Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK: reklamy Simplusa i 36,6 wprowadzały klientów w błąd

0
Podziel się:

Prezes UOKiK uznał, że reklamy należących do Polkomtela telefonii prepaid
"36,6" i Simplus wprowadzały klientów w błąd - podał we wtorek UOKiK. Urząd nałożył na operatora
telefonii komórkowej ok. 4,5 mln zł kary. Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do sądu.

Prezes UOKiK uznał, że reklamy należących do Polkomtela telefonii prepaid "36,6" i Simplus wprowadzały klientów w błąd - podał we wtorek UOKiK. Urząd nałożył na operatora telefonii komórkowej ok. 4,5 mln zł kary. Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do sądu.

Sprawa dotyczy kampanii reklamowych 36,6 oraz Simplusa z 2009 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w grudniu 2010 r. i po analizie uznał, że informacje umieszczone m.in. w ulotkach, spotach telewizyjnych oraz na plakatach i billboardach wprowadzały w błąd ws. opłat za połączenia.

Jak poinformował UOKiK, w reklamach operator podkreślał, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę, a jednocześnie w tych samych przekazach w sposób nieczytelny podawał, że promocją nie jest objęta jedna z sieci komórkowych.

Zdaniem Urzędu informacje na temat wyłączenia z oferty jednego z operatorów były podane w sposób nieprecyzyjny, trudny do odczytania przez konsumenta - ze względu m.in. na wielkość czcionki - i uniemożliwiły zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami.

UOKiK zaznaczył też, że w przypadku oferty 36,6 operator nie poinformował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu.

Prezes UOKiK uznała, że spółka Polkomtel reklamując swoje usługi telefonii prepaid wprowadziła konsumentów w błąd i za stosowanie niezgodnych z prawem praktyk nałożyła na operatora karę w wysokości 4 mln 494 tys. 233 zł. Jak podał Urząd, decyzja nie jest prawomocna, a spółka odwołała się już do sądu.(PAP)

wkr/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)