Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 3 listopada godz. 15.00

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 3 listopada godz. 15.00

DOM DEVELOPMENT

Dom Development miał w III kwartale 2011 roku 36,6 mln zł zysku, czyli wynik o 18,8 proc. większy od oczekiwań analityków na poziomie 30,8 mln zł zysku. Przychody dewelopera wyniosły nieco ponad 201,5 mln zł, czyli 5,8 proc. powyżej konsensusu rynkowego zakładającego 190,5 mln zł przychodów.

Zysk operacyjny Dom Development wyniósł w III kwartale 46,9 mln zł i był o 21,8 proc. większy od konsensusu zakładającego 38,5 mln zł zysku.

ING BANK ŚLĄSKI

Zysk netto grupy ING Banku Śląskiego w trzecim kwartale 2011 roku wzrósł do 220,1 mln zł z 192,4 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się nieznacznie poniżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 226,5 mln zł.

Oczekiwania trzynastu biur maklerskich co do wyniku netto za III kwartał wahały się od 215 mln zł do 242 mln zł.

Zysk netto w III kwartale 2011 roku jest o 6 proc. niższy niż w II kwartale 2011 roku i 14 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Po III kwartałach 2011 roku zysk netto grupy wynosi 666,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 561,4 mln zł.

Wskaźnik ROE po III kwartałach 2011 roku wzrósł do 14,7 proc. z 13,3 proc. rok wcześniej.

Wynik odsetkowy banku w trzecim kwartale wyniósł 477,4 mln zł i okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 469 mln zł (w przedziale oczekiwań 461-480 mln zł).

Wynik odsetkowy wzrósł 16 proc. r/r i wzrósł 4 proc. w ujęciu kwartalnym.

Wynik z prowizji w III kwartale 2011 roku wyniósł 261,4 mln zł i był zgodny z szacunkami rynku, który spodziewał się 263,6 mln zł (oczekiwania wahały się od 260,9 mln zł do 266 mln zł).

Wynik prowizyjny wzrósł 2 proc. rok do roku i 1 proc. kwartał do kwartału.

Koszty operacyjne w III kwartale 2011 roku wyniosły 421,9 mln zł i były na poziomie oczekiwanym przez rynek (423,7 mln zł). Koszty są o 7 proc. wyższe niż rok wcześniej i 1 proc. wyższe niż w II kwartale 2011 roku.

Wskaźnik kosztów do dochodów pod koniec września 2011 roku spadł do 56,7 proc. z 59 proc. rok wcześniej.

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w trzecim kwartale 2011 roku 27,1 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 49,2 mln zł. W III kwartale 2010 roku rezerwy wyniosły 55 mln zł.

Kredyty i inne należności udzielone klientom wyniosły pod koniec III kwartału 2011 roku 39,79 mld zł, podczas gdy pod koniec II kwartału 37,09 mld zł. Kredyty i pożyczki udzielone gospodarstwom domowym wzrosły w tym okresie do 14,8 mld zł z 14 mld zł, natomiast udzielone podmiotom gospodarczym wzrosły do 15,13 mld zł z 14,2 mld zł.

Zobowiązania wobec klientów wzrosły pod koniec III kwartału do 50,76 mld zł z 48,3 mld zł pod koniec II kwartału 2011 roku. Depozyty gospodarstw domowych wzrosły w tym okresie do 32,4 mld zł z 31,15 mld zł, natomiast depozyty podmiotów gospodarczych wzrosły do 13,1 mld zł z 12,1 mld zł.

Współczynnik wypłacalności pod koniec września 2011 roku wynosił 12,56 proc., podczas gdy pod koniec 2010 roku 13,15 proc.

GRUPA EM&F

Grupa EM&F uruchamia nowy sklep internetowy Smyk.com. Zakłada, że w ciągu 3-4 lat dorówna on empikowi.com pod względem skali operacji - podała spółka w komunikacie prasowym.

"W strategii Grupy EM&F nowy Smyk.com będzie docelowo drugą największą operacją e-commerce w strukturze Grupy. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie Grupy i posiadane kompetencje w handlu internetowym, czego efektem jest niezaprzeczalny sukces empik.com, który od początku 2011 r. osiąga 20 proc. dynamiki sprzedaży, a w samym październiku dynamikę ponad 50 proc. - zakładamy, że w stosunkowo krótkim czasie - 3-4 lat - Smyk.com osiągnie porównywalną do empik.com skalę operacji" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Smyk.com udostępni na początek około 20 tysięcy produktów dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat w kategoriach: ubrania, zabawki, akcesoria dla niemowląt, mebelki i akcesoria dziecięce oraz ofertę multimediów (w tym książki, muzyka, filmy, gry i konsole).

"Warto podkreślić, że asortyment nowego Smyk.com będzie stale poszerzany. Już za kilka miesięcy - w ofercie wiosennej - wprowadzimy około 10 tysięcy nowych produktów" - powiedziała cytowana w komunikacie Katarzyna Piórko, dyrektor generalny Smyk.com.

NETIA

Grupa Netii zanotowała w trzecim kwartale 2011 roku 24,7 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 12,41 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali zysku netto w III kw. 2011 roku średnio 18,9 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w trzecim kwartale 2011 roku wyniósł 27,6 mln zł wobec 14,4 mln zł rok wcześniej. Wynik był lepszy niż konsensus, który przewidywał zysk operacyjny na poziomie 19,4 mln zł.

Przychody grupy wyniosły w trzecim kwartale 2011 roku 394,6 mln zł wobec 394,5 mln zł rok wcześniej i były zgodne z konsensusem zakładającym 396,6 mln zł przychodów.

Skorygowany zysk EBITDA w III kw. wyniósł 105,4 mln zł, a marża skorygowanego EBITDA wyniosła 26,7 proc. wobec 23,4 proc. w II kw. 2011 r.

Zysk EBITDA wyniósł 103,4 mln zł w III kw. 2011 r., a marża zysku EBITDA wyniosła 26,2 proc.

"Inwestycja Netii w rozwój sieci NGA i przygotowania do świadczenia na tej bazie usług TV tworzą podstawy do nowego impulsu dla wzrostu organicznego w 2012 r. i kolejnych latach. Dzięki rekordowemu wynikowi skorygowanego zysku EBITDA i wysokim przychodom finansowym z tytułu odsetek od środków pieniężnych o łącznej wartości 433,6 mln zł oraz zysku na transakcjach zabezpieczających ryzyko kursowe osiągnęliśmy w III kw. 2011 r. wysoką poprawę rentowności netto" - powiedział cytowany w komunikacie Jon Eastick, dyrektor finansowy Netii.

"Kwartalny zysk netto w kwocie 24,6 mln zł stanowi wzrost o 99 proc. w porównaniu z III kw. 2010 r., a zysk netto za pierwsze trzy kwartały w wysokości 14,5 mln zł pokrył w pełni odpis związany z podatkiem dochodowym w kwocie 58,3 mln zł, który został dokonany w I kw. 2011 roku. Nadal mamy nadzieję, że uda nam się rozstrzygnąć na naszą korzyść spór sądowy dotyczący należnej kwoty podatku dochodowego za 2003 rok. W sierpniu br. złożyliśmy ostateczne odwołanie od wyroku w tej sprawie" - dodał.

Netia podjęła decyzję o rozszerzeniu do końca 2011 r. zasięgu istniejącej sieci NGA z 30.000 do 500.000 gospodarstw domowych. Obecnie w zasięgu sieci NGA pozostaje 365.000 gospodarstw domowych, w tym około 314.000 gospodarstw na sieci miedzianej oraz około 51.000 na szybkiej sieci ethernetowej. Nakłady inwestycyjne przewidziane na realizację powyższej pierwszej fazy projektu NGA szacowane są na poziomie 12,8 mln zł z uwagi na fakt, że w pierwszej kolejności będą modernizowane linie wymagające najniższych nakładów.

Na 30 września 2011 r. liczba aktywnych klientów usług IPTV wzrosła do 1.929, a na 2 listopada 2011 r. liczba ta wynosiła 2.577. Spodziewane jest znaczące przyspieszenie sprzedaży usług triple-play w ciągu 2012 r.

"Szersza dostępność szybkich usług szerokopasmowych wiąże się z równoczesnym podnoszeniem naszych kompetencji sprzedażowych w zakresie usług TV i 3play, które, jak oczekujemy, będą nowym kluczowym motorem wzrostu w 2012 roku. Zamierzamy wprowadzić w IV kw. 2011 r. do oferty atrakcyjne usługi związane z treściami multimedialnymi bądź multimedialne własne rozwiązania. Jesteśmy także zaawansowani w realizacji naszego trzyletniego programu modernizacji architektury IT, w którym jesteśmy na etapie finalizowania pierwszej jego fazy. Powyższe działania, mające na celu realizację naszej nowej strategicznej misji +Dostarczamy świat on-line+, są podejmowane przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny finansowej" - powiedział cytowany w komunikacie Mirosław Godlewski, prezes Netii.

"Relacja łącznych nakładów inwestycyjnych do przychodów jest spodziewana na umiarkowanym poziomie 15 proc., a ponadto zamierzamy utrzymać w najbliższych latach udział wolnych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w relacji do przychodów na poziomie co najmniej 10 proc." - dodał.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 14,52 mln zł wobec 42,3 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 66,5 mln zł wobec 54,4 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody wzrosły o 1 proc. do 1,192 mld zł wobec 1,175 mld zł.

Skorygowany zysk EBITDA za dziewięć miesięcy 2011 r. wzrósł r/r o 10 proc. do 299,8 mln zł, a wzrost był wynikiem rosnącej bazy klientów oraz jej korzystniejszej struktury, a także zwiększonej kontroli kosztów, co skompensowało wpływ malejących ARPU. Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 25,1 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r.

Zysk EBITDA wzrósł o 5 proc. r/r do 293,4 mln zł po trzech kwartałach 2011 r., a marża zysku EBITDA wyniosła 24,6 proc. w stosunku do 23,7 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2010 r.

"Koszty jednorazowe poniesione w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. związane były głównie z kosztami projektów akwizycyjnych, które zamknęły się kwotą 3,7 mln zł oraz z rezerwą na dopłatę z tytułu świadczenia usługi powszechnej w kwocie 2,4 mln zł. Zysk jednorazowy odzwierciedlony w poziomie zysku EBITDA w pierwszych dziewięciu miesiącach 2010 r. w kwocie 7,3 mln PLN dotyczył zbycia dwóch transzy sprzętu transmisyjnego do P4" - podała Netia.

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2011 r. Netia rozpoznała jako koszt kwotę 58,3 mln zł wydatkowaną w 2010 r. w związku z podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT) za 2003 r. co było następstwem wyroku wydanego przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w dniu 15 marca 2011 r., w którym oddalono złożoną przez Netię skargę od wcześniejszej decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie. Spółka złożyła skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Środki finansowe na 30 września 2011 r. wyniosły 433,6 mln zł (z czego 217,4 mln zł stanowiły środki pieniężne i ich ekwiwalenty, a 216,2 mln zł bony skarbowe), co stanowi wzrost o 3,6 mln zł w stosunku do poziomu środków finansowych z 30 czerwca 2011 r. i o 120,3 mln zł w porównaniu z poziomem środków finansowych z 30 września 2010 r.

Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) zarówno w pierwszych trzech kwartałach 2011 r. jak i w III kw. 2011 r. OpFCF zdefiniowany jako skorygowany zysk EBITDA pomniejszony o wartość inwestycji kapitałowych wyłączając nabycia sieci ethernetowych, wyniósł 135,4 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. oraz 38,5 mln zł w III kw. 2011 r.

Baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła o 12 proc. r/r do 731,699 na koniec września 2011 r., co stanowiło wzrost o 2 proc. z poziomu 719,595 na koniec czerwca 2011 r.

Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,8 proc. z 11,1 proc. na 30 września 2010 r.

W III kw. 2011 r. Netia odnotowała 12.104 przyłączeń netto stacjonarnych usług szerokopasmowych (6.623 nie uwzględniając akwizycji ethernetowych) w porównaniu do 15.513 przyłączeń netto w II kw. 2011 r. (9.916 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych) oraz 30.322 przyłączeń netto w III kw. 2010 r. (23.801 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych).

"Spadek liczby przyłączeń netto rok-do-roku odzwierciedla zauważalnie niższe tempo wzrostu rynku oraz zaostrzoną konkurencję cenową, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA. Jednocześnie oferta Netii oferowana w ramach własnej sieci oraz w technologii LLU, generująca wyższe marże, pozostaje atrakcyjna cenowo w stosunku do ofert konkurencji, odnotowując w dalszym ciągu satysfakcjonujący wzrost bazy klienckiej" - podała Netia.

ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych wyniosło 51 zł w III kw. 2011 r. wobec 54 zł w III kw. 2010 r. i 52 zł w II kw. 2011 r. Spadek ARPU rok-do-roku odzwierciedla ukierunkowanie sprzedaży na usługi 2play (głos + internet) i wprowadzenie w połowie 2010 r. obniżek cen uprzedzających działania konkurencji. Netia przewiduje stabilizację średniego ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych na poziomie 50-60 zł miesięcznie w perspektywie średnioterminowej.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU) wyniosła 1.190.636 na 30 września 2011 r. w porównaniu do 1.204.334 rok wcześniej i wobec 1.202.122 na 30 czerwca 2011 r.

Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do 13,4 proc. z 12,7 proc.

Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 11.256, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR. Na 30 września 2011 r. usługi dla 31 proc. klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii.

"Ze względu na zaostrzoną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym oraz koncentrację Spółki na klientach wyskomarżowych, Netia obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów z tytułu tych usług" - podała Netia.

Uśrednione ARPU w odniesieniu do usług głosowych wyniosło 50 zł w III kw. 2011 r. w porównaniu do 52 zł w III kw. 2010 r. i 51 zł w II kw. 2011 r.

Na koniec września 2011 r. Netia posiadała 674 uwolnione węzły z dostępem do około 4,7 mln linii abonenckich i obsługiwała łącznie 175.435 klientów w ramach technologii LLU. Spółka przyłączyła netto w III kw. 2011 r. 16.175 klientów w stosunku do 13.190 klientów pozyskanych w II kw. 2011 r. oraz 25.454 w III kw. 2010 r. Liczba migracji brutto klientów BSA/WLR na LLU wyniosła w III kw. 2011 r. 13.937 co daje łącznie 100.318 migracji.

Netia zakłada uwolnienie łącznie 700 węzłów do końca 2011 r.

PA NOVA

PA Nova zamierza zdywersyfikować swoją działalność poprzez realizację galerii i parków handlowych na własny rachunek w miejscowościach o wielkości 20-100 tys. mieszkańców. W 2014 r. powierzchnia najmu ma wynieść 100 tys. m kw., a przychody spółki z tego tytułu będą stanowiły 20-30 proc. całkowitych obrotów - poinformowała na konferencji prasowej prezes PA Nova, Ewa Bobkowska.

"Gdy wchodziliśmy na giełdę niektórzy zarzucali nam, że koncentrujemy się na budownictwie komercyjnym. Dlatego zdywersyfikujemy działalność poprzez realizację projektów na własny rachunek. Docelowo do 2014 r. chcemy mieć 100 tys. m kw. powierzchni najmu, zapewniających stałe wpływy" - powiedziała dziennikarzom Bobkowska.

Dodała, że spółka notuje coraz większy przychód z tytułu najmu, a obecnie jego udział w całkowitych obrotach wynosi 10 proc.

"Wraz z oddaniem do użytku kolejnych galerii handlowych, sukcesywnie będziemy w tym segmencie rosnąć do 20-30 proc. udziału w przychodach ogółem. Taka sytuacja będzie miała miejsce już w 2014 r." - poinformowała prezes.

Zdaniem Bobkowskiej na rynku nie widać spowolnienia, a zainteresowanie budownictwem komercyjnym dla sieci handlowych powinno się utrzymać na wysokim poziomie przez najbliższe trzy lata.

"Rynek sieci handlowych jest nadal nienasycony. Widzimy duże zainteresowanie zarówno sieci spożywczych, jak i budowlanych. Taki boom potrwa jeszcze trzy lata, więc w tym czasie będziemy mieli pełne ręce roboty" - dodała.

Deweloperskie realizacje zaplanowane przez spółkę na lata 2011-2013 obejmują zagospodarowanie nieruchomości o łącznej powierzchni 49,7 ha. Koszt pozyskania nieruchomości spółka określa na 115,8 mln zł, łącznie z planowanymi wydatkami z tytułu umów przedwstępnych.

Na pytanie, na czym skoncentruje się działalność spółki po 2014 r. Bobkowska odpowiedziała: "skupimy się na innych segmentach działalności deweloperskiej i budowlanej. W swojej historii realizowaliśmy szkoły, obiekty sportowe, czy stacje paliw. Potrzebne będą obiekty dla służby zdrowia, w tym w segmencie prywatnym. Przewidujemy również, że nastąpi rozwój branży hotelarskiej".

Prezes dodała, że naturalnym kierunkiem rozwoju biznesowego spółki będzie Wschód. PA Nova prowadziła już w tym celu rozmowy na Ukrainie i na Białorusi. Jednak, jak powiedziała Bobkowska, działalność zagraniczna wchodzi w grę raczej nie wcześniej niż w 2015 r.

Prezes poinformowała, że PA Nova podtrzymuje prognozę wyników na 2011 rok, która zakłada osiągnięcie 160,8 mln zł przychodów i 21,3 mln zł zysku netto.

"Patrząc na wyniki po trzech kwartałach br. myślę, że uda nam się wypracować rezultaty przedstawione w prognozie na ten rok" - skomentowała Bobkowska.

Od początku roku spółka wypracowała 121,3 mln zł przychodów, 21,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 15,6 mln zł zysku netto.

Prezes potwierdziła także, że PA Nova może wypłacić pierwszą w swojej historii dywidendę w wysokości 25-30 proc. zysku za 2011 r.

SYGNITY - MAX ELEKTRONIK

Konsorcjum Sygnity i Max Elektronik podpisało umowę o wartości 22,5 mln zł brutto na "pełnienie funkcji Generalnego Wykonawcy w zakresie dostawy sprzętu komputerowego, aplikacji internetowych, systemu elektronicznego obiegu dokumentów, realizacji prac wdrożeniowych oraz szkoleń związanych z kompleksowym wdrożeniem projektu pn: "Lubuski e-Urząd" - poinformowało Sygnity w komunikacie prasowym.

W ramach umowy spółka stworzy m.in. regionalną platformę komunikacji elektronicznej oraz regionalny portal "Wrota Lubuskie".

Projekt będzie prowadzony w ponad 110 lokalizacjach na terenie całego województwa. W ramach umowy Sygnity dostarczy ponad 2,5 tysiąca różnego rodzaju urządzeń teleinformatycznych oraz przeszkoli ponad 3 tys. urzędników z województwa lubuskiego.

Zakończenie projektu planowane jest na kwiecień 2013 r.

UPC POLSKA/ ASTER

Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonu, na koniec trzeciego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.493.900 abonentów, którzy korzystali z 2.445.700 usług, w tym z 584.600 usług telewizji cyfrowej, 774.800 telewizji analogowej, 750.200 internetu oraz 336.100 telefonii - poinformował w komunikacie UPC Polska.

Na początku września 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów udzielił warunkowej zgody dla UPC na przejęcie operatora kablowego Aster, po tym jak na początku grudnia 2010 roku Liberty Global, właściciel UPC Polska, podpisał umowę kupna od funduszu Mid Europa Partners 100 proc. udziałów operatora Aster za 870 mln zł. Łączna cena nabycia, wliczając dług sieci Aster w wysokości ok. 1,53 mld zł, wyniosła ok. 2,4 mld zł.

"Dzięki długofalowym inwestycjom w innowacje, które w roku 2010 sięgnęły blisko 30 proc. przychodów, UPC Polska systematycznie modernizuje sieć i rozwija usługi cyfrowe, wyznaczając na polskim rynku standardy w dziedzinie prędkości Internetu i nowoczesnej telewizji cyfrowej. We wrześniu UPC ponownie wzbogaciło portfolio, wprowadzając usługę Fiber Power 150 Mb/s - najszybszy Internet na rynku. Dzięki tym inwestycjom, w trzecim kwartale już 1,6 mln gospodarstw domowych w Polsce znalazło się w zasięgu sieci UPC, zmodernizowanej do standardu Docsis 3.0." - podał UPC Polska w komunikacie.

"Trwająca integracja UPC Polska i Aster docelowo umożliwi kontynuację strategii inwestycyjnej UPC, osiągnięcie synergii i bardziej efektywny rozwój firmy, z korzyścią dla klientów. Sfinalizowany 16 września 2011 przez UPC Polska zakup spółki Aster jest początkiem koniecznej konsolidacji firm z rozdrobnionego segmentu komunikacji kablowej, co jest niezbędne w obliczu konkurencji z silniejszymi graczami o zasięgu ogólnopolskim" - podano.

W zasięgu UPC Polska i Aster znajduje się 2.608.300 gospodarstw domowych.

UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc.

QUMAK-SEKOM

Na koniec III kw. Qumak-Sekom miał pakiet podpisanych do realizacji i realizowanych umów o wartości ponad 482 mln zł, a prognozowany okres realizacji tych projektów to 2011 i 2012 r. W III kw. 2011 r. zysk netto spółki spadł do 77 tys. zł z 3,84 mln zł rok wcześniej, a powodem spadku wyniku były m.in. naliczenie dużych różnic kursowych z tytułu zobowiązań dewizowych, a także "potraktowania wycen trudnych w realizacji kontraktów z dużą ostrożnością" - podała spółka w raporcie kwartalnym.

"Na koniec III kwartału spółka utrzymuje swój obszar i posiada pakiet podpisanych do realizacji i realizowanych umów (tzw. backlog) wynoszący ponad 482 mln zł (łącznie ze zrealizowaną sprzedażą w I-III kwartale br.). Prognozowany okres realizacji tych projektów to 2011 i 2012 rok" - napisano w raporcie.

W analogicznym okresie 2010 r. spółka informowała, że jej portfel zamówień miał wartość około 250 mln zł.

W III kw. zysk netto Qumak-Sekom spadł do 77 tys. zł z 3,84 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny spadł do 0,55 mln zł z 3,55 mln zł, a przychody zmniejszyły się do 78,88 mln zł z 91,63 mln zł.

"Nie jest to oczywiście wynik powodujący zadowolenie, ale jest on wynikiem naliczenia dużych różnic kursowych z tytułu zobowiązań dewizowych, a także potraktowania wycen trudnych w realizacji kontraktów z dużą ostrożnością" - napisał zarząd spółki.

Po trzech kwartałach 2011 r. Qumak-Sekom ma 4,88 mln zł zysku w porównaniu do 7,73 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny w tym czasie spadł do 5,88 mln zł z 8 mln zł, a przychody wzrosły do 248 mln zł z 206 mln zł.

Zarząd spółki podał, że obecna sytuacja makroekonomiczna może negatywnie wpłynąć na realizowane przez nią wyniki.

"Kryzys na światowych rynkach finansowych, niestabilność walutowa, a w Polsce możliwe spowolnienie wzrostu gospodarczego lub wręcz recesja, mogą mieć wpływ na zmniejszenie poziomu inwestycji tak w sferze IT, jak i w sferze budownictwa komercyjnego" - napisano.

"Możliwa polityka oszczędności budżetowych może wpłynąć na chwilowe ograniczenia zleceń ze sfery budżetowej. Jeśli taka sytuacja potrwa zbyt długo, to należy się liczyć ze spadkiem ilości realizowanych kontraktów , a co za tym idzie spadkiem obrotów i zysków" - dodano.(PAP)

gsu/ bas/ ana/ jow/ seb/ pel/ pr/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)