Od środy w centrach handlowych, restauracjach, sklepach, pubach i dyskotekach warszawskiego Śródmieścia pojawią się plakaty i ulotki informujące klientów o tym, jak ustrzec się przed kradzieżami. W przyszłości akcja obejmie także inne dzielnice stolicy.
Akcja ma związek z programem "Strefa Bezpiecznych Usług", którego głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa. Porozumienie w tej sprawie podpisała 15 września br. warszawska policja i władze miasta.
"Plakaty, ulotki, naklejki rozmieszczane są na razie w obiektach w centrum stolicy, ale akcja obejmie też inne dzielnice Warszawy" - poinformowała w środę PAP Anna Kędzierzawska z zespołu prasowego Komendy Stołecznej Policji.
Jak dodała, materiały, związane z programem, mają przede wszystkim cel edukacyjny. Przestrzegają klientów m.in. aby nie zostawiali bez opieki cennych rzeczy, zabezpieczali samochód pozostawiony na parkingu - zamykając drzwi, okna, wyjmując radio czy zamykali torebki i plecaki.
"Wiele osób bawiąc się, kupując coś czy po prostu spędzając miło czas wolny, nie zastanawia się nad tym, że przez własną nieuwagę może stać w łatwy sposób ofiarą złodzieja" - podkreśliła Kędzierzawska.
W ramach programu mają być też prowadzone specjalne szkolenia dla pracowników m.in. centrów handlowych, także z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom terrorystycznym. Chodzi o to, aby personel wiedział m.in. w jaki sposób ewakuować klientów i kiedy informować policję.
W "Strefie bezpiecznych usług" może uczestniczyć dobrowolnie każdy podmiot gospodarczy. Program ma charakter długoterminowy, przewidziany jest na lata 2006-2009.
Obiektom, które będą najlepsze pod względem przeciwdziałania drobnej przestępczości nadane zostaną specjalne certyfikaty "lidera strefy bezpiecznych usług". (PAP)
pru/ bno/ rod/