Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek czwartek godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek czwartek, 9 czerwca godz. 15.00

Przegląd wiadomości ze spółek czwartek, 9 czerwca godz. 15.00

ENEL-MED

Centrum Medyczne Enel-Med, które na początku czerwca zakończyło publiczną emisję 7,1 mln akcji po 5,0 zł/szt i planuje debiut na giełdzie w czerwcu, zanotowało w I kw. 2011 roku 1,32 mln zł zysku (wzrost o 70,2 proc. r/r) przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 40,7 mln zł (wzrost r/r o 26,7 proc.) - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Spółka ocenia, że może przekroczyć prognozowane na 2011 r. 167 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Spółka podała, że EBITDA wzrosła o 23,5 proc. do 4,93 mln zł, zysk z działalności operacyjnej wzrósł r/r o 42,7 proc. do 2,34 mln zł, zysk brutto wzrósł o 61,9 proc. do 1,8 mln zł, a zysk netto wzrósł o 70,2 proc. do 1,32 mln zł.

"Pierwszy kwartał 2011 roku był dla Centrum Medycznego Enel-MED bardzo udany. Wypracowana znaczna poprawa rezultatów finansowych pokazuje w jak dobrej kondycji jest obecnie nasza spółka. Notujemy stały wzrost liczby klientów i spodziewamy się, że ta tendencja zostanie zachowana w kolejnych miesiącach. Mogę śmiało podtrzymać plan zrealizowania prognoz finansowych założonych na 2011 rok; możliwe nawet, że wypracujemy przychody ze sprzedaży na poziomie przekraczającym wartość prognozową" - powiedział cytowany w komunikacie Adam Rozwadowski, prezes spółki.

"Wkrótce zadebiutujemy na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Inwestorzy licznie wzięli udział w ofercie publicznej ENEL-MED, doceniając naszą strategię biznesową. Teraz skupimy się na zrealizowaniu założonego planu inwestycyjnego" - dodał.

Enel-Med prognozuje, że na koniec 2011 roku przychody ze sprzedaży wzrosną r/r o 21 proc. do 167 mln zł, EBITDA wzrośnie o 50 proc. do 21,9 mln zł, EBIT wzrośnie o 107 proc. do 9,5 mln zł, a zysk netto zwiększy się o 470 proc. do 5,7 mln zł.

W 2010 roku Enel-Med miał 1 mln zł zysku netto, 4,6 mln zł zysku operacyjnego, 14,6 mln zł EBITDA oraz 138 mln zł przychodów.

Enel-Med oferował inwestorom 7,1 mln akcji serii D po cenie emisyjnej 5,0 zł (wobec wcześniejszych widełek cenowych 4,50-5,80 zł) za sztukę. W transzy detalicznej spółka oferowała 1,5 mln akcji, a w transzy instytucjonalnej 5,6 mln akcji. Zapisy w transzy detalicznej trwały od 24 do 26 maja, budowa księgi popytu nastąpiła 26 maja, a przyjmowanie zapisów w transzy instytucjonalnej trwało od 30 do 31 maja.

Enel-Med przeznaczy środki pozyskane z emisji akcji m.in. budowę i wyposażenie szpitala przy Al. Solidarności w Warszawie. Centrum Diagnostyki zostanie uruchomione na przełomie III i IV kwartału 2011 roku, natomiast szpital w I kwartale 2012 roku. Enel-Med planuje też rozwój segmentu diagnostyki obrazowej i teleradiologii, rozbudowę sieci ogólnodostępnych przychodni oraz wprowadzenie nowego systemu IT.

Łączne nakłady na inwestycje w latach 2011-2013 mają wynieść 74,2 mln zł.

Na koniec 2013 roku spółka zamierza dysponować łącznie dwoma jednostkami szpitalnymi, 14 pracowniami diagnostycznymi oraz 14 przychodniami wieloprofilowymi, co umożliwi znaczące zwiększenie obecnej skali działalności. Obecnie sieć medyczna Enel-Med składa się z kilkuset placówek medycznych w całej Polsce.

PEGAS NONWOVENS

Pegas Nonwovens zawarł umowy kredytowe z Ceska Sporitelna i ING Bankiem w wysokości 180 mln euro. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na finansowanie nowych inwestycji i na refinansowanie dotychczasowego kredytu bankowego - podała spółka w komunikacie. Kredytu udzielono na okres pięcioletni.

"Pozyskane środki zostaną przeznaczone na finansowanie nowych wydatków inwestycyjnych oraz na refinansowanie istniejącego kredytu bankowego z limitem (do wykorzystania w formie ciągnień) w wysokości 150 mln euro" - napisano w raporcie.

Spółka podała, że na 31 marca z dostępnej w ramach kredytu puli środków wykorzystano 101,7 mln euro.

"Niedawno spółka ogłosiła plany inwestycyjne dotyczące nowego zakładu produkcyjnego w Egipcie, które mają być pierwszym etapem realizacji strategii ekspansji międzynarodowej. Mimo wysokiego poziomu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej Pegas, realizacja planowanych inwestycji będzie wymagała dodatkowo finansowania ze źródeł zewnętrznych" - poinformował cytowany w komunikacie Frantisek Rezac, członek rady dyrektorów i dyrektor generalny spółki.

POLSAT/ TVN/ TVP

W dniach 30 maja - 5 czerwca br. największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat. Wyniósł on 18,33 proc., co daje 68,26 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem na poziomie 18,26 proc., czyli wpływami rzędu 68,03 mln zł - wynika z danych AGB Nielsen Polska.

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z 39,99 mln zł, czyli ponad 10-proc. udziałem.

Czwarta była TVP 2, w przypadku, której wpływy z reklamy wyniosły 31,75 mln zł, co daje 8,5-proc. udział.

Na piątym miejscu znalazła się VIVA Polska, której przychody reklamowe wyniosły 12,64 mln zł. Oznacza to, że miała ona niewiele ponad 3 proc. udziału.

Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 372,47 mln zł.

SETANTA FINANCE GROUP

Setanta Finance Group, spółka działająca w obszarze rynku nieruchomości, planuje debiut na NewConnect latem 2011 roku. Z przeprowadzonej wiosną emisji Setanta pozyskała 2,7 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Setanta chce inwestować w spółki budowlane oraz realizować własne projekty deweloperskie.

Emisja akcji spółki była skierowana do polskich i zagranicznych inwestorów prywatnych oraz instytucjonalnych.

Setanta Finance Group prowadzi działalność w obszarze inwestycji kapitałowych wspierając projekty developerskie w każdej fazie ich rozwoju, a ponadto poprzez podmioty zależne prowadzi działalność usługową polegającą na pośrednictwie w obrocie nieruchomości, zarządzaniu nieruchomościami, pośrednictwie finansowym, usługach remontowo-budowlanych oraz działalności hotelowej (aparthotel).(PAP)

jow/ morb/ asa/ bas/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)