Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 11 sierpnia godz. 15.00

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 11 sierpnia godz. 15.00

ATC CARGO

Spółka transportowa ATC Cargo planuje przenieść się na rynek główny GPW do końca 2011 r. Przed przejściem z NewConnect spółka zamierza przeprowadzić jeszcze jedną emisję akcji na rynku alternatywnym.

"Podtrzymujemy plany przejścia na rynek główny. Chcielibyśmy by doszło do tego jeszcze w tym roku. Najprawdopodobniej przejście odbędzie się bez emisji" - powiedział PAP prezes spółki Artur Jadeszko.

Przed wejściem na rynek główny ATC Cargo zamierza przeprowadzić emisję na NewConnect.

"Obecnie rozpoczęliśmy nowy projekt i jeszcze przed przeniesieniem na główny parkiet chcemy przeprowadzić emisję na NewConnect. Zarząd jest upoważniony do wyemitowania 1,5 mln akcji. To jest górny pułap, o ostatecznej wysokości emisji zdecyduje aktualne zapotrzebowanie Spółki na kapitał. Także w tym roku na pewno będzie jedna emisja i przejście na rynek główny" - powiedział prezes.

Środki z emisji mają służyć rozwojowi nowych projektów realizowanych w spółce związanych z transportem intermodalnym.

"Biorąc pod uwagę sytuację na rynku transportu drogowego, korzystanie z transportu intermodalnego to w tej chwili konieczność. Kraje o dłuższej historii gospodarki rynkowej realizują model transportu intermodalnego. Ten kierunek rozwoju transportu w Polsce jest zgodny z polityką Unii Europejskiej, a Polska jako kraj ma zobowiązania dotyczące redukcji obciążenia dróg oraz środowiska, wynikającego z przewozu towarów drogą lądową. Wprowadzenie e-myta też przemawia za naszą inwestycją" - komentuje Jadeszko.

"Obecnie udział transportu intermodalnego to ok. 2 proc. całego rynku transportowego w Polsce. W Niemczech jest to ok. 60 proc. Dużą część naszych transportów chcielibyśmy w najbliższym czasie przerzucić na kolej - szczególnie, że globalne korporacje w politykę swoich firm mają wpisane korzystanie z transportu intermodalnego" - dodaje.

IMPEXMETAL

Impexmetal uruchomił tzw. mały program inwestycyjny w zakładzie w Koninie o wartości 40-50 mln zł. Spółka czeka natomiast z decyzją o rozpoczęciu tzw. dużego programu wartego około 450-500 mln zł na ogłoszenie przez Unię Europejską programów pomocowych - poinformował prezes spółki Piotr Szeliga.

"Duża inwestycja obciążona jest niepewnością związaną z dostępnością środków unijnych. Liczyliśmy, że do 150 mln zł pochodziłoby z programu Innowacyjna Gospodarka. Zakładamy, że program może pochłonąć 450-500 mln zł" - powiedział Szeliga podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Dodał, że obecna sytuacja rynkowa nie weryfikuje planów dużej inwestycji, gdyż zwiększenie mocy produkcyjnych to obecnie priorytetowa kwestia dla spółki.

"Na razie zdecydowaliśmy o uruchomieniu małego programu inwestycyjnego, który nie stoi w sprzeczności z dużym programem. Jego wartość to 40-50 mln zł. W efekcie moce huty aluminium w Koninie mogą wzrosnąć o kilka tysięcy ton" - powiedział Szeliga.

Zdaniem prezesa, gdyby został wprowadzony duży program inwestycyjny, spółka może wstrzymać się z wypłatą dywidendy.

"Zarówno o dywidendzie, jak i programie, decydują wiodący akcjonariusze. Spodziewam się jednak, że gdyby była zgoda na duży program inwestycyjny, to pewnie dywidendy by nie było. W tej sytuacji Impexmetal potrzebowałby środków, by nadmiernie się nie zadłużać" - powiedział Szeliga.

Dodał, że program powinien zostać zakończony w grudniu 2012 roku.

Prezes podtrzymał, że produkcja aluminium w Koninie może w tym roku przekroczyć 80 tys. ton. wobec 78 tys. ton w 2010 roku. Podkreślił jednak, że sporo będzie zależeć od sytuacji na rynkach.

MODE

Mode, producent innowacyjnego urządzenia umożliwiającego wykonywanie zdjęć w perspektywie 360 stopni chce wejść jesienią na rynek NewConnect. Debiut ma poprzedzić prywatna emisja akcji, z której spółka chce pozyskać 600 tys. zł - poinformowało Mode w komunikacie prasowym.

"Z emisji prywatnej Mode zamierza pozyskać we wrześniu 600 tys. zł. Środki chcemy przeznaczyć na optymalizację procesów produkcyjnych, rozwój serwisu i sieci dystrybucji oraz działalność badawczą w zakresie software" - powiedział, cytowany w komunikacie Leszek Mazur, prezes zarządu spółki.

Mode zajmuje się produkcją urządzenia Photo Composer, urządzenia umożliwiającego wykonywanie zdjęć w perspektywie 360 stopni. Umożliwia ono wykonywanie zdjęć trójwymiarowych.

Spółka pracuje obecnie nad stworzeniem na bazie Photo Composera urządzenia skanującego w perspektywie trójwymiarowej.

REMAK

Remak spodziewa się wzrostu przychodów i wyników w drugim półroczu bieżącego roku w porównaniu z pierwszym półroczem - podała spółka w komentarzu do raportu za pierwszych sześć miesięcy 2011 r.

"Silna pozycja rynkowa spółki ma duże szanse ugruntowania się w najbliższych latach w związku z przewidywanymi inwestycjami w tym segmencie działań. Wobec takiego rozwoju rynku istnieją potencjalne perspektywy rozwoju spółki, dlatego też przewidujemy wzrost przychodów i wyników w najbliższych latach. W najbliższym półroczu spodziewamy się wzrostu przychodów i wzrostu wyników w stosunku do pierwszego półrocza 2011 roku. Na wysokość wyniku finansowego netto będzie miał również wpływ poziom zmienności kursów walut" - napisano w raporcie.

W pierwszym półroczu Remak miał 3,2 mln zł zysku netto, 3,2 mln zł zysku operacyjnego i 85,9 mln zł przychodów. Dla porównania w analogicznym okresie 2010 roku zysk netto wyniósł 4,2 mln zł, EBIT 4,1 mln zł, a przychody 72,2 mln zł.

Spółka podała, że jej portfel zleceń na 2011 rok jest wypełniony, w związku z czym firma "ukierunkowuje działania w celu pozyskania nowych kontraktów na kolejne lata".

TVN

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w drugim kwartale 2011 roku wyniósł 67,9 mln zł w porównaniu z 98,0 mln zł straty rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 86,3 mln zł.

Spółka podała, że zysk przypadający akcjonariuszom TVN wzrósł w II kw. 2011 roku do 68 mln zł dzięki pozytywnej różnicy pomiędzy niezrealizowanymi stratami z różnic kursowych w zeszłym roku, a zyskami z tego tytułu obecnie.

"Wyniki drugiego kwartału w pełni potwierdzają nasze założenia dla całego roku: rynek reklamy telewizyjnej przyspiesza zgodnie z naszymi oczekiwaniami, platforma +n+ kontynuuje poprawę swojej rentowności, a wyniki Onet są dodatkowo stymulowane przez wyjątkowe tempo wzrostu rynku reklamy internetowej" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes zarządu.

"Wszystkie najważniejsze wskaźniki operacyjne, takie jak udziały w oglądalności, liczba abonentów i zaangażowanie użytkowników naszych serwisów internetowych są realizowane zgodnie z planem i jesteśmy przekonani, że osiągniemy wszystkie cele roczne. Biorąc pod uwagę fakt, że nasz strategiczny udziałowiec ogłosił zamiar sprzedaży udziałów w TVN, zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres naszych oczekiwań co do przyszłości, którymi dzielimy się z rynkiem. Wierzymy, że pomoże to wszystkim zainteresowanym w obiektywnej i właściwej ocenie tak ważnej potencjalnej transakcji" - dodał.

Zysk EBIT spadł do 158,1 mln zł w II kwartale 2011 roku z 163,2 mln zł rok wcześniej i wobec 174,6 mln zł konsensusu.

EBITDA zmniejszyła się w II kw. 2011 roku do 223,7 mln zł z 226,6 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 240 mln zł.

"Zmiana ta jest wynikiem dalszej silnej poprawy rentowności płatnej telewizji i dźwigni operacyjnej w segmencie Online, przy czym rentowność segmentu TV odzwierciedla dalsze inwestycje programowe w celu wzmocnienia ramówki kanałów TVN na tle wzrostu zasięgu naszego głównego konkurenta. Inwestycje te przynoszą efekty w postaci wzrostu w II kwartale udziałów oglądalności kanałów TVN rok do roku, jednocześnie jednak kompensując wzrosty rentowności płatnej telewizji i segmentu Online w efekcie czego skonsolidowana EBITDA zmniejszyła się o 1 proc." - podał TVN w komunikacie.

Spółka podała, że EBITDA na poziomie 224 mln zł oraz przy 31 proc. marży odzwierciedla dalszy wpływ dźwigni operacyjnej segmentów płatnej telewizji i Online, skompensowany przez dalsze inwestycje w treści programowe dla segmentu TV.

Przychody w II kw. 2011 roku wzrosły o 10 proc. do 723,5 mln zł z 657,3 mln zł, wobec 716,8 mln zł konsensusu.

TVN podała, że wzrost przychodów można przypisać głównie wzrostowi reklamy telewizyjnej oraz zwiększeniu sprzedaży treści podmiotom zewnętrznym łącznie o 30 mln zł, dzięki rosnącej roli kanałów tematycznych oraz umowie z TP SA, a także wzrostowi przychodów platformy "n" o 29 mln zł w efekcie bazy abonentów wyższej o 97 tys. netto rok do roku i wzrostowi ARPU z usług post-paid o 2,6 zł do 60,9 zł w II kw. dzięki podwyżkom cen.

Dodatkowo na przychody grypy wpływ miały przychody reklamowe segmentu Online, które zwiększyły się o 20 mln zł.

"Strategiczna dywersyfikacja źródeł przychodów skutkuje dalszą poprawą ich struktury, podnosząc udział źródeł pozareklamowych w II kwartale do 36 proc. łącznych przychodów, w porównaniu do 34 proc. w roku ubiegłym" - podał TVN w komunikacie prasowym.

Dług Netto wyniósł 2,4 mld zł, podczas gdy wskaźnik Długu Netto do porównywalnej EBITDA poprawił się do poziomu 3,7x. Grupa TVN utrzymuje wysoki poziom płynności finansowej w wysokości 712 mln zł w gotówce i płynnych aktywach.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej wzrosły o 29,67 mln zł, czyli o 6,5 proc. do 483,36 mln zł, a EBITDA zmniejszyła się o 7 mln zł, czyli o 3 proc. rok do roku, osiągając 209 mln zł przy marży 43 proc. w porównaniu do 48 proc. rok temu.

Przychody ze sprzedaży segmentu online wzrosły o 11,8 mln zł, czyli o 19,5 proc. do 72,1 mln zł, z 60,4 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Sam portal Onet zwiększył swoje przychody o 8 mln zł, czyli o 15 proc. rok do roku, podczas gdy pozostałe serwisy internetowe, głównie Zumi.pl - multimedialny lokalizator internetowy, zapewniły przychody wyższe o 4 mln zł niż rok temu, co stanowi roczną stopę wzrostu na poziomie 47 proc.

EBITDA segmentu online wzrosła o 4 mln zł do 27 mln zł, co stanowi wzrost o 19 proc. rok do roku, a marża EBITDA została ostatecznie utrzymana na poziomie 37 proc.

Portal Onet samodzielnie osiągnął rentowność EBITDA na poziomie 39 proc., w porównaniu do 44 proc. w II kwartale 2010 roku. EBITDA gotówkowa wzrosła o 3 mln zł do poziomu 25 mln zł, osiągając marżę 46 proc.

Narastająco po dwóch kwartałach 2011 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej TVN wyniósł 27,4 mln zł wobec 34,1 mln zł straty rok wcześniej, a zysk EBIT wyniósł 210,8 mln zł wobec 203,2 mln zł.

Przychody w pierwszym półroczu 2011 roku wzrosły do 1,3 mld zł z 1,2 mld zł.(PAP)

bas/ morb/ asa/ mso/ kch/ pr/ dan/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)