Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 29 kwietnia godz. 20

*Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 29 kwietnia godz. 20 *

COLIAN

Grupa Colian podpisała ostateczną umowę zakupu udziałów w FC Solidarność za 208 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

Colian kupi łącznie 27.932 udziałów spółki, co stanowi ponad 99 proc. jej kapitału zakładowego i daje prawo do ponad 96 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników FC Solidarność.

Łączna cena nabycia udziałów wynosi 207,99 mln zł.

Transakcja jest finansowana ze środków własnych (139,99 mln zł) oraz z kredytu inwestycyjnego (68 mln zł).

W styczniu spółka informowała o podpisaniu w tej sprawie umowy przedwstępnej.

MONDELEZ POLSKA

Kraft Foods Polska S.A., wiodąca firma branży spożywczej w Polsce, zmienia nazwę na Mondelez Polska S.A. Zmiana wchodzi w życie 29 kwietnia 2013 roku. Pod nową marką działać będzie także 7 zakładów produkcyjnych.

Mondelez Polska będzie produkowała dobrze znane marki należące wcześniej do Kraft Foods Polska, takie jak kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, LU Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC i cukierki Halls.

Firma jest obecnie liderem na rynku kawy (23,4 proc.), ciastek (17,4 proc.) i słodyczy czekoladowych (17 proc.).

Zmiana nazwy firmy jest konsekwencją podziału koncernu Kraft Foods Inc., która nastąpiła w październiku 2012 roku. W jego wyniku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza zachowała nazwę Kraft Foods i jest koncernem spożywczym działajacym na rynku północnoamerykańskim. Druga - Mondelez International, Inc. - nowy, międzynarodowy koncern, skupiający się na produkcji takich kategoriach jak słodycze czekoladowe, cukierki, ciastka słone i słodkie, kawy, napoje w proszku oraz gumy do żucia.

Powodem podziału firmy były różnice w tempie wzrostu i strategii rozwoju pomiędzy kategoriami przekąsek i produktów spożywczych, które firma miała w swoim portfolio. Ponadto, kategorie te wymagały opracowania zupełnie innych kierunków rozwoju w ramach odrębnych rynków. Podział dał spółkom możliwość niezależnego działania, a także pozwolił wydzielić kategorię przekąsek, na których koncentruje się Mondelez International - poinformował koncern w komunikacie. (PAP)

awy/ seb/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)