Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Warszawa: W czwartek ruszy budowa metra na odcinku pod Wisłą

0
Podziel się:

W czwartek tarcza drążąca tunel II linii metra w Warszawie rozpocznie prace
na odcinku przebiegającym pod dnem Wisły, czyli między stacjami Stadion Narodowy i Centrum Nauki
Kopernik - poinformował w środę rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

W czwartek tarcza drążąca tunel II linii metra w Warszawie rozpocznie prace na odcinku przebiegającym pod dnem Wisły, czyli między stacjami Stadion Narodowy i Centrum Nauki Kopernik - poinformował w środę rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

Dodał, że planowany czas ukończenia połączenia między stacjami to przełom sierpnia i września.

Tarcza "Krystyna" rozpocznie drążenie liczącego ok. 930 metrów odcinka ok. godz. 17. Około dwa tygodnie po niej, ruszy druga z tarcz "Elisabetta" - poinformował Malawko. Obie ruszą ze stacji Stadion Narodowy na Pradze w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik na Powiślu.

Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział wcześniej, że wykonawca - konsorcjum AGP Metro - zapewnia, że przejście tarcz pod Wisłą powinno odbyć się bez utrudnień.

Początkowo drążenie tunelu pod dnem Wisły planowano od strony Powiśla. Jednak podczas budowy centralnego odcinka II linii metra doszło do awarii na budowanej stacji Centrum Nauki Kopernik. W połowie sierpnia ubiegłego roku stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady; tunel zamknięto.

Władze Warszawy zaznaczały wówczas, że tunel poprowadzony pod dnem Wisły jest jedyną opcją, gdyż zmiana projektu zamknęłaby inwestycję na kilka lat.

Zgodnie z projektem tunel II linii metra będzie przebiegał 7-8 metrów pod dnem Wisły i będzie miał długość 600 m. Tunel połączy stację Centrum Nauki Kopernik ze stacją na prawym brzegu Wisły - Stadion Narodowy. Stacja Centrum Nauki Kopernik składa się z czterech kondygnacji i - obok stacji Nowy Świat i Świętokrzyska - należy do najgłębszych konstrukcji II linii warszawskiego metra.

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano w październiku 2013 r. Obecny termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. (PAP)

kno/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)