Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rebelia Kultury - nowa kampania promocyjna Warmii i Mazur

0
Podziel się:

Po ubiegłorocznym sukcesie plebiscytu "Mazury - Cud Natury"
warmińsko-mazurski samorząd postanowił wypromować pozostałą część tego regionu. Nowa kampania
"Warmia - Rebelia Kultury" ma przedstawiać to miejsce, jako centrum niebanalnych wydarzeń
artystycznych.

Po ubiegłorocznym sukcesie plebiscytu "Mazury - Cud Natury" warmińsko-mazurski samorząd postanowił wypromować pozostałą część tego regionu. Nowa kampania "Warmia - Rebelia Kultury" ma przedstawiać to miejsce, jako centrum niebanalnych wydarzeń artystycznych.

Plany nowych kampanii promocyjnych Warmii i Mazur przedstawiono w środę na konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie. W miejsce dotychczasowego hasła "Mazury - Cud Natury" pojawi się nowe, promujące Warmię.

Przez ostatnie trzy lata regionalny samorząd nagłaśniał udział Mazur w konkursie na nowe siedem cudów natury, organizowanym przez szwajcarską fundację New7Wonders. Mazury jako jedno z 28 miejsc na świecie weszły do finału tego plebiscytu i - mimo że nie znalazły się na liście siedmiu nowych cudów - akcja przyniosła regionowi znaczny wzrost popularności.

Według marszałka województwa Jacka Protasa obecnie zapanowała moda na Mazury. "Dzisiaj już nikt nie wątpi, że Mazury to marka rozpoznawalna w Polsce, i - co nas szczególnie cieszy - również w Europie i na świecie"- powiedział marszałek.

Jak dodał samorząd chce wykorzystać zainteresowanie regionem i związane z tym szanse. Wśród tegorocznych akcji promocyjnych znajdzie się kampania nawiązująca do popularnego hasła o Mazurach. Tym razem będzie ona wspierać Warmię, która jest mniej rozpoznawalną częścią województwa.

Kampania "Warmia - Rebelia Kultury" ma - zdaniem pomysłodawców - oddawać potencjał kulturowy i niepowtarzalny charakter tego miejsca. Ma udowodnić, że region oferuje więcej niż tylko przyrodę i krajobrazy.

"Chcemy pokazać, że Warmia nie jest innym wariantem Mazur, tylko odrębnym bytem. Będziemy podkreślać jej kulturowo-inteligencki charakter" - powiedział Radosław Zawadzki z departamentu koordynacji promocji Urzędu Marszałkowskiego.

Samorząd zamierza zbudować wizerunek Warmii jako centrum realizowania niebanalnych i niepokornych inicjatyw artystycznych. Mają temu służyć "artRebelie" - projekty, warsztaty, czy festiwale muzyczne, teatralne lub filmowe, które odbiegają od nurtu pop-kultury.

To nie jedyna tegoroczna kampania promocyjna Warmii i Mazur. Jeszcze w marcu z udziałem lokalnych samorządów odbędzie się regionalny Festiwal Promocji, poświęcony głównie gospodarczej przyszłości regionu. Prowadzone są również działania zachęcające do przekazywania odpisu od podatku miejscowym organizacjom.

Urząd Marszałkowski promuje zaplanowane na wrzesień światowe zawody Senior Games, które odbędą się naszym kraju po raz pierwszy. Przewidziano szereg działań promocyjnych związanych z wprowadzeniem w życie umowy o małym ruchu granicznym z obwodem kaliningradzkim. W sześciu krajach europejskich odbędzie się natomiast kampania medialno-wizualna reklamująca walory turystyczne Warmii i Mazur.

Za skuteczność i sposób przeprowadzenia kampanii promocyjnej "Mazury - Cud Natury" warmińsko-mazurski samorząd otrzymał wiele nagród w branżowych konkursach.(PAP)

mbo/ abe/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)