Przegląd wiadomości ze spółek, środa 11 września godz. 15
ARSANIT
Zakład produkcji styropianu z dodatkiem nanosrebra - mikroskopijnych cząsteczek tego metalu - wybuduje w Koninie (Wielkopolskie) firma Arsanit. Jej uruchomienie planowane jest w 2014 roku.
Wartość inwestycji to 15 mln zł. W zakładzie pracę znajdzie 25 osób.
Jak poinformowała w środę PAP rzeczniczka prezydenta Konina Jolanta Stawrowska, spółka z Siemianowic Śląskich nabyła od miasta niezabudowaną działkę o powierzchni 1,3 ha za 680 tys. zł.
Prace budowlane zostaną rozpoczęte jeszcze we wrześniu, uruchomienie produkcji planowane jest w II kwartale 2014 roku.
"Planowana w Koninie produkcja styropianu z dodatkiem nanosrebra jest konsekwencją decyzji o rozwoju produktów innowacyjnych i naturalnym uzupełnieniem naszej dotychczasowej oferty produktowej. Budowa realizowana jest przy wsparciu funduszy unijnych, które wysoko oceniły potencjał pomysłu produkcji tego typu styropianu" - poinformował PAP w imieniu inwestora Damian Oratowski.
Jak wyjaśnił, dodatek nanosrebra zapobiegać ma rozwojowi pleśni i grzybów w materiale.
Firma Arsanit jest producentem chemii budowlanej i systemów dociepleń. Działa od 2002 roku. Zatrudnia ok. 100 osób. Produkty sprzedawane są na rynku krajowym, oraz m.in. w Wielkiej Brytanii, Czechach, Słowacji i Rumunii.
MBANK
Dostęp do nowego serwisu transakcyjnego mBanku ma ponad 1 mln klientów banku. mBank liczy, że w 2015 r. liczba jego klientów przekroczy 5 mln - poinformował bank w środowym komunikacie.
"Mamy ambicję, by na 15-lecie marki mBank, w 2015 r., z naszych usług korzystało 5 mln klientów" - powiedział cytowany w komunikacie Cezary Kocik, wiceprezes zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
Nowy serwis transakcyjny został uruchomiony w czerwcu. Dotychczasowi klienci banku, posiadający dostęp do nowego serwisu (czyli osoby, które otworzyły rachunek przed 4 czerwca ), mogą korzystać także z jego wcześniejszej wersji.
Pod koniec czerwca 2013 roku bank miał w sumie 4,27 mln klientów detalicznych w Polsce, Czechach i na Słowacji, czyli 1 proc. więcej niż pod koniec I kwartału 2013 roku. Bankowość detaliczna w Polsce obsługiwała pod koniec II kwartału 2013 roku 3,62 mln klientów.
Bankowość detaliczna BRE Banku pozyskała w II kwartale 41,3 tys. nowych klientów.
Paweł Kucharski, dyrektor w banku informował wcześniej PAP, że w III kwartale 2013 roku poziom akwizycji klientów detalicznych będzie nie niższy niż w II kwartale.
Obecnie pod marką mBanku, BRE Bank świadczy usługi bankowości detalicznej on-line. Docelowo, w listopadzie, nazwa mBanku zastąpi pozostałe marki z Grupy BRE - MultiBank i BRE Bank. Od tego momentu bank będzie świadczyć dotychczasowe usługi pod nowym, wspólnym logo. (PAP)
seb/ ana/ mki/ rpo/