Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Synapsis nagrodziła osoby i firmy wspierające chorych na autyzm

0
Podziel się:

Zajmująca się autyzmem Fundacja Synapsis przyznała we wtorek nagrody osobom
i firmom, które mają szczególne zasługi dla rozwoju profesjonalnej pomocy dzieciom z tym
zaburzeniem. Członkowie fundacji zapowiedzieli także nową kampanię.

Zajmująca się autyzmem Fundacja Synapsis przyznała we wtorek nagrody osobom i firmom, które mają szczególne zasługi dla rozwoju profesjonalnej pomocy dzieciom z tym zaburzeniem. Członkowie fundacji zapowiedzieli także nową kampanię.

"Nigdy dość nie jesteśmy w stanie wyrazić naszej wdzięczności, ale żeby móc symbolicznie to zrobić, w 2001 roku zarząd naszej fundacji ustanowił specjalne wyróżnienie dla osób, które mają szczególne zasługi we wsparciu osób z autyzmem i ich rodzin" - powiedział prezes Fundacji Synapsis Michał Wroniszewski.

Nagroda to "Martynka" - statuetka autorstwa Marzenny Olszewskiej, przedstawiająca dziewczynkę o zatroskanej minie. Otrzymały ją we wtorek Business Centre Club, Portal Sztuki Artinfo.pl, Fundacja BreBank, Fundacja BGŻ, Agencja PZl oraz aktor Bartłomiej Topa.

"Jestem wzruszony, zaszczycony i szczęśliwy, że mogę być częścią tej komunikacji serca, którą wszyscy tutaj mamy" - powiedział odbierając nagrodę. Aktor w styczniu tego roku wziął udział w głośnej akcji informacyjnej Fundacji Synapsis "Autyzm - całe moje życie". Kampania zachowana była w tajemnicy nawet przed mediami.

Początkiem akcji był udział Topy w programie śniadaniowym, w którym aktor zachowywał się nienaturalnie. W ciągu kolejnych trzech dni do sieci trafiły amatorskie filmy nagrywane aparatem telefonicznym, na których widać Topę zachowującego się nietypowo w sklepie, w restauracji i metrze. Media oraz internauci szeroko komentowali zachowanie aktora. Nie obyło się bez obraźliwych spekulacji.

Jak wyliczono dzięki tej kampanii 1,6 mln osób dowiedziało się o autyzmie, ponad 1,5 mln przeczytało cos na ten temat w internecie.

W pierwszym tygodniu lipca ruszy kolejna kampania "Biegnę na pomoc". Będzie nawiązaniem do triathlonu, który co roku odbywa się w miejscowości Susz, a który dedykowany jest Fundacji Synapsis. Ambasadorami akcji są aktorzy: Magdalena Boczarska, Marcin Dorociński, Bartek Topa i dziennikarz Łukasz Grass.

Przesłanie nowej kampanii brzmi: "Nie musisz startować z Łukaszem Grassem w triathlonie, żeby wesprzeć osoby z autyzmem", a hasło to: "Zróbmy dobry wynik dla osób z autyzmem".

Z roku na roku liczba dzieci z diagnozą spectrum zaburzeń autystycznych rośnie. Według Fundacji Synapsis, w Polsce mówi się o jednym przypadku na 300; dane amerykańskie wskazują na 1 proc. populacji osób z autyzmem. ONZ oficjalnie uznał autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata, obok raka, cukrzycy i AIDS.

Fundacja Synapsis od 1989 r. pomaga dzieciom i osobom dorosłym z autyzmem oraz ich rodzinom. Obejmuje specjalistyczną opieką również osoby z zespołem Aspergera i innymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Fundacja prowadzi ośrodek diagnozy, terapii i rehabilitacji, przedszkole terapeutyczne dla dzieci z autyzmem, przedsiębiorstwo społeczne, w którym zatrudnione są dorosłe osoby z autyzmem oraz ośrodek informacyjno-prawny.

Każda osoba, która chce wspomóc Fundację Synapsis może wejść na stronę internetową www.biegiemnapomoc.pl i przelać dowolną kwotę, na działania, które pomogą wcześnie wykrywać i leczyć autyzm. (PAP)

dog/ dki/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)