Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stolica: Pracownicy socjalni: wiele formalności to mniej czasu dla podopiecznych

0
Podziel się:

Przeciążenie formalnościami, ca zabiera czas dla podopiecznych, niski
prestiż zawodowy, słaba współpraca między ośrodkami - to wskazane przez pracowników socjalnych
utrudnienia w ich działaniu - wynika z badań dla stołecznego Biura Polityki Społecznej.

Przeciążenie formalnościami, ca zabiera czas dla podopiecznych, niski prestiż zawodowy, słaba współpraca między ośrodkami - to wskazane przez pracowników socjalnych utrudnienia w ich działaniu - wynika z badań dla stołecznego Biura Polityki Społecznej.

Projekt "Profesjonalny pracownik socjalny" zrealizowany przez Instytut Rozwoju Służb Społecznych i Biuro Polityki Społecznej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy miał na celu zbadanie organizacji i jakości pracy stołecznych ośrodków pomocy społecznej. Na piątkowej konferencji w warszawskim ratuszu podsumowano jego wyniki.

"Problemami najczęściej wskazywanymi przez badanych pracowników socjalnych był niski prestiż społeczny zawodu i niskie wynagrodzenie. Pracownicy wskazywali na problemy w kontaktach z kierownikami ośrodków, czuli się zagubieni w gąszczu przepisów, przez co praca z podopiecznymi była spychana na margines" - powiedział dr Sergo Kuruliszwili, zastępca dyrektora Instytutu Rozwoju Służb Społecznych.

"Warszawa jest szczególną strukturą, gdyż każda dzielnica stanowi osobną gminę - dziecko uczy się w szkole w jednej gminie, rodzic pracuje w innej, a w jeszcze innej rodzina jest zameldowana. Synchronizacja działań różnych stołecznych ośrodków pomocy społecznej to jedno z ważnych zadań urzędu miasta i ośrodków pomocy" - zaznaczyła dr Joanna Staręga-Piasek, dyrektor Instytutu Rozwoju Służb Społecznych. Dodała, że "pomoc społeczna nie rozwiązuje ogólnych problemów bezrobocia czy bezdomności, tylko pomaga konkretnym osobom".

Według badanych pracowników instytucje nie współpracują ze sobą, przez co ośrodki pomocy społecznej są traktowane jak "worki bez dna", którym zleca się wszystko to, co nie mieści się w obowiązkach innych podmiotów.

Badanie sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego prowadzono od lipca 2010 r. Przebadano 366 odbiorców pomocy społecznej i 160 pracowników z 18 stołecznych ośrodków pomocy społecznej. W ramach projektu przeszkolono w sumie 98 dyrektorów ośrodków i ich pracowników.

W Warszawie funkcjonuje 18 dzielnicowych ośrodków pomocy społecznej, w których zatrudnionych jest 615 pracowników socjalnych. Z pomocy ośrodków korzysta rocznie ok. 50 000 mieszkańców Warszawy.(PAP)

mbu/ ags/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)