Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Świętokrzyska akcja "Kochaj życie" - więcej przebadanych kobiet

0
Podziel się:

Około 40-procentowy wzrost liczby badań
cytologicznych kobiet - to efekt tegorocznej akcji profilaktycznej
raka szyjki macicy i raka piersi "Kochaj życie", prowadzonej w
regionie świętokrzyskim.

Około 40-procentowy wzrost liczby badań cytologicznych kobiet - to efekt tegorocznej akcji profilaktycznej raka szyjki macicy i raka piersi "Kochaj życie", prowadzonej w regionie świętokrzyskim.

Jak poinformowała we wtorek na konferencji prasowej w Kielcach patronująca kampanii wojewoda świętokrzyski Bożentyna Pałka- Koruba, przedsięwzięcie ma na celu wpojenie "nawyku poddawania się badaniu profilaktycznemu" kobietom z tych grup wiekowych, w których występuje zwiększone ryzyko choroby nowotworowej.

Prowadzone w różnych środowiskach i w różnych formach działania promocyjne sprawiły, że - według statystyk oddziału NFZ w Kielcach - badaniu cytologicznemu poddało się w tym roku już ponad 22 tys. pacjentek w wieku od 25 do 59 lat, natomiast mammograficznemu - 10,7 tys. kobiet w wieku od 50 do 69 lat.

Tych drugich badań wykonano w minionym roku 24 tys.

Wojewoda świętokrzyski przyznała, że część pacjentek przebadanych mammograficznie przed rokiem będzie potrzebowała prawdopodobnie wykonać powtórne badanie z powodu wadliwego działania niektórych mammografów. Jak twierdziła, nie będzie to jednak duży odsetek osób.

Lista ośrodków, które mogły nierzetelnie wykonać badanie, ma zostać stworzona na podstawie audytu, przeprowadzonego przez centralny ośrodek koordynujący program profilaktyki raka piersi.

Wojewoda zapowiedziała, że w tym tygodniu - na zakończenie tegorocznej akcji "Kochaj życie" - spotka się ze studentkami kieleckiego uniwersytetu i politechniki, a ponadto będzie - razem z szefową świętokrzyskiego NFZ - przez kilka godzin zachęcać do badań profilaktycznych pasażerki kieleckich linii autobusowych. (PAP)

mch/ bno/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)