Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

We wrześniu kampania zachęcająca do inwestowania w woj. śląskim

0
Podziel się:

Telewizyjne reklamy zachęcające do inwestowania w woj. śląskim pojawią się
we wrześniu w trzech stacjach telewizyjnych. Kampania ma tworzyć wizerunek regionu pulsującego
życiem i dysponującego najlepszą w kraju siecią połączeń komunikacyjnych.

Telewizyjne reklamy zachęcające do inwestowania w woj. śląskim pojawią się we wrześniu w trzech stacjach telewizyjnych. Kampania ma tworzyć wizerunek regionu pulsującego życiem i dysponującego najlepszą w kraju siecią połączeń komunikacyjnych.

Założenia kampanii przedstawili podczas czwartkowej konferencji prasowej przedstawiciele urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego.

Jak mówił członek zarządu woj. śląskiego Arkadiusz Chęciński, opierać się ona będzie m.in. o analizy Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, a także fDi Intelligence - agendy wydawnictwa Financial Times. Wynika z nich, że region od lat jest liderem w kraju pod względem atrakcyjności inwestycyjnej w sferach działalności przemysłowej i usługowej; zajmuje też 11. pozycję na świecie pod względem dynamiki wzrostu inwestycji zagranicznych.

Obok tej zachęty telewizyjne reklamówki przekażą m.in. dane o Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w której od początku jej powstania ponad 200 firm zainwestowało ok. 20 mld zł, tworząc ok. 50 tys. nowych miejsc pracy. Będą zachwalać 30 terenów inwestycyjnych z regionu, zgłoszonych do konkursu "Grunt na medal". Przypomną też o potencjale 4,6 mln mieszkańców.

Reklamówki podsumowuje hasło promocyjne regionu: "Śląskie. Pozytywna energia" i odesłanie na portal internetowy invest-in-silesia.pl. To działający od 2010 r. internetowy system integrujący informacje o możliwościach inwestowania w woj. śląskim. Korzysta on z portali, stron internetowych oraz baz danych tworzonych przez współpracujące z portalem gminy i powiaty.

Obok 30-sekundowych filmików reklamowych w stacjach telewizyjnych emitowane będą też 8-sekudnowe tzw. billboardy sponsorskie. Reklamówki będą pojawiały się też przed materiałami wideo na stronach internetowych stacji, w których wykupiono czas antenowy.

Mateusz Zmyślony z agencji, która przygotowała kampanię, przekonywał w czwartek, że reklamówki starano się zmontować tak, by dawały przyjemność również przy 10. czy 20. ich oglądaniu. Wykorzystano w nich m.in. najbardziej efektowne plenery - jak katowicki węzeł Murckowska, okolice Drogowej Trasy Średnicowej w centrum Katowic czy Euroterminal w Sławkowie. Zmontowano je w obraz mający zaskakiwać mieszkańców innych części kraju.

"Wyobraziliśmy sobie Śląskie jako ogromy biznesowy organizm, które ma swój krwioobieg (drogi), jest zaludniony mnóstwem kompetentnych, pracowitych ludzi i poruszany pozytywną energią, co obrazuje puls bijący w rytmie naturalnym dla regionu-organizmu" - obrazował zamysł spotu Zmyślony.

Produkcja reklamówek kosztowała 98,4 tys. zł, a ich emisja 599,6 tys. zł. Emitowane będą przez cały wrzesień na antenach TVN CNBC, TVN24 i Polsat News.

Dyrektor wydziału gospodarki, promocji i współpracy międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego Tomasz Stemplewski przypomniał, że kampania reklamowa to element projektu "Województwo Śląskie - tu się inwestuje". Zakłada on promocję terenów inwestycyjnych zgłoszonych do IV edycji konkursu "Grunt na Medal".

Wartość projektu wspartego środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2007-2013 to 1,83 mln zł (w tym 1,55 mln zł z UE). Jego drugim zrealizowanym już elementem był udział w targach inwestycyjnych z wykorzystaniem materiałów drukowanych (foldery), cyfrowych (CD, film promocyjny) i internetu.(PAP)

mtb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)