Spółka Ozon Media - wydawca tygodnika "Ozon" złożyła w środę do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości. Wydawanie pisma zostało wstrzymane do czasu znalezienia dla "Ozonu" nowego inwestora strategicznego.
Jak poinformował PAP Tomasz Kępiński z "Ozonu", prowadzone od kilku dni rozmowy z grupą polskich inwestorów zainteresowaną przejęciem tytułu zakończyły się fiaskiem, nie doprowadzając do przekazania tytułu na prawach licencji.
Decyzja o rozwiązaniu spółki Ozon Media zapadła 27 lipca. Wówczas informowano, że powstanie nowa spółka, w którą zainwestować ma grupa polskich inwestorów, a najbliższy numer tygodnika miał być już wydany przez nowego wydawcę.
Tygodnik "Ozon" wychodzi od kwietnia 2005 r. W pierwszych tygodniach osiągał średnią sprzedaż rzędu 70 tys. egzemplarzy przy nakładzie ponad 450 tys. egzemplarzy oraz silnej kampanii reklamowej. Po zakończeniu kampanii sprzedaż spadła do około 25 tys. (od lipca 2005 r.) i stopniowo obniżała się do nieco ponad 20 tys. (I kwartał 2006 r.). Na początku roku wprowadzono nową strategię wydawniczą, średnia sprzedaż "Ozon" w maju wyniosła ponad 43 tysiące w maju 2006 r., przy nakładzie poniżej 140 tys. egzemplarzy.
Tygodnik ukazuje się w czwartki, numer z 27 lipca miał podwójną objętość. (PAP)
js/ malk/