Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK: ponad 1,9 mln zł kary dla RWE Polska

0
Podziel się:

#
dochodzi komentarz RWE
#

# dochodzi komentarz RWE #

22.12. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że nałożył na RWE Polska ponad 1,9 mln zł kary za podpisywanie umów in blanco. RWE zapewnia, że wprowadziło nowe procedury, które gwarantują klientom rzetelną informację o warunkach umowy przed jej zawarciem.

Prezes UOKiK na bieżąco monitoruje umowy, które przedsiębiorstwa energetyczne zawierają z klientami oraz analizuje napływające do Urzędu skargi, które są często podstawą do podjęcia dalszych działań. Tym razem wątpliwości prezes UOKiK wzbudziły umowy, które RWE Polska zawierała z klientami.

W toku postępowania prezes UOKiK ustaliła, że RWE Polska przedkładała do podpisu nieuzupełnione w istotnej części kontrakty - in blanco. Jak się okazało, klient który chciał skorzystać z oferty spółki podpisywał umowę, która nie była kompletna i dawała firmie możliwość uzupełnienia pustych miejsc po jej podpisaniu. Informacje o grupie taryfowej, mocy umownej, okresie rozliczeniowym, czasie obowiązywania umowy uzupełniała spółka. Klient o tym, ile ostatecznie będzie płacił za prąd, dowiadywał się po podpisaniu kontraktu - tymczasem to przed jego zawarciem powinien mieć rzetelne informacje o usłudze.

Prezes UOKiK stwierdziła, że RWE Polska stosowała nieuczciwą praktykę rynkową i nałożyła na spółkę karę finansową 1 mln 928 tys. 144 zł. Urząd podał też, że spółka zaprzestała stosowania sprzecznych z prawem działań.

UOKiK przypomniał też, że przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii, który udziela pomocy klientom w sporach z przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Jak poinformowała w przesłanym oświadczeniu dyrektor ds. komunikacji RWE Polska Iwona Jarzębska, praktyka, którą wskazał UOKiK była stosowana przez ok. pięć miesięcy w 2009 roku, dotyczyła niewielkiej części klientów indywidualnych, którzy zawierali umowę z RWE za pośrednictwem deweloperów i nie kontaktowali się bezpośrednio z obsługą klienta RWE, "która zawsze w sytuacji zawierania umów udziela pełnej i rzetelnej informacji o zasadach i warunkach sprzedaży".

"Deweloperzy bez wiedzy spółki przedstawiali klientom do podpisu druki umów z RWE, które klienci wypełniali w niepełnym zakresie i podpisywali; następnie umowy te były przesyłane przez deweloperów lub klientów do RWE. Spółka nie miała wiedzy o fakcie, iż taka procedura jest stosowana przez deweloperów. Niezwłocznie po wskazaniu zastrzeżeń przez UOKiK, RWE wprowadziło nowe zasady i procedury, które w pełni gwarantują klientom prawo do rzetelnej informacji o warunkach umowy przed jej zawarciem" - zaznaczyła. (PAP)

luo/ mki/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)