Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Samar: spadek sprzedaży nowych aut w Polsce

0
Podziel się:

W kwietniu producenci i importerzy aut sprzedali w Polsce 25 tys. 315
nowych samochodów, o 11,9 proc. mniej niż rok wcześniej i o 13,74 proc. mniej niż w marcu -
poinformował instytut Samar.

W kwietniu producenci i importerzy aut sprzedali w Polsce 25 tys. 315 nowych samochodów, o 11,9 proc. mniej niż rok wcześniej i o 13,74 proc. mniej niż w marcu - poinformował instytut Samar.

Łącznie od początku roku do końca kwietnia w Polsce nabywców znalazło 104 tys. 429 nowych aut, czyli o 10,52 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r.

W rankingu 10 najpopularniejszych marek na polskim rynku (wszystkie odnotowały spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku) liderem pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała 12 tys. 217 aut, o 6,56 proc. mniej niż w tym samym okresie 2009 r. Słabsze wyniki notuje też wicelider rynku Toyota, która sprzedała 8778 aut, o 17,28 proc. mniej niż przed rokiem.

Poprzedni wicelider Fiat spadł na 3. pozycję. Od początku roku włoski producent sprzedał w Polsce 8672 auta, aż o 29,93 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Na kolejnych miejscach znajdują się: Volkswagen, Ford, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.

Samar sygnalizuje nowe zjawisko na rynku motoryzacyjnym - Polacy coraz więcej nowych i prawie nowych aut kupują w salonach zagranicznych, co stanowi już realną konkurencję dla samochodów sprzedawanych w kraju. Jak wynika z ostatnich danych Ministerstwa Finansów, tylko w pierwszym kwartale sprowadzono do Polski 2,5 tys. aut z roczników produkcji 2009 i 2010. (PAP)

sto/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)