Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UE: Linie lotnicze oszukują klientów

0
Podziel się:

Jedna trzecia mieszkańców UE kupujących bilety lotnicze przez internet jest wprowadzana w błąd

UE: Linie lotnicze oszukują klientów
(EPA/PAP)

Jedna trzecia mieszkańców UE kupujących bilety lotnicze przez internet jest oszukiwana albo wprowadzana w błąd.

Wyniki dochodzenia, którego celem było sprawdzenie, czy linie lotnicze respektują prawa konsumentów i zakaz nieuczciwych praktyk handlowych, przedstawiła komisarz ds. ochrony konsumentów Meglena Kunewa.

- _ Jest nie do pomyślenia, aby jedna trzecia konsumentów rezerwujących bilet lotniczy w internecie była naciągana albo wprowadzana w błąd i zdezorientowana - powiedziała Kunewa. - Ze sprawozdania wynika, że wciąż występują poważne i uporczywe problemy związane ze sprzedażą biletów przez wszystkie linie lotnicze _.

Z raportu wynika, że wobec jednej trzeciej badanych stron należy podjąć działania w wyniku łamania praw konsumentów.

_ Raport dotyczy 13 krajów UE (bez Polski); w sumie przebadano około 400 stron internetowych. _
Najczęstszym problemem (58 proc. stron) jest cena, która nie zawiera wszystkich opłat i podatków. 49 proc. stron wprowadzało w błąd co do warunków sprzedaży (np. zaznaczając już na wstępie niektóre dodatkowe opcje zakupu jak ubezpieczenie bagażu). Na 15 proc. stron nie można było w ogóle odnaleźć reklamowanej, atrakcyjnej oferty - co oznacza, że reklama wprowadzała w błąd.

Zdaniem KE, problem dotyczy całej branży lotniczej, czyli zarówno samych przewoźników, jak i biur podróży czy pośredników. Przy czym coraz bardziej zaciera się różnica między tanimi a tradycyjnymi liniami lotniczymi.

Na liście linii, które otrzymały _ żółtą kartkę _, znalazły się m.in. towarzystwa Ryanair, Seat24, Travellink, Doodle, TravelPartner, MrJet, Supersaver Travel, Flygvaruhuset, BIG Travel, Travelstart, Resfeber, Sky Tours, Blue 1, Austrian Airlines.

Sytuacja i tak jest lepsza niż w zeszłym roku - z podsumowania danych wynika, że na skutek interwencji władz krajowych i twardego stanowiska KE, poziom usuwania ujawnionych nieprawidłowości pod koniec kwietnia przekroczył 50 proc.

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)