Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek środa godz. 15.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek środa 24 sierpnia godz. 15.15

Przegląd wiadomości ze spółek środa 24 sierpnia godz. 15.15

BIEDRONKA

Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, planuje uzyskanie dwucyfrowego wzrostu przychodów ze sprzedaży porównywalnej w 2011 roku - powiedział PAP Tomasz Suchański, dyrektor generalny JMD.

"Wzrost przychodów sieci Biedronka mierzony parametrem +like-for-like+ będzie w 2011 roku dwucyfrowy" - powiedział Suchański.

Sieć sklepów Biedronka zwiększyła w I poł. 2011 roku sprzedaż o 26,6 proc. do 11,25 mld zł. Wzrost mierzony parametrem "like-for-like" wyniósł w I poł. 2011 roku 16 proc.

JMD podtrzymuje, że do 2015 roku chce posiadać 3 tys. sklepów.

"Podtrzymujemy naszą strategię, która zakłada otwieranie ok. 200 nowych sklepów rocznie do 2015 roku. W tym roku, do sierpnia otworzyliśmy ok. 100 nowych sklepów, i jest ich obecnie 1745. Powstają one zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych miastach" - dodał dyrektor.

Spółka otworzyła również niedawno kolejne 2 drogerie pod marką Hebe.

"Projekt naszych drogerii jest na etapie testów. Nie jesteśmy w tej chwili w stanie powiedzieć, czy będzie on w przyszłości intensywnie rozwijany czy też nie" - powiedział Suchański.

GRUPA ŻYWIEC

Grupa Żywiec spodziewa się, że w całym 2011 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie o 1-2 proc., do 91 litrów na dorosłego Polaka z 90 litów. Branża odczuwa jednak negatywne skutki spadku średniej ceny piwa - poinformował PAP w środę rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

"Od dawna dostrzegamy symptomy stabilizowania się rynku. Według prognoz Grupy Żywiec na koniec roku może on nieznacznie wzrosnąć z obecnych 90 do 91 l na dorosłego Polaka. Wszystko wskazuje na to, że z ilością powyżej 35 mln hl piwa Polska utrzyma się w pierwszej dziesiątce producentów piwa na świecie" - powiedział PAP Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński szacuje, że w pierwszym półroczu 2011 roku rynek piwa w Polsce zwiększył się o około 5 proc.

Dodał jednak, że lipiec był najgorszym miesiącem pod względem sprzedaży - nie tylko dla branży piwnej, ale także napojów.

"Wszystko przez najmniejszą liczbę dni słonecznych i niskie temperatury. Opady w lipcu były aż trzykrotnie większe w porównaniu do lipca 2010, 2009, a nawet 2008 roku. Tak słabego miesiąca branża nie miała od dłuższego czasu. Jego słabe wyniki mogą rzutować na wyniki roczne branży piwnej" - powiedział rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński zwraca uwagę, że spada średnia cena piwa na rynku.

"Zbliżyła się ona do poziomu z drugiej połowy 2008 roku. Dzieje się tak, ponieważ rośnie udział dyskontów, tanich opakowań i marek z segmentu ekonomicznego. Taki trend utrzyma się w najbliższym czasie" - powiedział.

Grupa Żywiec szacuje, że segment piw specjalnych od 2008 roku urósł w Polsce o ok. 2,5 pkt proc.

"I chociaż w najbliższym czasie sytuacja diametralnie się nie zmieni, dominacja lagerów będzie słabnąć. Polski rynek staje się coraz bardziej nasycony, a jego wyróżniającą cechą jest poszukiwanie przez konsumentów odmienności smaku" - powiedział Tołwiński.

"W pierwszej połowie 2011 r. wzrosty w piwnym portfelu Grupy Żywiec były zgodne z obecnymi tendencjami na rynku. Ponad 20 proc. dynamikę zanotowały nasze piwa specjalne, jak Desperados o smaku tequili czy Paulaner hefe weizen i dunkel. Piwo regionalne Leżajsk urosło jeszcze bardziej, podobnie jak Tatra. Nie jesteśmy również rozczarowani wynikami sprzedaży Królewskiego, Leżajska i Specjala w wariancie niepasteryzowanym" - dodał.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2011 roku wyniósł 159 mln zł w porównaniu z 215 mln zł w analogicznym okresie roku 2010. Zysk netto grupy spadł do 109 mln zł ze 159 mln zł rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się o 0,3 proc. osiągając wartość 1,768 mln zł.

Skonsolidowany wolumen sprzedaży Grupy wyniósł 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,7 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2010 roku.

"Pomimo wyższej sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągnięty przez Grupę zysk był niższy z uwagi na zwiększone inwestycje we wzmacnianie wartości naszych marek (...), presję rynkową na ceny detaliczne oraz zmiany w strukturze sprzedaży według kanałów z silnym rozwojem sieci dyskontowych" - podała spółka w komentarzu do wyników.

NWR

New World Resources miał w drugim kwartale 2011 roku 84 mln euro zysku - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się nieco wyższy od konsensusu rynkowego zakładającego zysk na poziomie 76,2 mln euro.

Zysk operacyjny NWR wyniósł 123 mln euro i był zgodny z oczekiwaniami analityków spodziewającymi się 120,7 mln euro EBIT.

Przychody NWR w drugim kwartale sięgnęły 455 mln euro. Konsensus zakładał przychody na poziomie 453,6 mln euro.

Po dwóch kwartałach 2011 roku NWR miał 840 mln euro przychodów, 161 mln euro zysku operacyjnego i 87 mln euro zysku netto.

ORBIS

W pierwszym półroczu 2011 roku zysk grupy Orbis, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 33,6 mln zł wobec 3 mln zł starty rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 50,7 mln zł z 14,2 mln zł, a przychody spadły do 394,1 mln zł z 396,2 mln zł.

Wynik segmentu 'hotele z restauracjami' wzrósł do 66,3 mln zł z 57,9 mln zł przed rokiem, a przychody do 333,7 mln zł z 325,1 mln zł. Wynik segmentu 'transoport' spadł natomiast do 8,4 mln zł z 9,4 mln zł, a sprzedaż spadła do 62,3 mln zł z 74 mln zł.

"Grupa Hotelowa Orbis korzysta w dużym stopniu z ożywienia na rynku hotelarskim. Jak wskazują wyniki za pierwsze półrocze, na polskim rynku widoczna jest poprawa koniunktury, jednak wzrost nadal rozkłada się nierównomiernie na poszczególne miasta i regiony. (...) Grupa Hotelowa Orbis efektywnie wykorzystała trend i zwiększyła swoje przychody o 3,1 proc. w pierwszym półroczu oraz o 3,5 proc. w drugim kwartale, przy uwzględnieniu porównywalnego zakresu konsolidacji, co wskazuje na trend wzrostowy na rynku usług hotelarskich. Orbis zdołał również ograniczyć koszty (...)" - napisano w komentarzu do raportu półrocznego.

Spółka wskazuje na zróżnicowane wyniki na poszczególnych rynkach. W Warszawie hotele grupy odnotowywały dwucyfrowe wzrosty wskaźników operacyjnych. Pierwsze półrocze roku 2011 przyniosło także zdecydowanie pozytywne rezultaty w Trójmieście, podczas gdy np. w Poznaniu, Katowicach i w wielu mniejszych miastach nie stwierdzono jeszcze oznak poprawy koniunktury.

Pozytywny trend utrzymywał się w segmencie konferencji i szkoleń, z czego skorzystały głównie hotele Novotel. Zauważalny jest też wzrost liczby indywidualnych klientów biznesowych, zwłaszcza w hotelach funkcjonujących pod markami Mercure, Ibis i Orbis. Liderem wzrostu były hotele średniego i górnego segmentu rynku. W kategorii hoteli ekonomicznych wystąpił stabilny wzrost.

"Sprzedaż wzrosła dzięki powodzeniu działań marketingowych: zimowym i wiosennym promocjom opartym na mechanizmie 'Dłuższy pobyt, niższy rachunek' oraz czerwcowej akcji 'Szalone ceny'. Tej ostatniej towarzyszyła efektywna kampania reklamowa online, dzięki czemu promocja wygenerowała o 1/3 wyższe przychody niż jej edycja z 2010 roku" - poinformowała spółka.

W całym półroczu zwiększana była baza uczestników programu lojalnościowego A-Club. W samym drugim kwartale wzrosła ona o 50 tys., do 150 tys. klientów w Polsce.

Orbis poinformował, że przychody Orbisu Transport w pierwszym półroczu były niższe w związku ze sprzedażą części przedsiębiorstwa (międzynarodowych przewozów autokarowych) w czerwcu 2010 roku. Najlepsze wyniki uzyskał segment wynajmu samochodów, w którym sprzedaż wzrosła o 17 proc.

Orbis zamierza sprzedać Orbis Transport w latach 2011-2012 - poinformowała spółka w komentarzu do raportu półrocznego.

Zgodnie z przyjętą przez grupę strategią, firma chce skoncentrować się na działalności hotelarskiej.

"W lecie zebrano oferty wstępne na części tego podmiotu zależnego, którego podstawowa działalność polega na wynajmie samochodów (rent-a-car) i zarządzaniu flotą pojazdów" - napisano w komentarzu do raportu. (PAP)

morb/ pel/ kuc/ asa/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)