Blisko 50 mln zł kosztowała przebudowa infrastruktury portowej, modernizacja nabrzeży, nowe oznakowania nawigacyjne i pogłębienie torów wodnych w portach Zalewu Szczecińskiego. Sfinansowanie tych kosztów wsparto 22 mln zł z funduszy unijnych.
Projekt realizowany był przez Urząd Morski w Szczecinie. W ramach prac prowadzonych od 2011 r. zmodernizowano m.in. ponad 400 metrów nabrzeży w Trzebieży, Wolinie, Lubinie i Bazie Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie - poinformowano w piątek dziennikarzy podczas konferencji zorganizowanej przez szczeciński urząd morski.
Prace modernizacyjne prowadzono też na wyspie falochronowej o powierzchni ok. 9 ha w porcie w Trzebieży. Wyremontowano również budynki kapitanatu portu w Trzebieży oraz bosmanatów w Wolinie i Nowym Warpnie.
Z torów podejściowych do portów w Trzebieży, Stepnicy, Dziwnowie, Kamieniu Pomorskim, Nowym Warpnie, Wolinie i Lubinie wydobyto i usunięto ogółem ok. 180 tysięcy metrów sześciennych urobku.
W ramach projektu zakupiono nowoczesne, ekologiczne pławy, wyposażone w instalację solarną, a także dwie szybkie łodzie, przeznaczone do monitorowania akwenów, administrowanych przez urząd.
W jego ocenie przedsięwzięcie przyczyni się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa żeglugi na Zalewie Szczecińskim, ale i do rozwoju niewielkich miejscowości portowych w jego rejonie. (PAP)
epr/ mki/