Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stolica: Od niedzieli duże zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych

0
Podziel się:

Od niedzieli pasażerów jeżdżących przez Warszawę pociągami dalekobieżnymi
czekają zmiany w organizacji ruchu. Część pociągów - zamiast przez Dworzec Centralny - pojedzie
przez Gdański. Będzie tak do 15 czerwca. Powodem zmian jest remont mostu średnicowego.

Od niedzieli pasażerów jeżdżących przez Warszawę pociągami dalekobieżnymi czekają zmiany w organizacji ruchu. Część pociągów - zamiast przez Dworzec Centralny - pojedzie przez Gdański. Będzie tak do 15 czerwca. Powodem zmian jest remont mostu średnicowego.

Zmiany dotyczą 40 pociągów PKP Intercity. Jak wyjaśniła na czwartkowej konferencji prasowej rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, dziennie będzie się przesiadać między dworcami około 600 pasażerów. Łącznie przez trzy miesiące dworzec Gdański przyjmie około 6-7 tysięcy pasażerów więcej, niż normalnie.

Pociągi jadące z Dworca Centralnego na zachód i południe pojadą bez zmian. Siedem pociągów na wschód i północ, czyli do Olsztyna, Białegostoku czy Lublina odjedzie z dworca Gdańskiego. 18 pociągów, m.in. z Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Poznania, Katowic, Wiednia, Budapesztu, Pragi i Berlina zakończy bieg na Gdańskim. 15 pociągów tranzytowych przez Warszawę pojedzie przez Gdański, pomijając dworce Zachodni, Centralny i Wschodni.

Jak wyjaśniła Szopowska, do każdego biletu przewoźnik będzie dodawał informacyjną ulotkę. Pasażerowie, którzy będą musieli się przesiąść w Warszawie, będą mogli przejechać pociągiem Kolei Mazowieckich, metrem, autobusem lub tramwajem na podstawie biletu PKP Intercity.

Przyczyną zmian w ruchu jest kolejny etap remontu mostu średnicowego. Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi obsługujące ruch aglomeracyjny. Tory linii podmiejskiej zostały wyremontowane w zeszłym roku, teraz przyszła kolej na remont dalekobieżnych. Prace mają się zakończyć do 15 czerwca.

Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Jest bardzo ważny dla ruchu kolejowego w stolicy, ale jednocześnie bardzo wyeksploatowany. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Prace remontowe będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów, 16 metrów nad poziomem wody.

Ta część remontu pochłonie 3,2 mln zł. W zeszłym roku kolejarze wydali na remont części podmiejskiej około 4,8 mln zł. (PAP)

her/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)