Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Senat wprowadził poprawki do nowelizacji ustawy o informatyzacji

0
Podziel się:

Senat wprowadził w środę kilkanaście poprawek do nowelizacji ustawy o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Ma ona na celu ułatwienie
kontaktu obywatela z administracją i zwiększenie liczby oraz poprawę jakości usług świadczonych
drogą elektroniczną.

Senat wprowadził w środę kilkanaście poprawek do nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Ma ona na celu ułatwienie kontaktu obywatela z administracją i zwiększenie liczby oraz poprawę jakości usług świadczonych drogą elektroniczną.

Nowelizacja przewiduje m.in. dopuszczenie elektronicznych kopii dokumentów w postępowaniu administracyjnym oraz doręczanie stronom dokumentów przez sąd administracyjny drogą elektroniczną.

Zmiana nakłada też na urzędy obowiązek posługiwania się e-skrzynkami podawczymi w jednolitym standardzie. Skrzynki w każdym urzędzie mają działać na podobnej zasadzie i przyjmować każde podpisane cyfrowo pismo. Uporządkowane mają być również wzory dokumentów.

Nowela przewiduje również uruchomienie portalu podatkowego, który ma służyć m.in. do upowszechniania informacji podatkowych oraz do kontaktowania się organów podatkowych z podatnikami i płatnikami. Ma to ułatwić składanie podań, deklaracji i doręczanie pism organów podatkowych drogą elektroniczną.

Zmiany w ustawie mają także zrównać "drogę elektroniczną z papierową w korespondencji z urzędem".

Rozwiązanie trafi ponownie do Sejmu, który rozpatrzy senackie poprawki. Zgodnie z przygotowaną w MAC nowelizacją, którą 6 grudnia przyjął Sejm, zmiany obejmą przepisy dotyczące administracji publicznej, kodeks postępowania administracyjnego, prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, a także ordynację podatkową. (PAP)

wni/ par/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)