Jesienią na polskim rynku ruszyć ma nowa telewizja biznesowa - 24-godzinny kanał o takiej tematyce przygotowuje TVN. Stacja będzie go realizowała w ścisłej współpracy z siecią telewizyjną CNBC.
Jak zapewnia grupa TVN, to ona jest właścicielem stu procent udziałów w kanale, a umowa z CNBC przewiduje jedynie współpracę techniczną i redakcyjną.
Jak podkreśla dyrektor działu serwisów biznesowych TVN Roman Młodkowski, dzięki współpracy z CNBC, TVN zyskuje "bezprecedensową szansę korzystania z zasobów globalnej telewizji". "Dziennikarze TVN CNBC Biznes będą przygotowywali dla CNBC Europe relacje z warszawskiej giełdy, co z pewnością przyczyni się w przyszłości do wzrostu znaczenia i międzynarodowego prestiżu GPW" - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej Młodkowski.
Umowa z CNBC przewiduje ponadto, że telewizja biznesowa będzie miała dostęp do biur CNBC na całym świecie, m.in. w Londynie, Frankfurcie, Nowym Jorku, Tokio czy RPA, a także centrów nadawczych CNBC na światowych giełdach.
Oprócz tego TVN CNBC Biznes będzie miał też swoich stałych korespondentów w Londynie i Frankfurcie.
Rozmowy z CNBC trwały od dwóch miesięcy, jak podkreślają przedstawiciele CNBC Polska jest dla nich jednym z najciekawszych krajów spośród nowych członków Unii Europejskiej - "ma wzrost przekraczający 6 proc. rocznie i giełdę, która jest na drugim miejscu na świecie".
TVN przewiduje, że nowy kanał miałby być rentowny po dwóch latach działalności. Grupa informuje też, że podpisała już pierwsze umowy na rozpowszechnianie kanału w sieciach kablowych i na starcie TVN CNBC Bizes ma mieć zasięg techniczny 2-2,5 mln odbiorców.
Grupa TVN nadaje obecnie 12 programów telewizyjnych, w tym 9 kanałów tematycznych. Są to: TVN, ITVN, TVN Siedem oraz kanały tematyczne: TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, TVN Gra, TVN Linqua, TVN Med, Discovery Historia oraz Telezakupy Mango.
Prezes TVN Piotr Walter, pytany w kim upatruje bezpośrednią konkurencję dla kanału biznesowego TVN, powiedział, że mogłaby to być TV Biznes, choć na razie nie wiadomo w jakim kierunku będzie się ona rozwijać.
TV Biznes była pierwszą polską telewizją biznesową. W lutym 2007 r. stację kupił Polsat, który buduje na jej bazie kanał informacyjno-biznesowy. Start kanału w nowej formule również zapowiadany jest na jesień. (PAP)
js/ itm/ rod/ 17:09 07/07/10