Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszył internetowy sondażowy serwis wyborczy

0
Podziel się:

Zestawienia danych o preferencjach
wyborczych z kilku firm badawczych dające obraz aktualnego
poparcia dla partii politycznych oraz komentarze ekspertów można
znaleźć od wtorku na stornie internetowej www.ofbor.pl.

Zestawienia danych o preferencjach wyborczych z kilku firm badawczych dające obraz aktualnego poparcia dla partii politycznych oraz komentarze ekspertów można znaleźć od wtorku na stornie internetowej www.ofbor.pl.

Na tej witrynie pod zakładką "Wybory 2007" internauci znajdą wyniki preferencji wyborczych firm zrzeszonych w Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR). Na stronie internetowej będą dostępne dane pochodzące głównie z pięciu ośrodków, które zajmują się preferencjami wyborczymi: CBOS, GFK Polonia, PBS, SMG/KRC i TNS OBOP.

"To zestawienie ma na celu ułatwienie dostępu do z natury rzeczy rozproszonych wyników sondaży, które funkcjonują w wielu mediach w danym czasie" - mówił na wtorkowej konferencji prasowej w Warszawie szef OFBOR Łukasz Mazurkiewicz.

Na konferencji przedstawiono dane, z których wynika, że od początku sierpnia, niezależnie od firmy badawczej, poparcie dla Prawa i Sprawiedliwości utrzymuje tendencję wzrostową. Z kolei notowania Platformy Obywatelskiej w tym samym czasie utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie.

Koalicja Lewica i Demokraci, podobnie jak PiS, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy odnotowuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o poparcie.

Wiceszef OFBOR Paweł Wójcik zwrócił uwagę na krąg wyborców, którzy deklarują udział wyborach, ale nie są jeszcze zdecydowani na kogo oddadzą głos. Jak podkreślił, jest to ok. 2 mln osób, które mogą zmienić wynik październikowych wyborów parlamentarnych.

Zaznaczył, że sondaże nie przewidują wyników wyborów, a deklaracje intencji, które mogą się zmienić nawet w ciągu jednego dnia - stąd wynik sondażu może być inny niż wynik wyborów. (PAP)

stk/ ura/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)