Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wzrost sprzedaży i wzmocnienie wydania online - to główne cele nowego naczelnego "Wprost"

0
Podziel się:

Wzrost sprzedaży oraz wzmocnienie wydania
online - to główne cele, jakie stawia sobie nowy redaktor naczelny
tygodnika "Wprost". Od czwartku Stanisław Janecki zastąpi na
stanowisku naczelnego Piotra Gabryela.

Wzrost sprzedaży oraz wzmocnienie wydania online - to główne cele, jakie stawia sobie nowy redaktor naczelny tygodnika "Wprost". Od czwartku Stanisław Janecki zastąpi na stanowisku naczelnego Piotra Gabryela.

"Moim celem jest zdystansowanie konkurencji. Na koniec roku chciałbym osiągnąć sprzedaż na poziomie 170 tys. egzemplarzy" - powiedział w środę PAP Janecki. Nowy redaktor naczelny podkreśla też, że będzie stawiał na rozwój strony internetowej, która - według niego - pozwala "Wprost" konkurować z dziennikami oraz zwiększa liczbę cytowań tygodnika w innych mediach.

"Zakładamy, że dzięki wprowadzeniu tej nowej strategii będziemy mieli, jak szacuję, 500-600 cytowań miesięcznie, co jest przełomem jakościowym i utrwaleniem w świadomości czytelników, że +Wprost+ to pismo, które nie tylko ma swoje opinie, ale też zdobywa nowe informacje, na które powołują się następnie inni. I to jest moją ambicją - żeby poniżej tych 500 cytowań miesięcznie nie spaść" - powiedział Janecki.

Dodał, że wzmocnienie wydania online jest elementem długofalowej strategii, a wzorem, na którym chce się opierać "Wprost", jest niemiecki tygodnik "Der Spiegel".

Janecki nie zapowiada w tygodniku rewolucyjnych zmian kadrowych. Na swoich stanowiskach pozostają obecni zastępcy redaktora naczelnego: Marek Nowakowski i Grzegorz Pawelczyk. "Prawdopodobnie będę się rozglądał za pierwszym zastępcą, który będzie wszystko koordynował, ale jeszcze nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia" - powiedział Janecki.

Odchodzący naczelny Piotr Gabryel, który jednocześnie ustąpił ze stanowiska wiceprezesa zarządu spółki, nie udziela na razie informacji na temat swojej zawodowej przyszłości. "Najpierw trochę odpocznę" - powiedział PAP Gabryel. Zapowiedział też, że nie pozbędzie się swoich udziałów w AWR "Wprost". Były naczelny w dalszym ciągu nie komentuje powodów swojego odejścia z tygodnika.

O zmianie na stanowisku naczelnego "Wprost" wydawca tygodnika, Agencja Wydawniczo Reklamowa "Wprost" poinformowała w ubiegłym tygodniu. Nie podano jednak powodów tej decyzji.

Według nieoficjalnych informacji, pochodzących od pracowników redakcji, to sam Gabryel złożył rezygnację. Według informatorów PAP, powodem miały być duże naciski na sposób prowadzenie tygodnika ze strony prezesa zarządu wydawnictwa, Marka Króla. Media informowały również, że powodem niesnasek w wydawnictwie miała być pogarszająca się sprzedaż "Wprost".

Danych ze sprzedaży tygodnika za listopad i grudzień jeszcze nie ma. Natomiast średnia sprzedaż tygodnika w okresie lipiec - wrzesień wyniosła według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy 147 674 egz. Według danych związku za ten okres "Wprost" zajmuje trzecie miejsce za "Newsweek Polska" - 157 258 egz. i "Polityką" - 171 716 egz.

Według "Presserwisu", jednym z powodów rezygnacji Gabryela miało też być żądanie przez Marka Króla zwolnień w redakcji, na co naczelny się nie zgodził. PAP nie udało się w środę skontaktować z Królem.

Gabryel był redaktorem naczelnym "Wprost" od maja 2006 roku, wcześniej funkcję naczelnego przez 18 lat sprawował Marek Król.

"Wprost" jest tygodnikiem społeczno-politycznym, wydawanym przez Agencję Wydawniczo-Reklamową "Wprost". Ukazuje się od 5 grudnia 1982 r. - najpierw jako tygodnik regionalny w Wielkopolsce, a od 1989 r. jako pismo ogólnopolskie. Według Instytutu Monitorowania Mediów w grudniu 2006 roku "Wprost" był najczęściej cytowanym tygodnikiem (96 powołań). (PAP)

js/ malk/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)