Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielkopolska: PKP PLK zmodernizuje regionalną linię kolejową

0
Podziel się:

O 17 minut skróci się czas przejazdu pociągu z Wolsztyna do Poznania po
zakończeniu modernizacji linii kolejowej na tej trasie. Modernizacja linii o długości 73 km
kosztować będzie 82 mln złotych, z czego ponad 77 proc. pochodzić będzie ze środków UE.

O 17 minut skróci się czas przejazdu pociągu z Wolsztyna do Poznania po zakończeniu modernizacji linii kolejowej na tej trasie. Modernizacja linii o długości 73 km kosztować będzie 82 mln złotych, z czego ponad 77 proc. pochodzić będzie ze środków UE.

"Prace modernizacyjne rozpoczną się jeszcze w tym roku" - powiedział we wtorek PAP Zbigniew Wolny z Centrum Realizacji Inwestycji - Oddział w Poznaniu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 obejmować będzie odcinek Wolsztyn - Luboń koło Poznania. Zmodernizowany zostanie układ torowy na stacjach i przystankach osobowych, zbudowane będą nowe i przebudowane istniejące perony oraz wiaty peronowe.

Będzie też akustyczna informacja dla podróżnych i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem na przejazdach kolejowo-drogowych. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010-2012.

Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu. Wykonawcą modernizacji zostało Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Stargardzie Szczecińskim.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej Luboń-Wolsztyn jest jednym z największych - w skali kraju - przedsięwzięć związanych z modernizacją tras kolejowych, realizowanych w ramach regionalnych programów operacyjnych. Decyzją Zarządu Województwa Wielkopolskiego został wybrany do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach działania "Modernizacja regionalnego układu kolejowego" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Linia Wolsztyn - Poznań, oprócz transportowego, ma także znaczenie turystyczne. Po tej trasie jeżdżą ostatnie w Polsce rozkładowe pociągi osobowe prowadzone przez parowozy z Wolsztyna.

"Dlatego też, gdzie tylko będzie to możliwe, będziemy odrestaurowywać urządzenia kolejowe, tak by miały swój historyczny kształt" - powiedział Wolny.

Zakończenie modernizacji zaplanowano na czerwiec 2012, przed rozpoczęciem Euro 2012. (PAP)

kpr/ drag/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)