Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W.Brytania: Minister: nie ma to jak urlop we własnym kraju

0
Podziel się:

Brytyjski minister ds. kultury, olimpiady, mediów i sportu Jeremy Hunt
zachęca rodaków, by zamiast rozbijać się po świecie odkryli uroki wakacji we własnym kraju. Według
niego turystyczna oferta W. Brytanii nie ustępuje innym miejscom, a nawet je przebija.

Brytyjski minister ds. kultury, olimpiady, mediów i sportu Jeremy Hunt zachęca rodaków, by zamiast rozbijać się po świecie odkryli uroki wakacji we własnym kraju. Według niego turystyczna oferta W. Brytanii nie ustępuje innym miejscom, a nawet je przebija.

Taki rodzaj spędzania urlopu ma nawet swoje określenie "staycation", będące zbitką "stay" (pobyt) i "vacation" (wakacje).

Według ministra, który zainaugurował w środę kampanię reklamową promującą atrakcje turystyczne Wielkiej Brytanii, rok 2012 jest wyjątkową okazją poznania rodzimej oferty, ponieważ diamentowy jubileusz (60. rocznica odziedziczenia tronu przez Elżbietę II) i olimpiada dopingują przemysł turystyczny do pokazania się od najlepszej strony.

W obchody obu tych wyjątkowych wydarzeń włączają się także lokalne społeczności i miejscowy biznes, przygotowujący specjalne oferty cenowe ze zniżką do 12 proc. Lista ofert zostanie zamieszczona na portalach promujących brytyjską turystykę.

Kampanię - przygotowaną nakładem 5 mln funtów pod hasłem "Holidays at Home are Great" (w wolnym tłumaczeniu: Nie ma to jak wakacje u siebie) - zorganizowała organizacja promocji turystyki Anglii VisitEngland, korzystająca ze wsparcia swoich odpowiedniczek w Szkocji, Walii i Irlandii Płn. W kampanii reklamowej wykorzystano aktorów i prezenterów.

Znany z filmowej serii przygód Harry'ego Pottera Rupert Grint będzie reklamował w telewizji surfing w Yorkshire. Oprócz niego wystąpią m.in. Stephen Fry, Julie Walters i Michelle Dockery.

"To największa w historii akcja promocji krajowej turystyki. Jej celem jest zachęcenie Brytyjczyków do skorzystania z fantastycznych wydarzeń odbywających się w tym roku w całym kraju. Nie ma porównania między tym, co brytyjscy urlopowicze mają na miejscu, a tym, co jest gdzie indziej" - powiedział cytowany przez BBC dyrektor VisitEngland James Berresford.

W okresie olimpiady mieszkańcy Londynu będą mogli korzystać z tańszych przejazdów transportem publicznym w niektórych godzinach, co ma zachęcić ich do odwiedzania teatrów. (PAP)

asw/ cyk/ mc/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)