Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży działa już 3 lata

0
Podziel się:

Prowadzony przez fundację Dzieci Niczyje telefon zaufania dla dzieci i
młodzieży 116 111 działa już od trzech lat. W tym czasie konsultanci linii odbyli ponad 310 tys.
rozmów i odpowiedzieli na 8,5 tys. wiadomości od młodych ludzi oczekujących wsparcia i opieki.

Prowadzony przez fundację Dzieci Niczyje telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 działa już od trzech lat. W tym czasie konsultanci linii odbyli ponad 310 tys. rozmów i odpowiedzieli na 8,5 tys. wiadomości od młodych ludzi oczekujących wsparcia i opieki.

6 listopada miną trzy lata, odkąd po raz pierwszy zadzwonił telefon tej linii.

"Trzy lata temu, uruchamiając bezpłatny numer 116 111, trafiliśmy na ogromną lukę w systemie pomocy dzieciom. Właściwie od pierwszego dnia telefon dzwonił bez przerwy. O tym, że można tu porozmawiać z życzliwym specjalistą, zwierzyć się ze swoich problemów i wspólnie poszukać rozwiązań, dzieci dowiedziały się bardzo szybko. To pokazało nam, jak bardzo tego rodzaju wsparcie było im potrzebne i jak niezbędne jest dalsze poszerzenie naszej oferty" - wyjaśniła dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje w informacji przesłanej PAP w piątek.

Dodała, że trzy ostatnie lata to okres nieustannego rozwoju i zwiększania dostępności telefonu tak, aby z pomocy mogło skorzystać jak najwięcej potrzebujących dzieci.

Jak wyjaśniła Sajkowska, do telefonu zaufania 116 111 dzwonią dzieci z szerokim spektrum problemów. Chcą rozmawiać m.in. o codziennych smutkach, kłopotach w szkole, kłótniach z przyjaciółmi i rodzicami. Czasem sięgają po słuchawkę, gdy myślą o samobójstwie, są ofiarami przemocy czy wykorzystywania seksualnego. Szukają przyjaznych dorosłych, którym mogą powierzyć swoje problemy i razem z nimi zastanowić się nad możliwymi rozwiązaniami.

Sajkowska zapewnia, że na tym nie kończy się oferta telefonu 116 111 w Polsce. "Rozwijamy telefon 116 111, by pełniej odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży. Uruchamiamy kolejne linie, powiększamy zespół konsultantów, planujemy również nowe kanały komunikacji. To wszystko, by skuteczniej pomagać" - zapowiedziała.

Koordynator telefonu Lucyna Kicińska podkreśliła z kolei, że "każdy z odebranych telefonów to jakieś dziecko i jego historia, problem, z którym młody człowiek sam sobie nie potrafi poradzić lub nie wie, gdzie szukać pomocy". Dodała, że dzieci pytają o to, co zrobić, a czasem potrzebują po prostu, żeby ktoś ich wysłuchał.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest całkowicie bezpłatny i anonimowy. Działa siedem dni w tygodniu w godz. 12.00 - 20.00. Z konsultantami można skontaktować się także za pośrednictwem strony www.116111.pl

116 111 to pierwszy bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, który rozpoczął działalność 6 listopada 2008 roku. Z inicjatywy Komisji Europejskiej telefony zaufania dla dzieci o numerze 116 111 powstają we wszystkich krajach UE. W Polsce było to możliwe dzięki współpracy UKE, MSWiA, firmy Polkomtel SA i Fundacji Dzieci Niczyje.(PAP)

bpi/ itm/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)