*Władze Łodzi chcą promować miasto jako doskonałe miejsce do organizacji spotkań biznesowych i konferencji. W najbliższym czasie powstanie m.in. wielojęzyczna strona internetowa i kompleksowy katalog ofert konferencyjno-hotelowych. *
Z danych magistratu, wynika, że tylko w ub. roku w mieście odbyło się 430 spotkań biznesowych i konferencji, w których uczestniczyło ponad 52 tys. osób.
Zdaniem prezydent Łodzi Hanna Zdanowskiej, mimo rozwoju bazy konferencyjno-hotelowej miasta i ogromnego potencjału, jaki daje mu centralne położenie, Łódź pozostaje "nieodkrytym miastem" w zakresie turystyki biznesowej, organizacji konferencji czy kongresów.
Według Anny Mokrosińskiej, dyrektor Convention Bureau (komórki magistratu powołanej do promocji turystyki biznesowej i oferty konferencyjno-hotelowej Łodzi) w ciągu ostatnich lat w mieście poprawiła się baza hotelowa - działa pięć hoteli czterogwiazdkowych i sporo trzygwiazdkowych. W sumie Łódź dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych, a także ponad 200 miejscami konferencyjnymi, które jednocześnie mogą pomieścić 32 tys. osób.
"Turystyka biznesowa może być bardzo ważną branżą gospodarki dla miasta" - mówiła w środę na konferencji prasowej Mokrosińska.
Z ubiegłorocznych danych wynika, że większość tego typu wydarzeń (81 proc.) stanowiły spotkania korporacyjne, a ich szczyt przypadał na wiosnę i jesień.
"Z naszej wiedzy wynika, że Łódź jest idealnym miejscem do organizacji spotkań dla dużych, ogólnopolskich firm, jak również sektora średnich i małych przedsiębiorstw, które mają oddziały rozsiane po całej Polsce, bo najłatwiej im spotkać się w centrum Polski" - podkreśliła.
Zdecydowaną większość ubiegłorocznych wydarzeń stanowiły spotkania ogólnopolskie, a przeważała tematyka ekonomiczno-polityczna, techniczna i medyczna. Średnio wydarzenie trwało 1,7 dnia, a 94 proc. z nich odbywało się w łódzkich hotelach.
Convention Bureau zamierza w znacznym stopniu promować organizację w Łodzi konferencji, ponieważ - zdaniem Mokrosińskiej - miasto dysponuje bardzo dobrą bazą konferencyjną w zrewitalizowanych fabrykach, a w czwartym kwartale tego roku otwarte zostanie także zrewitalizowane centrum EC1.
Biuro otrzymało ponad 1,1 mln zł z UE na projekt dot. promocji turystyki biznesowej. W najbliższych miesiącach ma zostać stworzony kompleksowy katalog ofert konferencyjno-hotelowych Łodzi, który ma obejmować wszystkie obiekty zainteresowane przyjmowaniem gości biznesowych i konferencyjnych.
"Zostanie także uruchomiony wielojęzyczny serwis internetowy, który będzie na bieżącą aktualizowany i będzie zawierał także praktyczne informacje ułatwiające logistycznie organizację spotkania czy konferencji" - wyjaśniła Mokrosińska.
Biuro chce także zorganizować szereg wizyt studyjnych w Łodzi, nie tylko dla dziennikarzy, ale również dla przedstawicieli potencjalnych klientów, czyli kierownictw firm i stowarzyszeń naukowych, którzy decydują o lokalizacji dorocznych spotkań, zjazdów czy konferencji. Projekt ma zostać zrealizowany do połowy 2015 roku. (PAP)
szu/ amac/