Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 stycznia godz. 15.15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 stycznia godz. 15.15

COLOROVO, ABC DATA

Sprzedaż produktów pod marką Colorovo, która należy do ABC Data, wzrosła w 2013 r. ponad dwukrotnie. Plan na 2014 r. zakłada utrzymanie co najmniej dwukrotnego wzrostu - poinformował na konferencji prasowej Maciej Michalski, kierownik rozwoju produktów mobilnych marki Colorovo.

"W minionym roku sprzedaż produktów pod marką Colorovo wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do 2012 r." - powiedział Michalski. "Cel na ten rok to utrzymanie co najmniej dwukrotnego wzrostu" - dodał.

Poinformował też, że w 2013 r. za około 40 proc. sprzedaży Colorovo odpowiadała sprzedaż zagraniczna, przez spółki ABC Data działające za granicą oraz, że w 2014 r. Colorovo ma mocniej zaistnieć na rynkach eksportowych, także samodzielnie.

ABC Data rozpoczęła sprzedaż produktów wprowadzonych na rynek pod własną marką Colorovo w 2011 roku. Spółka oferuje produktu pod marką Colorovo w czterech obszarach: elektronika użytkowa, dom i biuro, akcesoria komputerowe oraz akcesoria do urządzeń mobilnych.

Spółka sukcesywnie poszerza ofertę produktów sprzedawanych pod własną marką. W 2013 roku rozszerzyła asortyment m.in. o tablet CityTab Vision oraz torby na laptopy i tablety.

Colorovo wprowadziło właśnie na rynek kolejny tablet linii Vision - Colorovo CityTab Vision 7,85" 3G GPS. To drugi model tabletu o przekątnej ekranu 7,85 cala. Na rynek trafiła też trzecia odsłona siedmiocalowego urządzenia- Colorovo CityTab Lite 7". Oferta została poszerzona także o nowe urządzenie z kategorii przenośnych ładowarek PawerBox.

Przedstawiciele Colorovo zapowiedzieli wprowadzenie na rynek w ciągu około dwóch tygodni kolejnego tabletu. W kwietniu oferta ma zostać poszerzona o pierwszy smartfon tej marki.

PKP INTERCITY

Jeszcze w tym roku pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do WiFi; usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych - poinformował przewoźnik. Umowę w tej sprawie podpisano w czwartek.

W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po trasach m. in. Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin - Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa - Wiedeń - Villach, Warszawa - Praga, Warszawa - Berlin, czy Warszawa - Kolonia - Amsterdam.

W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40 proc. parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25 proc. ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20 proc. wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15 proc. terminem uruchomienia usługi.

SKARBIEC TFI

Skarbiec TFI oraz JPMorgan Asset Management chcą w najbliższych dniach rozpocząć sprzedaż nowego funduszu parasolowego. W 2014 roku liczą na pozyskanie od polskich inwestorów co najmniej 400 mln zł z tytułu sprzedaży jego jednostek uczestnictwa - poinformowali w czwartek przedstawiciele funduszy.

W ramach Skarbiec-JPMorgan Asset Management Funds Polska SFIO wydzielone zostaną cztery subfundusze, w tym dwa subfundusze akcji i dwa subfundusze dłużne.

"Na razie wybraliśmy cztery naszym zdaniem najbardziej interesujące fundusze z oferty JPMorgan Asset Management, ale nie wykluczamy w przyszłości kolejnych produktów" - powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami Berndt May, dyrektor zarządzający JPMorgan Asset Management.

Subfundusze akcji obejmują: JPMorgan Highbridge US STEEP Fund Polska, do którego wybierane są akcje spośród 1300-1500 najbardziej płynnych spółek z rynku amerykańskiego, a także JPMorgan Emerging Markets Oportunities Fund Polska - agresywnie zarządzany portfel spółek rynków wschodzących."W zeszłym roku rynki wschodzące zachowywały się bardzo słabo na tle rynków rozwiniętych. Jesteśmy jednak przekonani, że zbliżamy się już do dna tego cyklu koniunkturalnego i że akcje spółek z rynków wschodzących są w tej chwili tanie. Czynnikiem ryzyka są potencjalnie negatywne efekty ograniczania programu skupu aktywów przez Fed, ale nie zmienia to naszego zdania, że wkrótce rynki rozwijające się zaczną zachowywać się dużo lepiej" - uważa George Juscsak, dyrektor ds. sprzedaży na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej JPMorgan Asset Management.

Spodziewa się on też dobrego roku dla giełd amerykańskich.

"Mamy świadomość, że indeksy na giełdach w USA są na rekordowych maksimach, ale też trzeba pamiętać, że to nie indeksy rządzą rynkiem, ale rynek rządzi indeksami. W sytuacji, gdy wskaźniki makroekonomiczne w Stanach Zjednoczonych poprawiają się, nie ma powodów, żeby tamtejsze akcje nie miały dalej rosnąć" - powiedział.

Z subfunduszy dłużnych Skarbiec TFI i JPMorgan AM będą sprzedawać w Polsce JPMorgan Global Strategic Bond Fund Polska, oparty na światowych obligacjach i rynkach walutowych, a także JPMorgan Global High Yield Bond Fund Polska, inwestujący w obligacje przedsiębiorstw, które płacą wyższe oprocentowanie niż obligacje skarbowe.

"Naszym celem na 2014 rok jest sprzedaż naszych funduszy w Polsce w wysokości co najmniej 400 mln zł" - powiedział George Juscsak.

Z kolei Marek Rybiec, prezes Skarbiec TFI, mówi, że liczy na sprzedaż w 2014 roku rzędu kilkuset milionów złotych.

Skarbiec TFI obecnie zarządza 46 funduszami i subfunduszami z łącznymi aktywami ponad 13 mld zł. W 2013 roku aktywa netto Skarbiec TFI zwiększyły się o 3,9 mld zł, w tym aktywa funduszy rynku kapitałowego wzrosły o ponad 263 mln zł. Daje to Skarbcowi piąte miejsce na polskim rynku. (PAP)

her/ pr/ osz/ gsu/ mki/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)