrzymanie dotychczasowych marż" - dodał prezes.

Mazur poinformował, że najbardziej atrakcyjne dla spółki są rynki Europy Zachodniej i Środkowej, jednak dynamiczny rozwój obserwuje ona obecnie na rynkach wschodnich.

"Nasza działalność na Wschodzie była początkowo ograniczona. Obecnie osiągamy na tamtym obszarze ok. 20-proc. wzrost" - powiedział prezes Atlanty Poland.

Zarząd spółki ma do połowy maja zdecydować o rozpoczęciu większych inwestycji, wśród których znajduje się budowa nowego zakładu w okolicy Trójmiasta, za kwotę ok. 20 mln zł.

"Ruszyłaby tam produkcja nowych wyrobów, ewentualnie nastąpiłoby przeniesienie części produkcji z dotychczasowych zakładów, ale na pewno nie jej całości. Do połowy maja podejmiemy także decyzję o przyszłości naszych obecnych zakładów" - poinformował Mazur.

Atlanta Poland posiada obecnie zakład produkcyjny bakalii konfekcjonowanych w Dąbrowie Górniczej. Jest również właścicielem nieruchomości o powierzchni 12 tys. mkw zabudowanej obiektami magazynowo-biurowymi w centrum Gdańska.

"Pewne nakłady inwestycyjne miałyby także zostać poniesione na zmianę szaty graficznej opakowań i poszerzenie asortymentu o nowe produkty" - dodał prezes.

Środki na sfinansowanie planów inwestycyjnych spółki pochodziłyby z kredytu inwestycyjnego oraz dofinansowania z UE.

"W przypadku działań, o których myślimy, dofinansowanie unijne, mogłoby wynieść nawet do 70 proc." - poinformował Mazur.

Dodał on, że Atlanta Poland nie planuje w tym roku nowej emisji akcji. Spółka nie wyklucza natomiast rozwoju poprzez akwizycje.

"Na razie nie prowadzimy żadnych rozmów, ale nie wykluczamy przejęć" - powiedział prezes, nie podając szczegółów.

ING BŚ

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ING Banku Śląskiego zdecydowało w czwartek, że z zysku osiągniętego w 2010 roku na dywidendę dla akcjonariuszy trafi 195,15 mln zł, co daje 15 zł dywidendy na akcję. Dniem dywidendy jest 22 czerwca, a wypłaty 1 lipca 2011 roku.

W 2010 roku zysk netto banku wyniósł 702,3 mln zł. Pozostała część zysku trafi na kapitał rezerwowy i zasili fundusz ogólnego ryzyka.

RONSON

Ronson w pierwszym kwartale 2011 roku sprzedał - z uwzględnieniem rezygnacji - 132 lokale. Sprzedaż w styczniu wyniosła 21 mieszkań, w lutym 56, a w marcu 55 - podała spółka w czwartkowym komunikacie.

"Wynik osiągnięty w I kw. przybliża nas do realizacji celu postawionego na rok 2011, który zakłada sprzedaż ponad 500 lokali. Biorąc pod uwagę, że przez dwa miesiące wyprzedaliśmy blisko połowę mieszkań w Gemini II, w kolejnych kwartałach możemy spodziewać się spowolnienia sprzedaży w tym projekcie" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronsona.

"Zakładamy jednak, że wraz z postępem prac budowlanych stopniowo wzrastać będzie sprzedaż w takich inwestycjach jak Verdis, Sakura, czy Naturalis. Dodatkowo pozytywne przełożenie na wyniki w kolejnych kwartałach powinny mieć projekty, które będziemy wprowadzać do oferty w dalszej części roku" - dodał.

TRIADA

W styczniu 2011 r. biuro podróży Triada odnotowało ok. 60 proc. wzrost sprzedaży wycieczek rok do roku - poinformował prezes Triady Piotr Zawistowski. Z powodu zamieszek w Tunezji oraz Egipcie luty przyniósł kilkuprocentowy spadek, marzec - 45 proc. wzrost sprzedaży.

"Pomimo trudnego początku roku, na który wpływ miały zamieszki w Tunezji i Egipcie, odnotowujemy wzrost liczby rezerwacji wycieczek, co pozwala nam optymistycznie patrzeć na nadchodzący sezon letni" - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Zawistowski.

Wyjaśnił, że choć w lutym, kiedy rozpoczęły się niepokoje społeczne w Tunezji, a potem w Egipcie, Triada odnotowała ok. 6 proc. spadek rok do roku, to w marcu osiągnęła 45 proc. wzrost liczby sprzedanych ofert wyjazdowych w porównaniu z marcem ub.r. Dodał, że 70 proc. klientów, którzy wykupili wycieczki do tych krajów w terminie, który obejmował czas zamieszek, nie zrezygnowało z wyjazdów na zaplanowane urlopy, tylko wybrało inne oferty. Przede wszystkim Cypr i Maroko.

Triada od 1 kwietnia rozpoczęła ponowne wyjazdy do Egiptu, do Tunezji wyjazdy są odwołane do 21 kwietnia.

"Sprzedaż wycieczek do tych krajów utrzymuje się na poziomie ok. 30 proc. ubiegłorocznego wskaźnika. Nie sądzę, aby już latem 2011 r. zainteresowanie tymi krajami powróciło do poziomu sprzed zamieszek" - ocenił.

Triada odnotowała 35 proc. wzrost sprzedaży wycieczek w sezonie zimowy 2010/11 porównując do zimy 2009/10. Najpopularniejszymi kierunkami w zimie były Kuba, Meksyk i Wenezuela.

"Z dotychczasowej analizy sprzedaży oferty wakacyjnej wynika, że najpopularniejszymi kierunkami w nadchodzącym sezonie będą Grecja, Turcja oraz Costa Almeria w Hiszpanii" - dodał.

Marka Triada jest obecna na polskim rynku zagranicznej turystyki wyjazdowej od 1991 roku. Grupa Triada zajmuje się głównie organizacją i dystrybucją zagranicznych wyjazdów turystycznych. W skład Grupy wchodzą między innymi: Triada S.A., Sky Club oraz Terra Mare. (PAP)

aop/ jru/ asa/ jow/ pad/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)