Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zakończyły się utrudnienia związane z awarią systemu informatycznego NFZ

0
Podziel się:

#
Dochodzi informacja o zakończeniu awarii
#

# Dochodzi informacja o zakończeniu awarii #

01.08. Warszawa (PAP) - Ok. południa przywrócona została w czwartek pełna funkcjonalność systemów informatycznych NFZ po trwającej ok. trzech godzin awarii. W tym czasie mogły wystąpić problemy z weryfikacją do ubezpieczenia zdrowotnego oraz uruchomionego niedawno Zintegrowanego Informatora Pacjenta.

Fundusz na stronie internetowej poinformował o zakończeniu awarii oraz przeprosił pacjentów i świadczeniodawców za utrudnienia. "Przerwa spowodowana była przyczynami natury technicznej, niezależnymi od NFZ. Pełna funkcjonalność eWUŚ i ZIP została już przywrócona" - zapewnił NFZ.

Fundusz przypomniał, że w razie braku możliwości elektronicznej weryfikacji ubezpieczenia, pacjenci mogą złożyć oświadczenie o prawie do świadczeń zdrowotnych lub przedstawić jeden z dokumentów potwierdzających takie prawo.

System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) działa od 1 stycznia. Pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online w systemie eWUŚ na podstawie numeru PESEL. Dotyczy to gabinetów lekarskich, przychodni i szpitali, które mają podpisane umowy z NFZ.

Zintegrowany Informator Pacjenta ruszył 1 lipca. Dzięki ZIP pacjenci mają m.in. dostęp do historii swojego leczenia. Mogą sprawdzić przez internet, z jakich świadczeń korzystali, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt.(PAP)

bpi/ ago/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)