Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rozumienie tekstu na egzaminie z języka obcego

0
Podziel się:

Rozumienie tekstu napisanego oraz tekstu odtworzonego z nagrania - takie
zadania znalazły się w testach z języków obcych na poziomie podstawowym, rozwiązywanych przez
uczniów III klas gimnazjów w czwartek, w ostatnim dniu obowiązkowego egzaminu gimnazjalnego.

Rozumienie tekstu napisanego oraz tekstu odtworzonego z nagrania - takie zadania znalazły się w testach z języków obcych na poziomie podstawowym, rozwiązywanych przez uczniów III klas gimnazjów w czwartek, w ostatnim dniu obowiązkowego egzaminu gimnazjalnego.

Gimnazjaliści, niezależnie od tego, jaki język obcy wybrali na egzaminie, mieli na poziomie podstawowym do rozwiązania 11 zadań. Wszystkie były zadaniami zamkniętymi - uczeń musiał wybrać prawidłową odpowiedź z zaproponowanych w arkuszu.

Część zadań odnosiła się do nagranych tekstów. Większość z nich stanowiły dialogi. Na przykład uczniowie zdający angielski wysłuchali m.in. rozmowy dwojga ludzi na temat kolekcji modeli samochodów, plakatów i biletów na pociąg oraz kobiety dzwoniącej do straży pożarnej z prośbą o zdjęcie kota z wysokiego drzewa. Zdający egzamin z niemieckiego wysłuchali m.in. pary umawiającej się na wspólne wyjście do kina i chłopca proszącego mamę, by pozwoliła mu nie iść do szkoły, gdyż boli go gardło, a zdający egzamin z rosyjskiego - stewardesy informującej pasażerów o wylądowaniu samolotu w Moskwie i rozmowy dwóch klientów w sklepie z ubraniami.

Zadania odnosiły się także do zamieszczonych w tekście krótkich tekstów, m.in. pozdrowień napisanych na pocztówce, ogłoszeń, reklam, sms-ów.

Wśród zadań na poziomie podstawowym były też pytania sprawdzające znajomość podstawowych zwrotów; na przykład: "Co powiesz na pożegnanie koleżance, która wyjeżdża na rok? A. Promise to keep in touch. B. I haven't seen you for a year. C. Nice to see you after such a long time", "Jak poprosisz koleżankę o coś do picia? A. Can I give you something to drink? B. Could I have something to drink? C. Would you like something to drink?" lub "Zapytaj koleżankę o samopoczucie. A. Wohin gehst du jetzt? B. Worum geht es hier? C. Wie geht es dir?".

Zdaniem uczniów z Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu egzamin na poziomie podstawowym z języka angielskiego był bardzo łatwy. "Nie było pytań, które sprawiły mi problem, właściwe przy żadnym nie miałam dylematu, którą odpowiedź wybrać" - powiedziała PAP Oliwia, która zdecydował się również na pisanie testu na poziomie rozszerzonym.

"Wersja podstawowa była bardzo prosta. Nie miałam żadnych trudności z tymi zadaniami. Nawet zadanie ze słuchu było bardzo proste" - powiedziała PAP Monika z Gimnazjum nr 5 w Katowicach, która skończyła pisanie testu na poziomie podstawowym po 40 minutach, czyli 20 minut przed przewidzianym czasem zakończenia.

Weronika z Gimnazjum nr 4 w Pruszczu Gdańskim oceniła egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym jako łatwiejszy niż na egzaminie próbnym.

"Większość uczniów skończyła egzamin przed czasem, nie sprawił im on raczej problemów. Odsłuchy były świetne, zadania były zróżnicowane, ciekawe. Nie było problemu z ich zrozumieniem" - powiedziała nauczycielka Wiesława Szumigała, która uczestniczyła w egzaminie z języka niemieckiego w jednym z poznańskich gimnazjów.

Arkusze testów z języków obcych na poziomie podstawowym Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała już na swojej stronie internetowej. Test z poziomu rozszerzonego ma opublikować po południu. (PAP)

dsr/ ktp/ pdo/ aks/ rpo/ hes/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)