Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 3 marca godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 3 marca godz. 15

AGORA

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2013 roku 10,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 0,1 mln zł straty netto w IV kw. 2012 r. Zysk netto okazał się wyższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 7,1 mln zł zysku w trzecim kwartale.

Zysk operacyjny grupy Agory w IV kw. 2013 roku wyniósł 15,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 3,1 mln zł straty. Zanotowany zysk operacyjny okazał się wyższy od oczekiwań analityków, gdyż konsensus zakładał 7,7 mln zł zysku EBIT.

Zysk EBITDA spółki w IV kw. 2013 r. wzrósł do 39 mln zł z 20,9 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 31,2 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w IV kw. 2013 roku 300,3 mln zł wobec 310 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 290,6 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2013 roku Agora na poziomie skonsolidowanym miała 0,5 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, 7,4 mln zł zysku operacyjnego, 103,5 mln zł zysku EBITDA oraz 1.073,9 mln zł przychodów ze sprzedaży.

"Gazeta Wyborcza" w IV kw. miała średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 215 tys. egz. (spadek o 13,8 proc. rdr). Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 24,7 mln zł (spadek o 5 proc. rdr).

"Wpływ na ograniczenie dynamiki spadku tych przychodów miała wprowadzona dwukrotnie w 2013 r. podwyżka ceny +Gazety Wyborczej+" - podała spółka.

Przychody z reklam "Gazety Wyborczej" w IV kw. 2013 r. sięgnęły 38,7 mln zł (spadek o 21,7 proc. rdr), a szacowany jej udział w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł 35 proc.

Przychody segmentu czasopisma w IV kw. 2013 r. wyniosły 10,3 mln zł (spadek o 30,9 proc. rdr), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,4 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 5,9 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął ponad 6,5 proc.

"Należy pamiętać, że wpływ na porównywalność danych segmentu mają odpisy aktualizujące wartość aktywów, które obciążyły wynik segmentu w IV kw. 2012 r. kwotą 12,4 mln zł" - podała Agora w raporcie.

"Ponadto wpływ na wyniki segmentu miały m.in. zmiany w portfelu magazynów Agory (sprzedaż Poradnika Domowego i nabycie pisma Dom&Wnętrze)" - dodano.

Przychody grupy Helios w IV kw. 2013 r. wyniosły 66,9 mln zł i wzrosły o 7,9 proc. rdr.

"Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 2,1 proc., pomimo niższej frekwencji w polskich kinach. Przychody ze sprzedaży barowej wzrosły o 12,9 proc., a z pozostałej sprzedaży o 29,2 proc., głównie dzięki działalności dystrybucyjnej spółki Next Film" - podała Agora.

Frekwencja w kinach Helios w czwartym kwartale 2013 r. sięgnęła 2,2 mln osób i obniżyła się o 5,7 proc. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce spadła o 4,9 proc. rdr.

Przychody pionu projekty specjalne w IV kw. wzrosły o 5 proc. rdr. i sięgnęły 10,6 mln zł.

W IV kw. 2013 r. segment internet Agory osiągnął wynik operacyjny w wysokości 6,8 mln zł. Spółka podała, że jest to w głównej mierze efekt ograniczenia kosztów operacyjnych o 17,7 proc. rdr.

"Segment poprawił także pozostałe wyniki: EBITDA operacyjna wzrosła do 7,9 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 11,9 pkt. proc. i sięgnęła 26,3 proc." - podano w raporcie.

"Przychody segmentu internet Agory zmniejszyły się o 4,2 proc. do 30 mln zł ze względu na niższe przychody ze sprzedaży reklam (spadek o 4,3 proc.) oraz niższe przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach (spadek o 4,9 proc.)." - dodano.

Agora podała, że dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 9,2 proc. segment reklamy zewnętrznej poprawił wynik operacyjny. Jego EBITDA operacyjna sięgnęła 9,2 mln zł (wzrost o 3,4 proc. rdr).

Przychody grupy AMS z reklam wyniosły 41 mln zł (spadek o 7 proc. rdr), a szacowany udział AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 33 proc.

Przychody segmentu radiowego Agory z reklam sięgnęły 25,2 mln zł (wzrost o 5,4 proc. rdr), jego wynik EBIT wyniósł 4,3 mln zł (wzrost o 38,7 proc. rdr), a EBITDA operacyjna 4,9 mln zł (wzrost o 28,9 rdr proc.).

ASSECO BUSINESS SOLUTIONS, UOKiK

UOKiK nałożył na Asseco Business Solutions 0,37 mln zł kary za narzucanie swoim partnerom handlowym ceny dalszej odsprzedaży programu do zarządzania przedsiębiorstwem - podał UOKiK w komunikacie.

Kara nałożona na Asseco BS dotyczy sprzedaży oprogramowania Wapro.

"Jak wykazało przeprowadzone postępowanie spółka zobowiązywała swoich hurtowych dystrybutorów do dalszej odsprzedaży tych produktów po ustalonych z góry, sztywnych cenach. Niedozwolona praktyka trwała 11 lat - od 2001 do 2012 roku. Spółka zastrzegła sobie możliwość sprawdzania polityki cenowej swoich partnerów handlowych, a za stosowanie stawek innych niż narzucone groziło im obniżenie przyznanych rabatów. Skutki porozumienia odczuwali przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy kupili program Wapro od dystrybutorów spółki i nie mogli zapłacić za niego taniej niż odgórnie ustaloną cenę" - napisano w komunikacie.

UOKiK podał, że okolicznością łagodzącą było zaniechanie zakwestionowanej praktyki w 2012 r.

GETIN NOBLE BANK

Zysk netto grupy Getin Noble Banku w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 160,2 mln zł - podał bank w wyliczeniach kwartalnych, po przekształceniach uwzględniających zmiany w zasadach rachunkowości. Zysk okazał się powyżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 107 mln zł.

Oczekiwania jedenastu biur maklerskich co do zysku netto za IV kwartał wahały się od 95 mln zł do 116 mln zł.

Zgodnie z prezentowanymi danymi zysk netto w III kwartale 2013 roku wyniósł 89,1 mln zł, w II kwartale 100 mln zł, a w I kwartale 2013 roku 50,3 mln zł.

Getin Noble Bank zmieniając strukturę sprzedaży planuje ograniczenie sprzedaży kredytów mieszkaniowych do 100-150 mln zł miesięcznie - poinformował Krzysztof Rosiński, prezes Getin Noble Banku.

"Hipotek sprzedajemy mniej, a chcemy sprzedawać jeszcze mniej. Chcemy, by sprzedaż hipotek wyniosła 100-150 mln zł miesięcznie" - powiedział Rosiński na konferencji.

W 2013 roku średniomiesięczna sprzedaż kredytów hipotecznych wynosiła 230 mln zł.

Prezes poinformował, że w 2014 roku bank będzie chciał sprzedawać kolejne portfele kredytów przeterminowanych.

"Próbujemy sprzedać również NPL hipoteczne, ale z tym się nie spieszymy" - powiedział Rosiński.

MAGIC SOFTWARE

Magic Software, spółka zależna od Formula Systems z grupy Asseco Poland, ustaliła cenę 6 mln akcji nowej emisji na 8,5 USD za sztukę. Oferta ma zakończyć się 5 marca - podała spółka w komunikacie.

Największy akcjonariusz spółki Formula Systems zgodził się nabyć 700.000 akcji Magic w ofercie. Po zakończeniu oferty, Formula Systems będzie właścicielem około 45,9 proc. akcji spółki, przy założeniu braku wykonywania przez subemitentów opcji zakupu dodatkowych akcji zwykłych (900 tys. szt.).

Magic zamierza wykorzystać wpływy z oferty na ogólne cele korporacyjne, które mogą obejmować, m.in. finansowanie jej zapotrzebowania na kapitał obrotowy i finansowanie potencjalnych akwizycji.

Przy założeniu sprzedaży wszystkich 6 mln akcji w ofercie Magic pozyska 51 mln USD (ok. 154,5 mln zł).

MULTIMEDIA POLSKA

Operator kablowy Multimedia Polska wypracował w 2013 r. 699,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu do 2012 r. Skorygowany zysk EBITDA grupy wzrósł w ubiegłym roku o 1,2 proc. i wyniósł 355,5 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

Zysk netto grupy wzrósł o 21,7 mln zł do 70,7 mln zł.

Spółka podała, że rosnące przychody to efekt wzrostu sprzedaży w segmencie telewizji oraz Internetu. Wpływ na wyniki miała również konsolidacja spółek Stream Communications, Diana oraz Transmitel, przejętych w 2012 r. Na dynamikę przychodów wpłynęły także zmiany w otoczeniu rynkowym m.in. cyfryzacja telewizji naziemnej.

"W pierwszym półroczu odnotowaliśmy wzrost liczby rezygnacji w segmencie telewizji. W III kwartale sytuacja ustabilizowała się, a w IV zanotowaliśmy już wzrost przychodów z tego segmentu" - podała spółka w komunikacie.

Multimedia Polska podały, że struktura przychodów z poszczególnych segmentów w 2013 roku pozostała stabilna - przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6 proc. (+0,5 pp.), z internetu 30,4 proc. (+1,5 pp.), z telefonii 16,6 proc. (-1,6 pp.), a pozostałe źródła stanowiły 3,4 proc. (-0,4 pp).

Liczba dostarczanych usług grupy na koniec roku była zbliżona do tej rok wcześniej i wyniosła 1,54 mln. Na koniec 2013 r. grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 826 tys. abonentów. Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w 2013 r. 67,85 zł, czyli spadł o 4,1 proc. rdr.

Multimedia Polska zainwestowały w 2013 r. 189,8 mln zł, z czego 175,0 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług. W ramach tych inwestycji m.in. przyłączono do sieci ok. 30 tys. nowych gospodarstw domowych. (PAP)

kuc/ gsu/ seb/ kam/ asa/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)