Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie: Godlewski: 10 tys. miejsc parkingowych dla Katowic

0
Podziel się:

Utworzenie 10 tys. nowych miejsc parkingowych w Katowicach, budowę
zachodniej obwodnicy miasta oraz nowych dróg w śródmieściu, a także nowe połączenia tramwajowe -
zapowiada kandydat PO w wyborach na prezydenta Katowic Arkadiusz Godlewski.

Utworzenie 10 tys. nowych miejsc parkingowych w Katowicach, budowę zachodniej obwodnicy miasta oraz nowych dróg w śródmieściu, a także nowe połączenia tramwajowe - zapowiada kandydat PO w wyborach na prezydenta Katowic Arkadiusz Godlewski.

Podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami Godlewski przytoczył m.in. dane firm przygotowujących dla obecnych władz miasta projekt budowy parkingów podziemnych, z których wynika, że codziennie w centrum Katowic miejsca parkingowego szuka ok. 60 tys. kierowców. Krytykował stan, w którym większość miejsc na ulicach w ścisłym centrum rezerwują urzędnicy i instytucje.

Problemy te ma rozwiązać zaproponowana przez Godlewskiego budowa 10 tys. nowych miejsc parkingowych w śródmieściu i wokół niego oraz na granicach miasta. Nowe parkingi miałyby powstać na terenie dzisiejszej bazy autobusowej przy ul. Mickiewicza, w rejonie węzła ulic Murckowskiej i Bagienna oraz w pobliżu węzła autostradowego Mikołowska.

Kolejne parkingi, typu P+R, czyli "parkuj i jedź", kandydat PO chciałby wybudować na granicach miasta przy końcowych przystankach tramwajowych i ważnych dworcach kolejowych. Otrzymywany tam bilet parkingowy byłby jednocześnie biletem na komunikację miejską do centrum Katowic i z powrotem do parkingu.

Za główną bolączkę katowickiego układu dróg Godlewski uznał przejazd z północy na południe miasta. W centrum zaproponował przedłużenie ul. Stęślickiego do al. Korfantego oraz ul. Grundmana przez tory kolejowe do węzła Mikołowska. Na zachód od centrum chciałby przedłużyć ul. Bocheńskiego w stronę Ligoty, a na wschód od niego połączyć ulice Dudy-Gracza z Katowicką i udrożnić połączenie ulic Dudy-Gracza i Granicznej z Damrota.

Kandydat PO nie chce rozważanej przez władze miasta drogi tranzytowej przez lasy lub w pobliżu osiedli między obecnymi ulicami Pszczyńską i Kościuszki. Jego zdaniem lepszym rozwiązaniem jest budowa zachodniej obwodnicy miasta, która wiodąc dalej na północ przez Bytom i Chorzów, mogłaby łączyć autostrady A4 w Katowicach z A1 w Piekarach Śląskich.

Godlewski mówił też, że szansą na zmniejszenie liczby samochodów w mieście jest rozwój transportu szynowego - kolejowego między Katowicami i innymi ośrodkami aglomeracji oraz tramwajowego wewnątrz Katowic. W razie wygranej w wyborach zapowiedział m.in. rozpoczęcie prac na połączeniami: dzielnic Janów i Nikiszowiec z pętlą Zawodzie, pętli Brynów z os. Paderewskiego przez dzielnice południowe oraz centrum z dzielnicą Panewniki.

37-letni Godlewski jest z wykształcenia prawnikiem, od lat działa i pracuje w samorządzie - wcześniej w wojewódzkim, ostatnio miejskim. We wrześniu, kilka dniu po rozstrzygnięciu wewnątrzpartyjnych prawyborów, zrezygnował ze stanowiska wiceprezydenta Katowic.

Oprócz Godlewskiego oficjalnie start w wyborach ogłosili także: urzędujący prezydent Katowic Piotr Uszok, rekomendowany przez SLD Marek Szczerbowski oraz obecny wicemarszałek woj. śląskiego z ramienia PSL Adam Stach. (PAP)

mtb/ par/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)